- Дата и час: 27 Дек 2024, 03:42 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната собс
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
12 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната собс
Здравейте,имам голям проблем от както блокът смени фирмата за управление и поддръжка.Знам,че закона за етажната собственост е променен от тази година,и нямам нищо против промяната,но моят проблем се отнася за предходните години.Случаят е следния-притежавам ателие в сграда построена 2008 год.в столичен квартал.Ателието е на шпакловка и замазка и до днес,без някой да е живял в него.Нямаме дори издадени партиди за ток и вода.До преди 2-3 години нямахме проблеми с предходната обслужваща фирма-плащахме само годишната сума за поддържане на блока,без ежемесечните такси за комунални услуги.Действащата в момента фирма обаче,по никакъв начин не се съгласява на този начин на плащане и не се съобразява с никакви закони.Фирмата продължава да ни начислява всякакви такса за асансьор,ток,чистачка и т.н. за жилище в което никой никога не е живял.До сега сме провели няколко телефонни разговора,при които се стига дори до заплахи от тяхна страна.Понеже живея в чужбина и много рядко си идвам в България,не съм присъствала на нито едно от общите събрания,но знам,че в нашият случай не се изисква решение на общото събрание,за освобождаване от ежемесечни такси за жилище,което никога не е било обитавано.Моля дайте ми съвет какво да правя-знам,че от тази година трябва да заплащам 50% от всички разходи от общите ни части,независимо,че жилището е необитавано,но какво да правя по отношение на сумите,за които фирмата има неоснователни претенции?
- desislavanikolova
- Нов потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 15 Сеп 2018, 12:05
Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната
За да се получи дискусия при този настъпил хаос във Вашата ЕС, ще трябва да съобщите за промените които са станали в Зуес, за които сте научили по някакъв начин.
- lakavitsa
- Потребител
- Мнения: 683
- Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00
Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната
Нищо не разбирам от това,което сте написали.Проблема е,не в промяната на закона,а, начислените в предходните години суми за комунални услуги,които по закон не би трябвало да плащам.
- desislavanikolova
- Нов потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 15 Сеп 2018, 12:05
Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната
"Знам,че закона за етажната собственост е променен от тази година,и нямам нищо против промяната,но моят проблем се отнася за предходните години".
От тази 2019 ГОДИНА, ЗУЕС кога е променян? Дайте новината! 50% от населението е заинтересовано от отговора Ви.
От тази 2019 ГОДИНА, ЗУЕС кога е променян? Дайте новината! 50% от населението е заинтересовано от отговора Ви.
- lakavitsa
- Потребител
- Мнения: 683
- Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00
Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната
в предходните години,ако жилището е обитавано по- малко от месец,с решение на управителния съвет се плащаха 50% от текущите разходи,но при положение,че жилището е необитавано дори и ден,тези разходи не бяха дължими и не се изискваше решение на общото събрание.Промяната е ,че от тази година,обитавано или не се заплащат 50% от разходите!И смекчете тона си.Много сте груб или груба.Тук съм за съвет,а вашият отговор е доста нападателен.Научете се как да комуникирате нормално с хората.Може и да греша,но затова пиша тук,за да получа адекватен отговор.Дължа или не комунални разходи за предходни години.
- desislavanikolova
- Нов потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 15 Сеп 2018, 12:05
Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната
“Знам,че закона за етажната собственост е променен от ТАЗИ година“. Тази година е 2019. Доколкото си спомням от различни източници, медии и пр. не са споменавали за промяна на ЗУЕС. През ТАЗИ 2019 година. Не ми е груб тонът, просто си позволявам да Ви помоля да уточните за кои точно промени иде реч. Освен ако не е тайна...
- lakavitsa
- Потребител
- Мнения: 683
- Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00
Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната
Така! Ще започна с „новината”, за която 50% от населението е заинтересовано от отговора по темата. Та – последното изменение на закона имаме обнародвано в ДВ. бр.17 от 26 Февруари 2019 г. и по-конкретно това са текстовете на; чл. 7, ал 4 и чл.11, ал. 1, т. 17 и 18. тук ще вметна, че тези изменения така или иначе на са относими към зададената тема, така че тяхното уточняване е излишно.
