начало

Осъден за принуда и разврат бивш преподавател по „Право“ иска 20 000 лева от прокуратурата Осъден за принуда и разврат бивш преподавател по „Право“ иска 20 000 лева от прокуратурата

Некоректно отношение на служители от Метро

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот destt » 16 Юни 2016, 14:49

Здравейте!
Знам, че случая ми е много маловажен и най-вероятно ще предизвика присмех. Но на мен въобще не ми е смешно и съм изключително афектиран.
Случаят е следният. Купувам в Метро Бургас стока за 370 лв и плащам на касата с карта. Предварително, може би 20 мин преди това, си прегледах наличноста в картата. Служителката ми съобщава троснато "Транзакцията не е одобрена". Казвам и да опита отново. Така няколко пъти със същия резултат. Заинатих се, защото в миналото при два подобни случая ( не в Метро) "изгорях" общо 1000 лв. След това не можах да докажа нищо, изисквах записи от камери и т.н, но ми казаха че трябва да заведа дело и ме посъветваха да не се занимавам. Стоях един час на касите, като настоявах за проверка, но ми казаха "нищо не може да направим". И на няколко пъти ми казаха да си заминавам и че аз стока или пари няма да видя. Присмех и реплики от сорта "Иди и се жалвай на кмета". Излязох от магазина, взех си бележка от банкомат за извършените транзакции и както очаквах, транзакцията беше извършена още в началото, в смисъл при първия опит. Парите са били приведени към тях. Върнах се с бележката и чак тогава те решиха да си проверят сървъра, базата данни или каквото е там. Казаха ми, че действително има транзакция към тях, но имало някакъв проблем. Със системата им. Изплатиха ми парите в брой.
Не чух нито "извинявайте", нито нещо подобно. Не зависило от тях. Можеха поне да се извинят от името на фирмата, която представляват. И пак същите реплики "Иди и се жалвай на кмета". Всъщност никъде няма къде да се оплача за нещо подобно. На никой "не му влиза в юрисдикцията". Оплакванията в Метро не бяха взети под внимание. "Имали сме проблем". Как така имат проблем, има решение за него, но същевременно трябва един час да се правиш на идиот, за да ти обърнат внимание ?!
Искам тези хора поне да дават някакви обяснения някъде си. Ако не друго. Смешно ли е да заведа граждански иск за подобно нещо? "Некоректно отнешение", "морални щети" или каквото е там. Не искам обезщетение, искам просто някой да си поеме отговорността. След като аз нямам вина , също и банката-издател на картата.
destt
Нов потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: 16 Юни 2016, 14:21

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот elichkaa » 16 Юни 2016, 15:18

За жалост подобни сцени се срещат почти навсякъде вече. Можете да заведете дело и може да си искате обещетение за нанесени морални вреди- подронване на престиж и т.нт като съда ще определи обещетение по справедливост. Ако нямате свидетели обаче или това нещо не е заснето от камерите , както и ако техническото средство не записва говор...не мисля, че ще имате кой знае колко голям успех :shock: ако са Ви възстановени парите , по-добре не се занимавайте...
elichkaa
Младши потребител
 
Мнения: 74
Регистриран на: 09 Юни 2010, 12:32

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот destt » 16 Юни 2016, 15:27

elichkaa написа:За жалост подобни сцени се срещат почти навсякъде вече. Можете да заведете дело и може да си искате обещетение за нанесени морални вреди- подронване на престиж и т.нт като съда ще определи обещетение по справедливост. Ако нямате свидетели обаче или това нещо не е заснето от камерите , както и ако техническото средство не записва говор...не мисля, че ще имате кой знае колко голям успех :shock: ако са Ви възстановени парите , по-добре не се занимавайте...


Благодаря за отговора!
Аз си мислих подобни неща за свидетелите и затова поисках съдействие от полицията. Да си напишат едно обяснение за случилото се. "Нямаме хора за подобни неща и не ни влиза в юрисдикцията. Даже ще ни накажат, ако се намесим". Нямам други свидетели, освен две момичета, които бяха с мен. Камерите едва ли записват говор, след като помещението е огромно. Ако е възможно ще искам да ми присъдят минималното обезщетение, колкото и малко да е, било то и 20 лева. И да си платят разходите , които ще платя за такси и адвокат. Просто искам тези служители да мънкат пред съответната институция, защото това не е правилно. Не е правилно да ни правят на идиоти в разни магазини, банки и офиси на телефонни оператори. След като може да натисне две копчета или да вдигне телефона и да реши проблема.
destt
Нов потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: 16 Юни 2016, 14:21

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот elichkaa » 16 Юни 2016, 15:47

