Из форума на в-к Новинар за предложенията на м-р Вълчев:
Изчисляват учителските заплати по нов начин
[ 2006-02-08 ] Ванина Стоянова
5-степенна скала за кариерно развитие на преподавателите - младши учител, учител, старши учител, главен учител и учител методист, предвижда проектопрограмата за развитие на средното образование в следващите 10 години. Това съобщи вчера вицепремиерът и министър на образованието Даниел Вълчев. Според проекта възнагражденията на учителите ще зависят от 10 критерия - постижение на учениците от външно оценяване, съпоставимост на текущите оценки и тези от национални изпити, работа с ученици призьори на олимпиади, работа с деца със специални образователни потребности, помощ на млади колеги, провеждане на извънкласни форми, използване на нови методи на преподаване - чужди езици и информационни технологии. За заплатите на учителите ще има значение и оценката на родителите дали педагозите работят в маломерни паралелки и каква е общата оценка на училището.
Вълчев не беше категоричен кой ще оценява учителите и училището. Засега предложението на министерството е това да се прави от училищните настоятелства или от училищни съвети, като първоначално ще се атестират от директорите. Просветното ведомство ще направи опит новата система на заплащане да започне да се прилага постепенно още от юли тази година. Според министъра трябва да има строг контрол за откриването на маломерни и слети паралелки в училищата и тенденцията е те постепенно да се закриват.
мнения за материала (15)| вашето мнение
2006-02-07 22:10:55, %
Моля, искам такива критерии за заплатата и на министъра и на депутатите и на правителството. Пък ние ще им ги определим.
2006-02-07 22:26:50, !
"Изчисляват учителските заплати по нов начин" - Пример: текуща заплата 240лв, изчислена по новият начин = 240/265р.д/х21=190Лв , + 30 за старши ...
2006-02-07 22:56:57, Елиза
Da be!Te shte gi izchisliavat po drug nachin, ama edva li tezi DASKALI shte badat dovolni!
2006-02-08 03:03:16, direktora
vaprosa ne e dali si star6i u4itel ili mlad6i,vaprosa e kolko deca u4i6,za6toto 6te stane taka 4e edin star6i u4itel s 10 deca i to ot 1 do 4 klas v edna paralelka,6te vzima pove4e pari ot edin mlad6i u4itel v grada s 20-25 u4enika,da ne govorime za razlikata ot u4enicite na selo i tezi v grada.
2006-02-08 08:30:32, Хикс
Да питам министъра -учителя по трудово на какви олимпиади праща децата, за чий му е чужд език и как да има извънкласни форми, като няма пари за тях?? Аман от глупости! И министъра се появява с тридневна махмурлийска брада...много фешън!
2006-02-08 09:05:06, аз
Махнете тоя идиот от министерството!То си личи,че майка му и баща му са близки роднини/може би брат и сестра/, и отгоре на всичко са били пияни когато са го правили!!!В повечето държави една тема от учебника се изучава няколко часа.Върху нея след това се задава тест,който е еднакъв за всички ученици в страната.От този тест се оценяват резултатите на учителя и се определя неговото възнаграждение.Време е министъра да спре с простотиите и да се захване за работа.Аман от глупости-да бъдат предупреждавани учениците,че ще бъдат изпитвани;родителите да определят заплатите на учителите и един куп други подобни щуротии...Нашето образование от 16 години се разрушава и все пак оцелява,едва-едва!Вярно е,че нивото е паднало,но какво искате да бъде при тоталното безхаберие на родителите,които искат само високи оценки и не се интересуват от това как се държат децата в училище!?Материалната база е остаряла,няма нагледни средства,учителите понасят всевъзможни унижения от недоучили дебелогъзи селянки дюстабанлийки като Елиза,които идват в училище на края на срока и започват да държат сметка за оценки!И какви са тия степени?То и сега има т.нар.клас-клалификация/забележете,че те са точно толкова,колкото степени предлага министъра/Значи пак козметика!!!Крайно време е за една сериозна реформа,която да върне децата в училище,да даде повече пълномощия на учителите и общините,да премахне регионалните инспекторати на МОН и да задължи общините да ГЛОБЯВАТ родители,чиито деца не посещават училище или допускат неизвинени отсъствия/ако трябва-да се отнемат родителски права за това,че детето не посещава училище/Така тоя нещастник ще си докаже думите,че ще прави промени в интерес на децата!Всичко останало е:"Мижи да те лажем!"
