Здравейте,
Да потърся съвет и за моя казус.
Закупихме апартамен на 5 етаж в монолитен жилищен блок , над нас има о6те един етаж с тавански стаи. Ремонт на покрива не е правен откакто блока е построен - около 30 години. Всички керемиди изпочупен липсваше част от обшивката хвръкнала при някоя буря и т.н.
Свикахме ОС на входа в което се реши да се направят проучвания (съберат оферти)какви середства ще са необходими за ремонта и се определи срок за насрочване на следващо ОС . Този Протокол беше разписан от присъстващите на събранието. След един месец отново се събрахме и се взе решение от октомври месец 2008 да се събират по 50 лв. всеки месец от апартамент (14 на бр.)до май месец 2009г.
Този протокол след 1-2 дни(толкова беше технологичното време да се изготвии разпечата)не пожелаха след това да разпишат.
Както се и очакваше и никой не внасяше вноски освен ние и още едно семейство (2-3 месеца).
Беше ясно , че никой нищто няма да направи - те 30 години не са го пипнали та сега ли.
И така, с моя съпруг взехме пари на заем и след дълго търсене на фирма чиято оферта да ни удовлетвори (нали така да се каже ние си слагаме главата в торбата)направихне ремонт на 176 м2 + улуци,обшивка и обшивка на комини(част от покрива на входа) сумата ни излезна 4810 лева (дори нашата таванска стая остана под ненаправения покрив и цялата е влага).
Като документация имаме: договор за възлагане ремонта на покрива, фактура.
След дългото и подробно описание от моя страна , ако може някой да ми даде съвет има ли някаква възможност да ни се възстановят поне част от вложените средства. Аз ще предприема всички необходими действя, които зависят от мен.
Предварително благодаря!
- Дата и час: 27 Дек 2024, 21:48 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Възстановяване на лични средства от ремонт на покрив
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
14 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Възстановяване на лични средства от ремонт на покрив
Не съм юрист , но съм управител на ЕС и през 2007 год. правих ремонт на покрива на цялата сграда , който подобно на Вас излезе 4800 лева , но за разлика от Вас само един собственик не си плати и при наличието на подписан редовен протокол с решението на ОС по стария ПУРНЕС много лесно и бързо извадих изпълнителен лист и му взехме паричките , ведно с направените разноски по изпълнителното дело. За съжаление в момента по новия ЗУЕС нещата стоят по друг начин , но за да научите как можете да си вземете парите , просто само срещу 4 лева трябва да си купите книжката със ЗУЕС и внимателно да я прочетете , след това да действате. Ако нямате легитимен управител , ще трябва да започнете оттам. Процедурите са дълги и трудни , особено ако съседите ви са като моите , а те са такива доколкото разбрах , защото и моите не са пипнали нищо от 30 години и нямат подобни намерения за в бъдеще , поради това нещата ще станат по трудния начин , изисква се много време и огромно търпение , както и оптимизъм , но Ви уверявам че ако положите нужните усилия като мен , крайният резултат е изключително удовлетворяващ и в материално и в емоционално отношение. Искрено Ви пожелавам успех ! Пътят е труден , но славен , повярвайте ми !
- kirile
- Потребител
- Мнения: 650
- Регистриран на: 12 Мар 2009, 21:03
Re: Възстановяване на лични средства от ремонт на покрив
Щом имате 4 000 лева накуп, освен това и мансарда - какво да Ви жалим.
Шегата настрана.
Трябва да си извадите изпълнителен лист, както казва колегата домоуправител - аз съм засега само касиер, но все още съм млад, така че има време, както казва домоуправителят - да станеш президент дано и такива глупости.
Но работата е пипкава.
Шегата настрана.
Трябва да си извадите изпълнителен лист, както казва колегата домоуправител - аз съм засега само касиер, но все още съм млад, така че има време, както казва домоуправителят - да станеш президент дано и такива глупости.
Но работата е пипкава.
- ivan_lawyer3
- Потребител
- Мнения: 336
- Регистриран на: 01 Ное 2008, 20:33
Re: Възстановяване на лични средства от ремонт на покрив
Искрено благодаря за споделените мнения и съвети.