Относно менинето ми по „големият проблем”, който desislavanikolova счита, че има:
Това, че не се изисква решение на общото събрание, за освобождаване от ежемесечни такси за жилище, което никога не е било обитавано, не е съвсем така. Наистина законът казва, че разходите за управление и поддържане на общите части на етажната собственост са дължими от всички собственици (ползватели и други твари), но и указва, че тези разходи не се дължат от собственик, който пребивава в етажната собственост не повече от 30 дни в рамките на една календарна година. Това добре…!, но един друг текст ни предоставя следното: „Общото събрание с мнозинство повече от 50 на сто от идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател, който отсъства повече от 30 дни в рамките на една календарна година да заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от разходите за управление и поддържане по ал. 1. За отсъствието се уведомява писмено председателят на управителния съвет (управителят).” Но и това 50%-тно плащане не е дължимо от Вас, както си мислите, в случай, че няма изрично решение на ОС по този въпрос, което да е документирано по надлежния ред. В този смисъл не мисля, че фирмата - домоуправител може да Ви иска суми, за чието начисляване са налични императивни законови норми и липсва (вероятно) изричен акт на ОС за тяхната изискуемост.
По телефона тези неща не се вършат! Само писмено! Изпращате им писмо (факс, имейл), в което излагате своите възражения, които подкрепяте с посоченото в закона и чакате… В кореспонденцията си до тях можете да отбележите, че не одобрявате заплашителният им тон!
пп. Законът за управление на етажната собственост е наличен тук в "LEX. bg"
Относно менинето ми по „големият проблем”, който desislavanikolova счита, че има:
Това, че не се изисква решение на общото събрание, за освобождаване от ежемесечни такси за жилище, което никога не е било обитавано, не е съвсем така. Наистина законът казва, че разходите за управление и поддържане на общите части на етажната собственост са дължими от всички собственици (ползватели и други твари), но и указва, че тези разходи не се дължат от собственик, който пребивава в етажната собственост не повече от 30 дни в рамките на една календарна година. Това добре…!, но един друг текст ни предоставя следното: „Общото събрание с мнозинство повече от 50 на сто от идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател, който отсъства повече от 30 дни в рамките на една календарна година да заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от разходите за управление и поддържане по ал. 1. За отсъствието се уведомява писмено председателят на управителния съвет (управителят).” Но и това 50%-тно плащане не е дължимо от Вас, както си мислите, в случай, че няма изрично решение на ОС по този въпрос, което да е документирано по надлежния ред. В този смисъл не мисля, че фирмата - домоуправител може да Ви иска суми, за чието начисляване са налични императивни законови норми и липсва (вероятно) изричен акт на ОС за тяхната изискуемост.
По телефона тези неща не се вършат! Само писмено! Изпращате им писмо (факс, имейл), в което излагате своите възражения, които подкрепяте с посоченото в закона и чакате… В кореспонденцията си до тях можете да отбележите, че не одобрявате заплашителният им тон!
пп. Законът за управление на етажната собственост е наличен тук в "LEX. bg"
- nikodim77
- Активен потребител
- Мнения: 1290
- Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29
Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната
За да отговоря по начин по който личи неосводомяване за промените в закона за етажната собственост, настъпили през 2019, при условие че доста се ослушвам по медии, най-различни, още повече, че имаме същите проблеми в сградата ни в режим ЕС като на станислава потърсила решение на проблема си в лекс.бг, мога да заявя оттук, че е недостатъчно разгласявано. Да, ще повторя, че 50% или около 50% от населението на БГ е заинтересовано от дискусии по разходите за Управление и поддръжка на ет. собственост. По-точно, недостатъчно разгласяване на ЗУЕС по отношение на вноските за Ремонт, обновяване на ЕС, където се акцентира върху безплатното или вече нископлатното саниране на сградите, и покрай което доста се пооткрадна, между другото. Но това е друга бира. Все пак благодарности на "Никодим77" за пояснението и инфото.
- lakavitsa
- Потребител
- Мнения: 683
- Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00
Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната
desislavanikolova написа:Здравейте,имам голям проблем от както блокът смени фирмата за управление и поддръжка.Знам,че закона за етажната собственост е променен от тази година,и нямам нищо против промяната,но моят проблем се отнася за предходните години.Случаят е следния-притежавам ателие в сграда построена 2008 год.в столичен квартал.Ателието е на шпакловка и замазка и до днес,без някой да е живял в него.Нямаме дори издадени партиди за ток и вода.До преди 2-3 години нямахме проблеми с предходната обслужваща фирма-плащахме само годишната сума за поддържане на блока,без ежемесечните такси за комунални услуги.Действащата в момента фирма обаче,по никакъв начин не се съгласява на този начин на плащане и не се съобразява с никакви закони.Фирмата продължава да ни начислява всякакви такса за асансьор,ток,чистачка и т.н. за жилище в което никой никога не е живял.До сега сме провели няколко телефонни разговора,при които се стига дори до заплахи от тяхна страна.Понеже живея в чужбина и много рядко си идвам в България,не съм присъствала на нито едно от общите събрания,но знам,че в нашият случай не се изисква решение на общото събрание,за освобождаване от ежемесечни такси за жилище,което никога не е било обитавано.Моля дайте ми съвет какво да правя-знам,че от тази година трябва да заплащам 50% от всички разходи от общите ни части,независимо,че жилището е необитавано,но какво да правя по отношение на сумите,за които фирмата има неоснователни претенции?