Лошото е, че без доказателства не правите нищо, освен да си дадете парите за адвокат и разноски по делото...така че осмислете добре ситуацията....обикновено едва ли Вие сте първият им случай и не мисля , че биха го взели под внимание честно казано , всеки ден им се изсипват подобни проблеми с клиенти, но клиенти не им липсват така че.....другото което е, че няма как да се докаже, че са имали проблем със сървъра, а е възможно да има такъв проблем , така както сте го описали...
elichkaa
Младши потребител
 
Мнения: 74
Регистриран на: 09 Юни 2010, 12:32

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот destt » 16 Юни 2016, 16:48

Никой не си направи труда да провери за какъвто и да е проблем при тях. Проблемът изкочи , след като им доказах, че транзакцията е осъществена безпроблемно от банката-издател на картата. През цялото време ми беше обяснявано, че проблема е при мен. След един час разправии управителят отиде за 1 минута в офиса им и се върна с потвърждение за транзакцията. Какви доказателства въобще мога да представя за гнусното им отношение?! Освен свидетели и извлечение от банката? Значи един вид аз нищо не мога да направя, привеждам си парите и се оставям на тяхната милост. В предния случай така не можах да докажа, че не съм си взел парите. Парите ми останаха при тях. Взел съм си ги и това е. Да съм си ги взел. Като не съм ги взел, да отида да пия една студена вода.
destt
Нов потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: 16 Юни 2016, 14:21

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот elichkaa » 16 Юни 2016, 17:01

Мога да Ви посъветвам при подобни случай да изисквате от служителите в магазина да осъществят контакт с банката за потвърждение има или не транзакция :arrow:
elichkaa
Младши потребител
 
Мнения: 74
Регистриран на: 09 Юни 2010, 12:32

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот destt » 16 Юни 2016, 17:31

Направих го още в началото. След като изчаках 30 минути да си починат и още 15 минути да се свържат с някого, те ме свързаха със служителка на ДСК, въпреки че им казах няколко пъти, че съм към ЦКБ (пише го и на картата очевидно). Служителката учтиво ми обясни, че проблема е в мен и ме остави да си говоря сам по телефона. Благодаря за съвета все пак!
destt
Нов потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: 16 Юни 2016, 14:21

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот jhoro » 16 Юни 2016, 20:29

За съжаление - по тези географски ширини и дължини все още гледат на клиента като на подвижен банкомат.
Няма да ви обяснявам, как е тук (по на запад), но тази ситуация няма да мога да я обясня на нито един банков служител или продавач в магазин тук. Няма да разберат.

Един съвет - направете си sms - известяване за изходящи транзакции. В момента, в който платите на пос терминала - ще получите съобщение за успешна транзакция.
jhoro
Активен потребител
 
Мнения: 2230
Регистриран на: 05 Окт 2006, 11:58

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот ivan_lawyer » 17 Юни 2016, 00:09

А в крайна сметка - получихте ли си стоката. Тоест - покупката осъществи ли се.
Момичетата пълнолетни ли са. Могат ли да осъществят ефективно свидетелстване.
Една жена я бяха вкарали в подземието на един голям магазин и я заплашваха - че едва ли не била откраднала стока.
Според мен - може да се прокара една игла (или една камила през иглени уши) по линия на Комисия за защита на потребителите. Други административни методи не се сещам. Гражданският път е неясен и за мен. Не мога да формулирам такъв иск - може би не-етично отношение. Сега ако Ви се играе хокей, можете да пуснете жалби, но - ефект, не знам. Комисията за защита на потребителите са едни малко забавени в реакциите. Не е точно това пътя. Има нещо, но не мога да се сетя.
Може би - комбинирано - гражданско - административно - щом искате да ги разкарвате - това е.
Имате трезва мисъл, в смисъл - от тази работа няма да излезе парично обезщетение, поне така както го давате. Но тормоз - може. Може да се изиска справка за имената на касиерката и такива неща.
ivan_lawyer
Старши потребител
 
Мнения: 5396
Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот jhoro » 17 Юни 2016, 01:18

Те ... много неща могат да станат - познавам (или по-точно - познавах) един - в трудовата му книжка трябва да пише "ищец". Водеше дела на поразия. Сигурно ще му отпуснат пенсия като служител на съда.
Друг въпрос е - дали питащия ще е достатъчно търпелив и ... платежоспособен.
jhoro
Активен потребител
 