ЗУЕС съм го прочела няколко пъти внимателно и все търся някакъв вариант, но основното което ме притеснява е, че нямам подписан протокола от ОС с който се взе решението за ремонта на порива и ежемесечната сума, която да се събира.
В понеделник или вторник ще ходя при адвокат и ще видим от къде да я започваме. Ще направя всичко което зависи от мен. Трябва все от някъде да се започне. Хората трябва да разберат, че така не може да продължава и нещата няма да се оталагат с времето на което се разчиташе до сега и никой никакви мерки не предприемаше точно за това, че не му се занимава, че можело да се проточи години, че не се знаел изхода и т.н.. Има си правила и закони. Дори и да не успея ще се опитам защото трябва да се разбере,че за всяко нещо ще се търсят правата - въпроса ще е принципен.
Благодаря.
Ако някой може да ме посъветва с по конкретни стъпки за действие ще съм благодарна.
ЗУЕС съм го прочела няколко пъти внимателно и все търся някакъв вариант, но основното което ме притеснява е, че нямам подписан протокола от ОС с който се взе решението за ремонта на порива и ежемесечната сума, която да се събира.
В понеделник или вторник ще ходя при адвокат и ще видим от къде да я започваме. Ще направя всичко което зависи от мен. Трябва все от някъде да се започне. Хората трябва да разберат, че така не може да продължава и нещата няма да се оталагат с времето на което се разчиташе до сега и никой никакви мерки не предприемаше точно за това, че не му се занимава, че можело да се проточи години, че не се знаел изхода и т.н.. Има си правила и закони. Дори и да не успея ще се опитам защото трябва да се разбере,че за всяко нещо ще се търсят правата - въпроса ще е принципен.
Благодаря.
Ако някой може да ме посъветва с по конкретни стъпки за действие ще съм благодарна.
- kokowoz
- Младши потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 30 Юли 2009, 21:42
Re: Възстановяване на лични средства от ремонт на покрив
Прочетете в ЗУЕС раздела за ремонтите и по-специялно , когато един собственик е направил ремонта с лични средства , как може да си ги поиска от ОС и ако му откажат такова решение каква е следващата стъпка. Четете точно това , което касае вашия случай и действайте !
- kirile
- Потребител
- Мнения: 650
- Регистриран на: 12 Мар 2009, 21:03
Re: Възстановяване на лични средства от ремонт на покрив
До kirile
Благодаря за вниманието което ми отделяте.
Бих искала да Ви попитам още нещо относно: определяне на процента на притежаваните идални част.
Значи аз ходих в общината и от там ми дадоха таблица в която са определени процентите от общите идеални чати на всеки собственик от нашия блок, като същия размер е посочен и в нотариалните ни актове, но това е прцента спрямо всички собственици от всичките 5 входа на блока.
В смисъл при вас как сте стигнали до определянето на % идеални части само за собствениците на вашия вход. При чийто сбор да дават 100%. От където за каквато и сума при ремонти и др. разходите се разпределят според % на идеалните части които притежава всеки собственик на апартамент от входа.
Пиша Ви тук понеже не ми дава да Ви пиша на лично съобщение. Дано не отегчавам членовете на форума.
Благодаря за вниманието което ми отделяте.
Бих искала да Ви попитам още нещо относно: определяне на процента на притежаваните идални част.
Значи аз ходих в общината и от там ми дадоха таблица в която са определени процентите от общите идеални чати на всеки собственик от нашия блок, като същия размер е посочен и в нотариалните ни актове, но това е прцента спрямо всички собственици от всичките 5 входа на блока.
В смисъл при вас как сте стигнали до определянето на % идеални части само за собствениците на вашия вход. При чийто сбор да дават 100%. От където за каквато и сума при ремонти и др. разходите се разпределят според % на идеалните части които притежава всеки собственик на апартамент от входа.
Пиша Ви тук понеже не ми дава да Ви пиша на лично съобщение. Дано не отегчавам членовете на форума.
