начало

Осъден за принуда и разврат бивш преподавател по „Право“ иска 20 000 лева от прокуратурата Осъден за принуда и разврат бивш преподавател по „Право“ иска 20 000 лева от прокуратурата

Нерегламентирани действия от мобилен оператор, моля за съвет

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Към коя институция трябва да подам сигнал или жалба

КЗП
0
Няма гласували
КРС
0
Няма гласували
КЗП и КРС
0
Няма гласували
Друго
0
Няма гласували
По добре не се занимавай
0
Няма гласували
 
Общо гласове : 0

Нерегламентирани действия от мобилен оператор, моля за съвет

Мнениеот alex271 » 29 Апр 2016, 17:21

Здравейте, добър ден и благодаря за отделеното време.

През втората половина на 2014год. сключих двугодишен договор с тогавашния зелен на цвят мобилен оператор Глобул който в последствие промени името си тъй като бе закупен от Норвежка компания и стана син на цвят.

До средата на 2015год. съм плащал месечните си задължения навреме и в указания за това срок, но поради временни финансови затруднения просрочих да заплатя две(2) фактури, като на датата на която трябваше да получа трета(3) фактура... вместо фактура получих уведомление от въпросния мобилен оператор, че договорът едностранно се прекратява от тяхна страна, като поради тази причина дължа неустойка в размер на оставащите месечни задължения до края на първоначалния срок на договора.

Проверявам договорът ми и виждам следната клауза:
В случай на прекратяване на настоящия договор през първоначалния срок за която и да е СИМ карта/номер, посочен/а в него, по вина или инициатива на Потребителя, физическите лица дължат неустойка в размер на сумата от стандартните за съответната програма месечни абонаменти за всяка една СИМ карта/номер до края на този срок.


Проверявам и Общите условия към договора за да видя какво точно се има в предвид под "по вина или инициатива на Потребителя", а също така и какви са евентуалните санкций при пресрочване на фактура(и).

След обстойно преглеждане на Общите условия и дори търсенето на ключовата дума "вина" не успях да открия конкретно определение което определя какво точно се има в предвид с въпросния термин.

Единствения текст който бих могъл да свържа с вина на потребителя е следната точка или параграф от общите условия който гласи следното.

55. Теленор може да спре достъпа до услугите на потребител, който с поведението си застрашава или пречи на нормалното ползване на услугите от страна на други потребители. Теленор може да прекрати достъпа до услугите, предоставяни чрез Мрежата, на потребител, за когото е установено и доказано, че виновно и системно застрашава или пречи на нормалното ползване на услугите от страна на други потребители. В случай на прекратен достъп на потребителя до услугите, предоставяни чрез Мрежата, индивидуалният договор между потребителя и Теленор прекратява действието си. Прекратяване действието на индивидуалният договор в случаите по предходното изречение влиза в сила от датата на уведомление от страна на Теленор до потребителя по някой от начините по т. 51. Уведомлението за ограничаване на услуга/услуги, за прекратяване на достъп и/или за прекратяване на договор се извършва чрез един от посочените в т. 51 начини, независимо от основанието за това.


Проверих и какво мога да намеря под термина инициатива на потребителя в Общите условия, но и тук не открих нещо което да конкретизира какво се има в предвид, единственото което намерих са две(2) точки или параграфи в който фигурира въпросния термин, като нито един от тях не е предпоставка за прекратяване на договора, за когото в последствие трябва да дължа неустойка.

5. Общите условия могат да бъдат изменяни и допълвани по инициатива на Теленор, на потребителите или на Комисията за регулиране на съобщенията. Измененията и допълненията на Общите условия се извършват по реда, предвиден в Закона за електронните съобщения. Теленор информира за измененията потребителите, като публикува на страницата си в интернет изменените Общи условия в срок не по-кратък от 30 (тридесет) дни преди влизането им в сила. В случай на препратки, съдържащи се в договори или в други документи, подписани, преди датата на влизане в сила на изменения и допълнения на Общите условия, към текстове от Общите условия с променена номерация, то препратките ще се считат направени към съответните преномерирани текстове.

95. В случай на промяна на номера на потребителя, по негово желание или по инициатива на Теленор, Теленор запазва заявените от потребителя настройки, освен ако той не е заявил друго.


Тъй като под вина или инициатива на потребителя в общите условия не можах да открия конкретизиращо определение а и двата термина са твърде обширни за предположения какво точно означават в конкретния случай, предполагам от общоприетите норми в една правова държава че се има под предвид за евентуална подадена от мен молба за прекратяване на договорът и тогава да дължа неустойка в размер на оставащия срок от договорът, но такава молба или действие от моя страна не е предприемано.