Мнения: 2230
Регистриран на: 05 Окт 2006, 11:58

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот potrebitel777 » 17 Юни 2016, 10:31

destt написа:Здравейте!
Случаят е следният. Купувам в Метро Бургас стока за 370 лв и плащам на касата с карта. Предварително, може би 20 мин преди това, си прегледах наличноста в картата. Служителката ми съобщава троснато "Транзакцията не е одобрена". Казвам и да опита отново. Така няколко пъти със същия резултат. Заинатих се, защото в миналото при два подобни случая ( не в Метро) "изгорях" общо 1000 лв. След това не можах да докажа нищо, изисквах записи от камери и т.н, но ми казаха че трябва да заведа дело и ме посъветваха да не се занимавам. Стоях един час на касите, като настоявах за проверка, но ми казаха "нищо не може да направим". И на няколко пъти ми казаха да си заминавам и че аз стока или пари няма да видя. Присмех и реплики от сорта "Иди и се жалвай на кмета". Излязох от магазина, взех си бележка от банкомат за извършените транзакции и както очаквах, транзакцията беше извършена още в началото, в смисъл при първия опит. Парите са били приведени към тях. Върнах се с бележката и чак тогава те решиха да си проверят сървъра, базата данни или каквото е там. Казаха ми, че действително има транзакция към тях, но имало някакъв проблем. Със системата им. Изплатиха ми парите в брой.


Кои пари са ти изплатили в брой? 370-те лева или 1000-та лева, с които си "изгорял" преди време?
Ако са ти "изплатили парите в брой", значи няма "изгаряне". Защо са ти ги изплатили в брой, ако са видели че е минала транзакцията и си купувал стока/и, защо просто не са ти предали стока/ите? Ако са ти изплатили парите или си получил стоката, значи няма драма, просто малко разправии си си имал.

П.С. лично на мен никога не ми се е случвало, това са някакви доста частни случаи ми се струва.
Последна промяна potrebitel777 на 17 Юни 2016, 14:51, променена общо 1 път
potrebitel777
Младши потребител
 
Мнения: 40
Регистриран на: 06 Яну 2016, 16:37

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот destt » 17 Юни 2016, 11:13

Благодаря за отговорите!
Грешката ми е, че си взех парите. Трябваше да си тръгна и после да ги занимавам. Прекалено рисковано е да подавам някакви искове, после може да платя разходите по делото, ако съдията не ме отрази. Това разбрах до тук.
Измислил съм друг начин да им го върна. Поне ще има за какво да ги съдя тогава. Ясно и формулирано. И документирано.
На въпроса им защо го правя ще им кажа "Жалвайте се на кмета". Това, което ще направя, е много "некоректно", но не е незаконно. В БГ все още няма закон за това, за разлика от Европа. Не искам да пиша точно какво по очевидни причини.
Само искам да попитам... Записите от камера и микрофон все още ли се приемат за "второстепенно доказателство" в съда? Моя опит със съдилищата е от преди 10 години и тогава беше така. Това не може да е основното доказателство. И свидетелите не трябва да имат роднински връзки с мен, доколкото знам. Различни връзки от роднински не се броят. Или греша?
Разбрах, че в нашия клон тук вкарвали в трезора и се изживявали на някакви мутри. Със заплахи и така нататък. Сигурно и шамари ще има. А дано...Не знам дали ще съберат куража тези охранителчета да го направят точно срещу мен, но и обидите ми стигат.
destt
Нов потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: 16 Юни 2016, 14:21

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот ivan_lawyer » 17 Юни 2016, 12:41

Мен за едни пъдпъдъчи яйца в кутия - обичам пъдпъдъчи яйца и си ги взех от едно Пикадили и си си ходя с тях по центъра и отивам в бившето кино Култура на пл. Славейков. Забравих, че нося пъдпъдъчи яйца и вдигнаха алармата и дойде един "хубавец", почна аларма да дава и така. Стана голяма галимация.
ivan_lawyer
Старши потребител
 
Мнения: 5396
Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот elichkaa » 17 Юни 2016, 14:42

а защо като сте си взели парите не сте си взели и стоката???? и да се приключ и въпроса
elichkaa
Младши потребител
 
Мнения: 74
Регистриран на: 09 Юни 2010, 12:32

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот destt » 17 Юни 2016, 15:47

Еми, защото им теглих една селска "похвала" на края, не е ли очевидно?! Казах, че не им искам боклуците. Едното момиче беше тотално превъртяло, очите и бяха силно кървясали, аз лично никога не съм виждал подобно нещо, представете си колко обидно е било всичко. Искаше да се сражава :lol: Ама на края аз щях да го отнеса много ясно, сам срещу трима. Исках да ми дават там парите и да се махам по-скоро.
Просто трябваше да се извинят. Тъпанари...
destt
Нов потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: 16 Юни 2016, 14:21

Re: Некоректно отношение на служители от Метро

Мнениеот destt » 28 Юли 2016, 18:51

Цялата случка завърши с щастлив край. Нещастникът си получи заслуженото. Знам, че вече ме мразят, но аз ги мразя три пъти повече :D.
Поуката:
Ако е възможно, жалвайте се в чужбина и ревете, колкото глас имате.
destt
Нов потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: 16 Юни 2016, 14:21


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта


cron