- kokowoz
- Младши потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 30 Юли 2009, 21:42
Re: Възстановяване на лични средства от ремонт на покрив
Като настоящ управител на ЕС с удоволствие споделям с вас опита си , защото знам колко ви е трудно и объркано. Има малка разлика от вашата и нашата ЕС , защото ние сме само един вход , но принципът е един , защото всеки вход има право на отделно управление , но всичко това го има в ЗУЕС и стигам до извода , че наистина не го четете внимателно. Притежаваните проценти от общите части на сградата за всеки един обект са такива , каквито са описани в нотариалните актове. Съсобствениците на един обект отговарят солидарно за разноските , тоест правите разбивката на сумата спрямо процентите идеални части за всеки един обект. В ЗУЕС са пропуснали само да напишат , че за тази цел може да ви бъдат необходими услугите на лице , завършило висша математика. Още по-трудно ще ви бъде изчисляването на кворума и представителството при провеждането на ОС , защото там ще трябва да разбивате процентите на съсобствениците на един обект , дори и при СИО. Имайте в предвид , че информацията , която сте получили от Общината може да не е актуална - починали собственици , техни наследници , кой кога се женил , кой е СИО и кой не , изобщо мъка ми е. С две думи - първо трябва да съставите книга на собствениците с актуални данни и чак след това можете да прилагате ЗУЕС. Изобщо грамофон свири , майка плаче !
- kirile
- Потребител
- Мнения: 650
- Регистриран на: 12 Мар 2009, 21:03
Re: Възстановяване на лични средства от ремонт на покрив
Здравейте kirile,
Вчера се събрахме собствениците на 12 от 14 апартамета във входа обсъдихме нещата и се реши да се направи ремонт и на останалата част от покрива и ще се подели сумата която съм дала между съседите в зависимост от иделаните части, които допълнително ще се консултирам за изчисляването им. Тъй като събрание може да се свика след 15 септември се разбрахме, че тогава ще се съберем и ще узаконим взетото решение. Понеже нашия домоуправител е доста далеч от информация за закони и др. така са си карали годииииииииииииини наред понеже не са плащали нито асансьор (няма), нито стълбище (разходите са поети от кабелна телевизия) изобщо нищо, не са им се налагали такива събрания и т.н.
Аз се заех със задачата това събрание да се проведе по законен ред в смисъл покана с дневен ред лично предадена, проекто протокол (избор на управителен съвет, управител, касиер, определяне на бюджет и др.) та ще се надявам да стискате палци, че имаме един съсед, който само дебне за грешки и т.н., но аз мисля да го предложа за член на УС и дейността му да стане полезна.
Дори незнам дали имаме и т.нар. домова книга (книга на собствениците)понеже от 1 г. и половина сме собственици, а никой никъде не ние писал, ще трябва да питам настоящия домоуправител от където да взема имената на собствениците. Явно ще е дълго изпитание , но интересно. И накрая като подготвя някаква документяация ще се консултирам с една моя позната адвокат да хвърли една корекция и даде няйкой съвет.
Макара, че най-добрите съвети са от препатили (управители):).
Благодаря за информацията!
Вчера се събрахме собствениците на 12 от 14 апартамета във входа обсъдихме нещата и се реши да се направи ремонт и на останалата част от покрива и ще се подели сумата която съм дала между съседите в зависимост от иделаните части, които допълнително ще се консултирам за изчисляването им. Тъй като събрание може да се свика след 15 септември се разбрахме, че тогава ще се съберем и ще узаконим взетото решение. Понеже нашия домоуправител е доста далеч от информация за закони и др. така са си карали годииииииииииииини наред понеже не са плащали нито асансьор (няма), нито стълбище (разходите са поети от кабелна телевизия) изобщо нищо, не са им се налагали такива събрания и т.н.
Аз се заех със задачата това събрание да се проведе по законен ред в смисъл покана с дневен ред лично предадена, проекто протокол (избор на управителен съвет, управител, касиер, определяне на бюджет и др.) та ще се надявам да стискате палци, че имаме един съсед, който само дебне за грешки и т.н., но аз мисля да го предложа за член на УС и дейността му да стане полезна.
