начало

Прокуратурата призова ощетените в аферата BETL да дадат данни за вложените суми Прокуратурата призова ощетените в аферата BETL да дадат данни за вложените суми

Фонд Ремонт и Обновяване

Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот sisi19 » 31 Мар 2013, 23:28

Здравейте,
С оглед задължителният фонд "Ремонт и обновяване" 2010г се взе решение на ОС да се събират пари на входа съразмерно ИЧ от ОЧ на апартаментите, като най малките заплащат по 1% от минималната работна заплата, на следващите по големина сумата да се изчислява съразмерно идеалните им части от ОЧС.

Освен тава приехме и отделен бюджет на входа от 150 лв, които примерно да се разходва за : изгорели лампи, счупени стъкла и въобще за консумативи.

Днес избрах ме служебен домоуправител, като касиера който ще обслужва входа, каза че парите събрани за този фонд се разходват за месечни консумативи както и за евентуални ремонтни разходи по ОЧ на сградата, и всеки апартамент може да заплаща по 1% от минималната работна заплата без значение от неговата големина и ИЧ.

Кое е правилното? Решението което ние сме взели, или това което казва новият домоуправител-касиер.

В първият случай, ако се наложи примерно ремонт на покрива, то всеки знае че е заплащал според ИЧ на жилището си, и в случай на недостиг на средства, то при доплащане, сумата ще е в пъти по малка.

Как ще стане тогава разпределянето на средствата с оглед казаното от новият домоуправител-касиер.
sisi19
Потребител
 
Мнения: 910
Регистриран на: 06 Май 2009, 12:44

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот rts » 02 Апр 2013, 18:25

Кажете на домоуправителя, че решенията за етажната собственост се вземат от Общото събрание на етажните собственици, а не от него, а той е длъжен да ги изпълнява, независимо дали ги счита за правилни или не.
Решенията на Общото събрание могат да се оспорват от собственик по предвидения ред и срок.
Отделно от горното: Вие сте прави, като сте решили за фонд "ремонт" да събирате суми, пропорционални на общите части, припадащи се към обектите - съобразно чл.50 ал.2 от ЗУЕС. Прави сте и като сте решили да съберете отделна сума за текущи поправки, които са т.н. разходи за поддържане на общите части - съобразно чл.51 ал.1 от ЗУЕС, разходите за управление и поддържане на общите части се разпределят поравно между живущите, т.е. принципът на разпределение е различен от този за ремонт.
rts
Активен потребител
 
Мнения: 1407
Регистриран на: 29 Ное 2005, 17:02

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот dikobraz » 02 Апр 2013, 18:43

sisi19 написа:Освен тава приехме и отделен бюджет на входа от 150 лв, които примерно да се разходва за : изгорели лампи, счупени стъкла и въобще за консумативи.
Днес избрах ме служебен домоуправител, като касиера който ще обслужва входа, каза че парите събрани за този фонд се разходват за месечни консумативи както и за евентуални ремонтни разходи по ОЧ на сградата, и всеки апартамент може да заплаща по 1% от минималната работна заплата без значение от неговата големина и ИЧ.

този бюджет от 150 лв, от парите за фонд ремонт ли са?
Ако е така, за мен това е неправилно.
Парите във фонд ремонт се събират от собствениците съгласно Ид.Ч. а парите за консумативи се събират съобразно броя живеещи / и животни подлежащи на извеждане /
При всяко положение според мен парите трябва да се разделят - За фонд ремонт / в отделна банкова сметка както е в ЗУЕС / и за месечни консумативи.


Не е препоръка
dikobraz
Потребител
 
Мнения: 170
Регистриран на: 14 Ное 2005, 20:33

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот sisi19 » 03 Апр 2013, 11:13

Здравейте, благодаря за отговора който принципно потвърждава и моето мнение.

Относно отделните 150 лв, същите са вид бюджет на входа, които пари се разходват за изгорели крушки, счупени лампиони по етажите, ако има счупени стъкла на асансьор и прочее. За дребни разходи. Т.е ако от тези 150 лв са закупени 5 крушки = 5 лв общо, то след това тези 5 лева се разпределят по равно между апартаментите за да може да се възстанови сумата от 150 лв.

А фонда следва да се разходва за по големи и крупни ремонти - покрив, спукани тръби, отпушване на канализацията, ако има повредени щрангове и т.н.
sisi19
Потребител
 
Мнения: 910
Регистриран на: 06 Май 2009, 12:44

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот toni_sf » 03 Апр 2013, 12:02

sisi19 написа:Здравейте, благодаря за отговора който принципно потвърждава и моето мнение.