2006-02-08 09:06:00, дон диего
Министъра да се приведе в приличен външен вид прилича на битник и тогава да оправя заплати.Всеки ден нови глупости раждат главите им,за да не дадат обещаните мизерни 6%към заплатите.Да си огледа служителите на инспекторатите какви глупости вършат , колко дела са изгубили и колко щети са нанесли на министерството от неправилно уволнени директори.
2006-02-08 09:33:11, д
Да се определят по същите критерии заплатите на депутати и министри. Едва ли някой от тях ще получава заплата, а ще се наложи и да връщат от вече получените.
2006-02-08 09:36:59, lady64
Трябвя да има някякви критерии по които да се разграничава работата на учителите. В този смисъл идеята не е лоша - притесняваме прилагането и. Много добре знам мнението на децата ими за техните учители ивъпреки че по стереотип защитавам авторитета им-впечатленията ми напълно се покриват с това на децата, ате са невероятно точни в преценката си.Има доста хора случайно станали учители и те нанасят големи вреди -ето това е начина да се разграничат от истинските професионалисти.
2006-02-08 10:08:48, стрина Гуна настоятелката
Смятах, че върха на простотията в МОН беше постигнат от предишното същество, наричано "министър" и изпратено в последствие от първанката в знак на благодарност посланник. Но този откровен идиот вече го задминава! Вече съм убеден, че министри стават най-големите негодници и некадърници! Не мога да си обясня и на какво се дължи ОМРАЗАТА към подчинените у този "министър"! За унищожителната "работа", която този "доцент" върши, би трябвало да получава по-малко от младши учител, по неговата идиотска скала!
2006-02-08 10:11:37, предложение
Избирателите трябва да определят заплатите на дупетатити и на министрите!
2006-02-08 14:20:29, GIGANT
АМАН ОТ НАЛУДНИЧАВИ ЕКСПЕРИМЕНТИ!
2006-02-08 14:37:00, Даскалите се самозабравиха !
Стига с тези заплати на даскалите !!! Да не би те да са основното население на България , че ни занимавате само със щуравите им претенции ? Или , може би си мислят, че са най -ценните и най-кадърните ? НИТО ЕДНОТО ,НИТО ВТОРОТО , НИТО ТРЕТОТО !!! Крайно време е да се разбере , че даскалите изобщо не са лицето на интелигенцията в България !... Вярно е , че те са най-наглите и най-безочливите !... Безобразие е да работиш по 8 месеца в годината , на половин работен ден и да искаш голяма заплата !... Когато даскалите започнат да работят по 8 астрономически часа всеки ден, по 22 работни дни в месеца и по 12 месеца в годината - да им увеличат заплатите ! При това лентяйство и безхаберие и тези заплати СА ИМ ВИСОКИ !!!!
2006-02-08 16:47:03, майкъл
обичайният вид на форума: много крайни мнения. учители са ни нужни. интелигентни, разбира се. за да вложат качество в работата. който ги заплюва с такава злоба, той е недоучен пак по вина на това обстоятелство. лошото е, че липсва личен пример. с какво г-н министърът епо-добър от който и да е учител? дали е бил той самият "младши", "старши", "методист" и т.н.? или ...знаете? учителите в цял свят се оплакват. лекарите в германия стачкуват. другаде пък-миньорите.на учителите трябва да се даде шанс да живеят достойно. но нека се подбират по ценз и умения и след издържани тестове, на които да се подложи и министъра,за да не е по-прост от тях.
- Дата и час: 23 Яну 2025, 21:19 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
ЕТО ПОРЕДНОТО ОБСЪЖДАНЕ НА ЖИЗНЕНИЯ ВЪПРОС ЗА ГР. ОБЩЕСТВО
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
2 мнения
• Страница 1 от 1
А, НИЕ ЗАСЕГА СТИГНАХМЕ ДО ТУК:
Здравейте!