Дори незнам дали имаме и т.нар. домова книга (книга на собствениците)понеже от 1 г. и половина сме собственици, а никой никъде не ние писал, ще трябва да питам настоящия домоуправител от където да взема имената на собствениците. Явно ще е дълго изпитание , но интересно. И накрая като подготвя някаква документяация ще се консултирам с една моя позната адвокат да хвърли една корекция и даде няйкой съвет.
Макара, че най-добрите съвети са от препатили (управители):).
Благодаря за информацията!
- kokowoz
- Младши потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 30 Юли 2009, 21:42
Re: Възстановяване на лични средства от ремонт на покрив
Преди 15 септември накарайте собствениците да попълнят декларации с необходимите за книгата на собствениците данни , най-добре подгответе готова бланка , която да попълнят , по този начин ще сте абсолютно готови за действията , които трябва да предприемете след 15 септември , а и по този начин собствениците ще носят отговорност за достоверността на подадените ви от тях данни. Що се касае за въпросния по-особен съсед , според мен е най-добре да го предложите за председател на контролната комисия. Ще му пасне идеално - и вълкът сит и агнето цяло !
- kirile
- Потребител
- Мнения: 650
- Регистриран на: 12 Мар 2009, 21:03
Re: Възстановяване на лични средства от ремонт на покрив
Здравейте kirile,
Подредих една декларацийка - в този вид добре ли е според Вас?
"Д Е К Л А Р А Ц И Я
Във връзка с чл. 7 ал. 7 от Закона за управление на етажната собственост
и Заповед № РД 02 – 14 - 1111
София, 15. 06. 2009 г. на МИНИСТЪР НА
РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ И БЛАГОУСТРОЙСТВОТО
Подписаният ..........................
ЕГН......................
ДЕКЛАРИРАМ, че притежавания от мен имот има следните данни:
1.Местонахождение (ул., вход, етаж) и № на обекта по плана на сградата
..............................................................................…………..
2.Описание на обекта (брой стаи; застроена площ): .................................................................................................
3.Дял в общите части на сградата – входа (%): .................................................................................................
4.Трите имена на собственика/собствениците-за физически лица
………………………………………………………………………………………................
5..Документ за собственост: .................................................................................................
6.Имената на членовете на домакинството, които живеят заедно със собственика и тяхната свързаност със собственика/собствениците.
…………………………………………………………………………..........………………..
7.Начална дата на обитаване: .................................................................................................
8.Настоящ адрес и телефон за контакт на собственика/собствениците, ако не обитава/т своята собственост .................................................................................................
9. Притежавани или взети за отглеждане в обекта животни
Вид и брой на животните:
……………………………………………………………………………………………….
Дата .. ДЕКЛАРАТОР: .."
Ползвах позициите които са необходими за самата книга на собствениците.
А трябва ли нещо допълнително за защита на личнитте данни или това което записано в ЗУЕС в смисъл само на кого могат да бъдат предоставяни е достатъчно?
Подредих една декларацийка - в този вид добре ли е според Вас?
"Д Е К Л А Р А Ц И Я
Във връзка с чл. 7 ал. 7 от Закона за управление на етажната собственост
и Заповед № РД 02 – 14 - 1111
София, 15. 06. 2009 г. на МИНИСТЪР НА
РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ И БЛАГОУСТРОЙСТВОТО
Подписаният ..........................
ЕГН......................
ДЕКЛАРИРАМ, че притежавания от мен имот има следните данни:
1.Местонахождение (ул., вход, етаж) и № на обекта по плана на сградата
..............................................................................…………..
2.Описание на обекта (брой стаи; застроена площ): .................................................................................................
3.Дял в общите части на сградата – входа (%): .................................................................................................
4.Трите имена на собственика/собствениците-за физически лица
………………………………………………………………………………………................
5..Документ за собственост: .................................................................................................
6.Имената на членовете на домакинството, които живеят заедно със собственика и тяхната свързаност със собственика/собствениците.