Относно отделните 150 лв, същите са вид бюджет на входа, които пари се разходват за изгорели крушки, счупени лампиони по етажите, ако има счупени стъкла на асансьор и прочее. За дребни разходи. Т.е ако от тези 150 лв са закупени 5 крушки = 5 лв общо, то след това тези 5 лева се разпределят по равно между апартаментите за да може да се възстанови сумата от 150 лв.

А фонда следва да се разходва за по големи и крупни ремонти - покрив, спукани тръби, отпушване на канализацията, ако има повредени щрангове и т.н.

Направо вече ще се спукам от смях ,какъв служебен домоуправител ,какъв служебен касиер :D и ОС да ги избере , направо е ужасТ от простотия . Още се чудя защо тънем в мизерия .
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
toni_sf
Активен потребител
 
Мнения: 1881
Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
Местоположение: гр СОФИЯ

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот sisi19 » 03 Апр 2013, 14:34

Освен това имаме и огромен проблем с касата. По мое настояване на 28.02.2013 се взе решение на ОС да се направи ревизия на касата. По смисъла на ЗУЕС, след като няма срок за това в отразен протокола на ОС, то същата би следвало да се извърши в 14 срок от обявлението на изготвяне на протокола и неговото подписване.

Да но и до ден днешен няма изпълнение подплатено с протокол от ревизията.

Практически касиера от 4 години е обсебил касата, и за пореден път не изпълнява решение на ОС, на което решихме касата да се предава на 6 месеца по възходящ ред на номерата на апартаментите.

ОСВЕН това, все още настоящият касиер е и в Контролният съвет / Контрольор, които по ЗУЕС е задължен да дава отчетност всяка година.

Касовата книга е тип тетрадка формат А4, разграфена на отделни колони. Когато се дават парите НЕ се слага подписа на този който заплаща сумата, а касиера сам го подписва........
sisi19
Потребител
 
Мнения: 910
Регистриран на: 06 Май 2009, 12:44

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот dikobraz » 05 Апр 2013, 11:26

За да не дава касата, а и да не се прави ревизия, има нещо...
Малцина биха се натискали да водят каса на Ет.С. освен ако няма материален интерес.

Вие ще решите как да продължите.

Това е само мнение, не е препоръка...
dikobraz
Потребител
 
Мнения: 170
Регистриран на: 14 Ное 2005, 20:33

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот lakavitsa » 23 Май 2013, 23:45

Тук има доста смешни неща, егати касиера, щом е и контрольор на самия себе си. Т.е. контрольорът, който следва и да следи и контролира изпълнението на решенията, да прави /поне на всеки 3 месеца/ ревизия и на касата.
lakavitsa
Потребител
 
Мнения: 683
Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот dream1984 » 29 Май 2013, 14:59

да не отварям нова тема да попитам и аз
в момента нямаме такъв фонд и всеки живущ заплаща по 5лв.
какво бихте ме посъветвали да направя така че да няма линч при евентуално създаване на такъв фонд?
благодаря
dream1984
Младши потребител
 
Мнения: 83
Регистриран на: 20 Юли 2011, 14:49

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот lakavitsa » 29 Май 2013, 18:00

да не отварям нова тема да попитам и аз
в момента нямаме такъв фонд и всеки живущ заплаща по 5лв.
какво бихте ме посъветвали да направя така че да няма линч при евентуално създаване на такъв фонд?
благодаря

минималната работна заплата в момента, считано от 01 01 2013 е 310.00 лв
т.е. най-малката вноска би следвало да бъде съобразно нея 3.10 лв.
и тя се отнася за този който има най-малко дялово участие изразено в процент от общите части. Останалите собственици на ЕС с по-високи дялови участия заплащат месечна вноска съгласно ЗУЕС и в съответствие с този процент - Ако отделната етажна единица има 3% идеални части от общите части и плаща 3.10 лв., то този с 4% ще плаща по формулата :
3.1 към 3% = Х (където "х" е търсената сума за 4%) към 4%

Х = 3.1 х 4 делено на 3 или прибл. 3.13. Разбира се с общо съгласие на ОС ще го закръглите за по-лесно изчисляване. Строг контрол всеки 3 месеца от страна на контрольора /контр. съвет/ ведно с управителя може да спести линчуването...Още по-добре е в банка, където не може да пипа всеки съобразно договора който ще сключите с банката за теглене на средства при необходимост. Това е идеалния случай. Практиката при нас бе такава, че "касиера" си раздаваше пари и приемаше вноски, кой колкото има...И накрая си ги похарчи за каквото си поиска...

Не съм юрист, но може да ви е от полза това.
lakavitsa
Потребител
 
Мнения: 683
Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00


Назад към Етажна собственост


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта


cron