Що се отнася до евентуалните санкций при пресрочване на плащане по фактура(и) в Общите условия ясно е конкретизирано със следната точка или параграф според която за всеки надхвърлен ден дължа дадена лихва и че услугите могат да бъдат преустановени частично или изцяло до заплащането на въпросното задължение, но тук не фигурира цялостното прекратяване на договор.

27. Плащането на посочената във фактурата сума се извършва в срока, указан на фактурата, но не по-късно от 18 дни след датата на издаването й. При неспазване на срока потребителят дължи неустойка за забава в размер на законната лихва за всеки ден закъснение. Неспазването на срока за плащане на фактурата дава право на Теленор да използва внесената от потребителя гаранционна сума или банкова гаранция (ако е налице такава) за покриване на част или на цялото задължение и да спре възможността на потребителя да осъществява изходящи повиквания, с изключение на достъпа до услугите за спешни повиквания, до заплащане на дължимите суми. В случай че сумата по фактурата не е заплатена в срок, Теленор има право да ограничи и/или спре достъпа на потребителя до услуга/услугите, с изключение на достъпа до услугите за спешни повиквания, до заплащане на дължимите суми.


В една примерна точка или параграф от Общите условия се говори за възможност за прекратяване на договорените взаймоотношения от страна на мобилния оператор, но и при тях става дума за просто прекратяване на отношенията... не и за дължими суми при евентуалното му прекратяване по тях в последствие.

19б. Теленор има право да откаже сключване на индивидуален договор или едностранно да прекрати индивидуален договор, срочен или безсрочен, в случай че потребителят:
а) не предостави един или повече от документите по т. 14 и/или т. 15, изисквани от Теленор за сключване на индивидуалния договор;
б) не предостави на Теленор поискан документ, удостоверяващ верността на данните от документите по т. 14 или т. 15;
в) не е платил дължими суми след изтичането на сроковете за плащане по индивидуалния договор, съответно тези Общи условия;
г) не е внесъл изисканата от Теленор при условията на т. 44 от настоящите Общи условия гаранционна сума;
д) е използвал при сключването на индивидуалния договор и/или при неговото изпълнение документ с невярно съдържание или подправен документ;
е) е извършвал чрез предоставената му SIM-карта обезпокоителни или злоумишлени повиквания;
ж) е използвал или е допускал да бъдат използвани електроннисъобщителни устройства/оборудване или електронни съобщителни услуги за незаконни цели;
з) е получил или е направил опит да получи от Теленор електронни съобщителни услуги или устройства чрез незаконни средства;
и) е реализирал нетипичен трафик;
й) е реализирал чрез Мрежата трафик с цел реализиране на печалба за себе си или друго лице, различно от Теленор;
к) има открито производство по несъстоятелност или ликвидация;
л) други основания, посочени в тези Общи условия и съгласнопосоченото в тях.


Моля за Вашият съвет към кого трябва да се обърна с цел да подам сигнал/жалба, към КЗП или КРС или към друга институция трябва да се обърна като цяло. За първи път се сблъсквам с подобен проблем и колкото и да ме е срам от това незнам изобщо как се процедира в подобна ситуация.

Благодаря за отделеното време и се извинявам предварително ако не съм публикувал темата в правилната категория

alex271
Нов потребител
 
Мнения: 1
Регистриран на: 29 Апр 2016, 12:09

Re: Нерегламентирани действия от мобилен оператор, моля за с

Мнениеот ivan_lawyer » 29 Апр 2016, 21:58

Моят съвет - ако искате го приемете, ако не - не го. По ранг съм експерт, корифей, просто съм вещ в областта на правото - е имам допуски, ама.

Платете.
Не се занимавайте с разни куци адвокатски приумици. Тук сте в давност, вътре сте в нея, тоест не сте излезли от давностния срок. Какво вадите общи условия, които какво да ги оспорваме. В случая платете, или поне правете флангова маневра, тоест разсрочете някак събитията.

Нали разбирате, че не сте платили. Сега неустойката - като че ли сте прави. Тук може да излезе сьомга.
Тук сте надушили нещата - аз така като чета не сте завоалирано прекратили договор. Но неустойката си следва по силата на общите условия.
ivan_lawyer
Старши потребител
 
Мнения: 5397
Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта


cron