…………………………………………………………………………..........………………..
7.Начална дата на обитаване: .................................................................................................
8.Настоящ адрес и телефон за контакт на собственика/собствениците, ако не обитава/т своята собственост .................................................................................................
9. Притежавани или взети за отглеждане в обекта животни
Вид и брой на животните:
……………………………………………………………………………………………….
Дата .. ДЕКЛАРАТОР: .."
Ползвах позициите които са необходими за самата книга на собствениците.
А трябва ли нещо допълнително за защита на личнитте данни или това което записано в ЗУЕС в смисъл само на кого могат да бъдат предоставяни е достатъчно?
- kokowoz
- Младши потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 30 Юли 2009, 21:42
Re: Възстановяване на лични средства от ремонт на покрив
Не не не ! Това ЕГН да изчезне ! За 1.50 лв. си купи и приложението към ЗУЕС , там има образец и изисквания за книгата на собствениците и много други полезни образци и наредби. Просто си я купи , не прави свободни съчинения , това не е литературен кръжок !
- kirile
- Потребител
- Мнения: 650
- Регистриран на: 12 Мар 2009, 21:03
Re: Възстановяване на лични средства от ремонт на покрив
Това ли имаш в предвид:
"Дoмoвa книгa: Книгa нa сoбствeницитe
пo Зaкoнa зa упрaвлeниe нa eтaжнaтa сoбствeнoст
Стaртoв пaкeт пo ЗУEС"
включва:
- Дoмoвa книгa (Книгa нa сoбствениците)
- Pегистър нa рaзчетите в EC
- Книгa зa приxoдите и рaзxoдите в EC
- Книгaтa с метoдически и нoрмaтивни мaтериaли: "Пoд един пoкрив или Пътевoдител зa живoтa в етaжнaтa сoбственoст"
или това:
"Етажна собственост (подзаконови нормативни актове)"
"Дoмoвa книгa: Книгa нa сoбствeницитe
пo Зaкoнa зa упрaвлeниe нa eтaжнaтa сoбствeнoст
Стaртoв пaкeт пo ЗУEС"
включва:
- Дoмoвa книгa (Книгa нa сoбствениците)
- Pегистър нa рaзчетите в EC
- Книгa зa приxoдите и рaзxoдите в EC
- Книгaтa с метoдически и нoрмaтивни мaтериaли: "Пoд един пoкрив или Пътевoдител зa живoтa в етaжнaтa сoбственoст"
или това:
"Етажна собственост (подзаконови нормативни актове)"
- kokowoz
- Младши потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 30 Юли 2009, 21:42
Re: Възстановяване на лични средства от ремонт на покрив
Да - Етажна собственост , подзаконови нормативни актове , при ложение 204С07.А , джобни издания Сиби , 1 издание към 5 юли 2009 година.
- kirile
- Потребител
- Мнения: 650
- Регистриран на: 12 Мар 2009, 21:03
Re: Възстановяване на лични средства от ремонт на покрив
До kirile
Здравей сега се заех с подготвянето на Правилника за вътрешния ред във входа и Годишния бюджет. За да мога да предложа някаква основа на съседите и след това само да коригираме на ОС. Ще съм ти много благодарна ако можеш да ми изпратиш правилник и бюджет за вашия блок в смисъл конкретен. Ако мога да предложа някои неща от тях да се приемат и във нашия иначе образците ги имам.
Предварително благодаря. Тони - hristozowa@yahoo.com.
Здравей сега се заех с подготвянето на Правилника за вътрешния ред във входа и Годишния бюджет. За да мога да предложа някаква основа на съседите и след това само да коригираме на ОС. Ще съм ти много благодарна ако можеш да ми изпратиш правилник и бюджет за вашия блок в смисъл конкретен. Ако мога да предложа някои неща от тях да се приемат и във нашия иначе образците ги имам.
Предварително благодаря. Тони - hristozowa@yahoo.com.
- kokowoz
- Младши потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 30 Юли 2009, 21:42
14 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 18 госта