ЕТО КАКВО УСПЯХМЕ ДА НАПРАВИМ ЗА ИЗТЕКЛИТЕ ДВА МЕСЕЦА ПО ТАЗИ ВАЖНА, СПОРЕД НАС ТЕМА, БЕЗ ПРАКТИЧЕСКА ПОДКРЕПА ОТ ПОЛИТИЦИ И ВЪНШНИ ФОНДОВЕ:
Както вече е поставено във друга тема на форума, през декември 2005г. - януари, 2006г., бяха заведени две административни дела срещу нормативен акт на МОН, с който по консервативен начин, изключително лимитативно и необосновано се определят месечни възнаграждения за служителите в средното образование, близки до тези, при който се получават социални помощи (т.е. - осугуряващи доход на член от семейството - под 200 лв. на човек). Цитирам:
" През изтеклата седмица, по заведеното срещу Наредба 14/2005г. на МОН дело, се случиха следните три положителни събития:
======================================================================
1. Образувани са двете административни дела по заведените първоначални жалби с номера 1889/2006 и 1890/2006, разпределени на петчленен състав, първа колегия на ВАС. Делата са обединени под номер 1889/2006г., предвид съвпадението на исканията и страните. Заседанието е насрочено за 04.05.2006г. от 09:00 часа, в Зала 1 на Върховния административен съд.
2. Получиха се и бяха приети от разглеждащия съдебен състав, молбите на 56 граждани и интелектуалци от гр. Стамболииски, гр. Варна и гр. Пловдив, с които подписаните се присъединяват към вече заведените и образувани дела. Така общият брой на жалбоподателите става 58.
3. Засега МОН е представил с т.н. "окомплектоване" на делото, което се забави почти два месеца, единствено с преписите на обжалваната наредба и на Единния класификатор на професиите с неговите приложения.
* Припомняме, че със заведените две жалби се иска отмяна на наредбата, с която МОН определя едни несъответстващи размери на възнагражденията на учителите. Целта на заведените жалби е, да се обоснове и мотивира цялостно преразглеждане на политиката по доходите в средното образование, като предпоставка за повишаване на качеството на преподаване.
Очакваме по-нататъшното развитие."
Поздрави,
адв. Т. Вълчев
=========================================================================
Zdravejte!
* Prez izteklata sedmica, po zavedenoto sreshtu Naredba 14/2005g. na MON delo, se sluchiha slednite tri polozhitelni sybitiia:
======================================================
1. Obrazuvani sa dvete administrativni dela po zavedenite pyrvonachalni zhalbi s nomera 1889/2006 i 1890/2006, razpredeleni na petchlenen systav, pyrva kolegiia na VAS. Delata sa obedineni pod nomer 1889/2006g., predvid syvpadenieto na iskaniiata i stranite. Zasedanieto e nasrocheno za 04.05.2006g. ot 09:00 chasa, v Zala 1 na Vyrhovniia administrativen syd.
2. poluchiha se i biaha prieti ot razglezhdashtiia sydeben systav, molbite na 56 grazhdani i intelektualci ot gr. Stamboliiski, gr. Varna i gr. Plovdiv, s koito podpisanite se prisyediniavat kym veche zavedenite i obrazuvani dela. Taka obshtiiat broj na zhalbopodatelite stava 58.
3. Zasega MON e predstavil s t.n. "okomplektovane" na deloto, koeto se zabavi pochti dva meseca, edinstveno s prepisite na obzhalvanata naredba i na Edinniia klasifikator na profesiite s negovite prilozheniia.
* Pripomniame, che sys zavedenite dve zhalbi se iska otmiana na naredbata, s koiato MON opredelia edni nesyotvetstvashti razmeri na vyznagrazhdeniiata na uchitelite. Celta na zavedenite zhalbi e, da se obosnove i motivira cialostno prerazglezhdane na politikata po dohodite v srednoto obrazovanie, kato predpostavka za povishavane na kachestvoto na prepodavane.
Ochakvame po-natatyshnoto razvitie.
Pozdravi,
adv. T. Vylchev
ЕТО КАКВО УСПЯХМЕ ДА НАПРАВИМ ЗА ИЗТЕКЛИТЕ ДВА МЕСЕЦА ПО ТАЗИ ВАЖНА, СПОРЕД НАС ТЕМА, БЕЗ ПРАКТИЧЕСКА ПОДКРЕПА ОТ ПОЛИТИЦИ И ВЪНШНИ ФОНДОВЕ:
Както вече е поставено във друга тема на форума, през декември 2005г. - януари, 2006г., бяха заведени две административни дела срещу нормативен акт на МОН, с който по консервативен начин, изключително лимитативно и необосновано се определят месечни възнаграждения за служителите в средното образование, близки до тези, при който се получават социални помощи (т.е. - осугуряващи доход на член от семейството - под 200 лв. на човек). Цитирам:
" През изтеклата седмица, по заведеното срещу Наредба 14/2005г. на МОН дело, се случиха следните три положителни събития:
======================================================================
1. Образувани са двете административни дела по заведените първоначални жалби с номера 1889/2006 и 1890/2006, разпределени на петчленен състав, първа колегия на ВАС. Делата са обединени под номер 1889/2006г., предвид съвпадението на исканията и страните. Заседанието е насрочено за 04.05.2006г. от 09:00 часа, в Зала 1 на Върховния административен съд.
2. Получиха се и бяха приети от разглеждащия съдебен състав, молбите на 56 граждани и интелектуалци от гр. Стамболииски, гр. Варна и гр. Пловдив, с които подписаните се присъединяват към вече заведените и образувани дела. Така общият брой на жалбоподателите става 58.
3. Засега МОН е представил с т.н. "окомплектоване" на делото, което се забави почти два месеца, единствено с преписите на обжалваната наредба и на Единния класификатор на професиите с неговите приложения.
* Припомняме, че със заведените две жалби се иска отмяна на наредбата, с която МОН определя едни несъответстващи размери на възнагражденията на учителите. Целта на заведените жалби е, да се обоснове и мотивира цялостно преразглеждане на политиката по доходите в средното образование, като предпоставка за повишаване на качеството на преподаване.
Очакваме по-нататъшното развитие."
Поздрави,
адв. Т. Вълчев
=========================================================================
Zdravejte!
* Prez izteklata sedmica, po zavedenoto sreshtu Naredba 14/2005g. na MON delo, se sluchiha slednite tri polozhitelni sybitiia:
======================================================
1. Obrazuvani sa dvete administrativni dela po zavedenite pyrvonachalni zhalbi s nomera 1889/2006 i 1890/2006, razpredeleni na petchlenen systav, pyrva kolegiia na VAS. Delata sa obedineni pod nomer 1889/2006g., predvid syvpadenieto na iskaniiata i stranite. Zasedanieto e nasrocheno za 04.05.2006g. ot 09:00 chasa, v Zala 1 na Vyrhovniia administrativen syd.
2. poluchiha se i biaha prieti ot razglezhdashtiia sydeben systav, molbite na 56 grazhdani i intelektualci ot gr. Stamboliiski, gr. Varna i gr. Plovdiv, s koito podpisanite se prisyediniavat kym veche zavedenite i obrazuvani dela. Taka obshtiiat broj na zhalbopodatelite stava 58.
3. Zasega MON e predstavil s t.n. "okomplektovane" na deloto, koeto se zabavi pochti dva meseca, edinstveno s prepisite na obzhalvanata naredba i na Edinniia klasifikator na profesiite s negovite prilozheniia.
* Pripomniame, che sys zavedenite dve zhalbi se iska otmiana na naredbata, s koiato MON opredelia edni nesyotvetstvashti razmeri na vyznagrazhdeniiata na uchitelite. Celta na zavedenite zhalbi e, da se obosnove i motivira cialostno prerazglezhdane na politikata po dohodite v srednoto obrazovanie, kato predpostavka za povishavane na kachestvoto na prepodavane.
Ochakvame po-natatyshnoto razvitie.
Pozdravi,
adv. T. Vylchev
- tvalchev
- Младши потребител
- Мнения: 90
- Регистриран на: 30 Дек 2004, 22:57
2 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 63 госта