ivanov_p написа:Аз това съм го казал от опит, не ми е трябвало да чета какво пише ВКС. Процесът се казва "исков" не защото така пише в учебниците, а защото отиваш на съд за да искаш нещо. Искаш ел. поща да се приеме като доказателство и я даваш. Другата страна също има право да иска нещо и може да да поиска ел. поща да не се приеме, т.е. да възрази. Ако не възрази документите се приемат, ако възрази му търсиш колая, според ситуацията.
В случая ответникът е подходил неразумно и е разчитал на един гол закон или безхаберен адвокат. Не е изтрил пощата, защото ако я беше изтрил и неговата нямаше опция да връща съобщение при получаване на мейл, ищецът щеше да я закърши.
Съгласен. Щеше да се усложни доста доказването, най-малкото едно добро ВЛ, което да проследи нещата (не искам да задълбавам технически - "хедъри" на всеки имейл, IP адреси и т.н. и т.н.).
Винаги съм казвал на познати да не четат решения на ВКС, защото те са по конкретни казуси, конкретни доказателства и най-вече по изрично направени касационни оплаквания. Даден казус може да е в полза на касатора, но да няма доказателствата, може и казуса и доказателства да са в негова полза, но да не е направил точното оплакване и това решение няма да ти помогне с нищо. ВКС се чете за да се хване тълкуването на закона, а не конкретното решение.
Съдебна практика е хубаво да се чете, за да си свери човек часовника, както и за да убеди съда, че "ето как мислят ония отгоре, мисли и ти като тях, г'син съдия". Но идиотско е да се чете *само съдебна практика* и да считаме, че това е достатъчно (а познавам хора, които го правят, даже и такива, които се хвалят с това - че четат практика и нищо друго). Казуистиката пречи на мисленето. А най-обичам като ми кажат: "Дай ми практика за еди-кой-си казус". Всеки казус е сам за себе си. Ако можеше ей-така, без да се мисли и с казуистика - щяхме да оставим компютрите да правораздават.