АКО ИМА РЕШЕНИЕ НА ОС НА ЕС - ДЪЛЖИТЕ 50% ОТ ОБЩИТЕ РАЗХОДИ!
„Общото събрание с мнозинство повече от 50 на сто от идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател, който отсъства повече от 30 дни в рамките на една календарна година да заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от разходите за управление и поддържане по ал. 1. За отсъствието се уведомява писмено председателят на управителния съвет (управителят).”
АКО НЯМА ТАКОВА РЕШЕНИЕ НА ОС НА ЕС - НЕ ДЪЛЖИТЕ ОБЩИ РАЗХОДИ СЪГЛ.ЗУЕС - ...тези разходи не се дължат от собственик, който пребивава в етажната собственост не повече от 30 дни в рамките на една календарна година.
ЩОМ ИСКАТ ОТ ВАС ДА ЗАПЛАЩАТЕ - ПОИСКАЙТЕ ДА ВИ ПРЕДСТАВЯТ ПРОТОКОЛ ОТ ПРОВЕДЕНО ОС НА ЕС, НА КОЕТО Е ПРИЕТО РЕШЕНИЕ, ДА ЗАПЛАЩАТЕ 50% ОТ ОБЩИТЕ РАЗХОДИ!
П.П. ...Ако продължават да Ви досаждат, притесняват, заплашват и т.н. - подайте Жалба до МВР!
https://www.mvr.bg/%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B0%D0%BB%D0%BE
ЗСВ-Съдиите, съдебните заседатели, прокурорите и следователите нямат право да изразяват предварително становище по възложените им дела, както и становище по дела,които не са им възложени. Съдия, прокурор и следовател няма право да дава правни консултации.
- georgiev_sfbg
- Активен потребител
- Мнения: 1147
- Регистриран на: 13 Окт 2009, 07:26
Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната
Чета ги тези съвети ,смешки. Аз собственикът няма да ползвам имота повече от 30дни. Да кажем от 01. май.2019 г,. наемателят напусна. Търся нов. До сега нямам ! Домоуправителят е НЕОТКРИВАЕМ, пуснах му писмо с обр. разп. не го получава Пъхам писма в пощ.кутия , давам тел. за връзка - мълчание. И сега идва нова касиерка и си иска пълния размер на таксите. Как да и представя Решение на Общото събрание. Трябвало е да го инициирам ли чрез Общината. ?
- tochotocho
- Потребител
- Мнения: 476
- Регистриран на: 16 Юни 2013, 22:34
Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната
tochotocho написа:Чета ги тези съвети ,смешки. Аз собственикът няма да ползвам имота повече от 30дни. Да кажем от 01. май.2019 г,. наемателят напусна. Търся нов. До сега нямам ! Домоуправителят е НЕОТКРИВАЕМ, пуснах му писмо с обр. разп. не го получава Пъхам писма в пощ.кутия , давам тел. за връзка - мълчание. И сега идва нова касиерка и си иска пълния размер на таксите. Как да и представя Решение на Общото събрание. Трябвало е да го инициирам ли чрез Общината. ?
Може да му изпратиш нотариална покана, щом толкова се затрудняваш да му връчиш писменото си уведомление.
...Но ти за "такова животно" май не си чувал?!
ЗСВ-Съдиите, съдебните заседатели, прокурорите и следователите нямат право да изразяват предварително становище по възложените им дела, както и становище по дела,които не са им възложени. Съдия, прокурор и следовател няма право да дава правни консултации.
- georgiev_sfbg
- Активен потребител
- Мнения: 1147
- Регистриран на: 13 Окт 2009, 07:26
Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната
Ех, Пешо ! Изпратих и Нот. покана. Но няма кой да я получи. Имам протокол от нотариуса, че трикратно е търсено лицето и не му е връчена нот.покана. Касиерката казва-това не ме интересува- плащай си !То на книга, нещата са елементарни, но на практика .... Дори да успея във някакъв час да намеря ДОМОУПРАВИТЕЛЯ, няма гаранция че ще подпише уведомлението. Хлопва ти вратата и толкова. Е, да -трима свидетели ипр. И с тях го дебнем дни наред. Също абсурд!
- tochotocho
- Потребител
- Мнения: 476
- Регистриран на: 16 Юни 2013, 22:34
12 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта