- Дата и час: 29 Дек 2024, 17:30 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Казус в училище
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
3 мнения
• Страница 1 от 1
Казус в училище
Здравейте! Преди всичко искам да уточня, че съм наясно че не тук е мястото, където да моля хората да ми решат домашното. Тук съм единствено за съвет. Учителката ни по право организира съдебен процес , където всеки човек от класа ни да изиграе определена роля. Аз съм адвокат и имам за задача да защитя клиента ми (друг съученик), който е 20 годишен, заловен с 3 пакетчета марихуана и 3 пакетчета амфетамин. Работата е там, че не намирам никаква опора, за която да се хвана и да докажа че този човек е невинен. Той е пълнолетен и подлежи на отговорност за действията си, бил е хванат от полицията с наркотичните вещества. Има свидетели, които да потвърдят че той ги е разпространявал и не ги е използвал за собствена облага и на практика съм в задънена улица. Въпросът ми е дали да търся пролука, с която да докажа че е невинен или да градя защитата си на факта, че е с чисто криминално минало с цел намаляване на присъдата? Благодаря ви предварително!
- wuj4oto
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 14 Май 2018, 17:12
Re: Казус в училище
Не знаех, че в училище се изучава право ..
Два варианта - безинтересен - да кажеш че признава всичко, съкратено съдебно следствие и по-малка присъда (но вероятно това не е целта на учителката ви)
Второ отричаш всичко и го защитаваш до край - дадени ли са ли ви всички факти по "казуса" - т.е кога са го претърсвали (светло, тъмно), има ли поемни лица, когато са намерили наркотиците в него, къде са ги намерили - в него самия, в кола, в раница и тн, направили ли са протокол. Може да са му ги подхвърлили, може да ги е намерил и да е имал намерение още утре да ги предаде на полицията, но преди това е имал малшанса да бъде заловен с тях в себе си (ако са били в него изобщо). После атакуваш свидетелите - тяхната надеждност и тн.
Но - даваш много малко информация по задачата, която са ви дали. Не забравяй - твоята основна задача като адвокат е не да докажеш, че той е невинен, а да внесеш съмнения (пробойни) в обвинението на прокуратурата. Целта на обвинението е да докаже по несъмнен начин повдигнатото обвинение - т.е несъмнено да докаже, че е налице престъпно деяние, че именно подсъдимият го е извършил, не само че го е извършил, но го е извършил и виновно и тн. Ако внесеш съмнения може да спечелиш. Все пак се замисли каква е задачата, която са ви поставили и каква е целта на упражнението.
Два варианта - безинтересен - да кажеш че признава всичко, съкратено съдебно следствие и по-малка присъда (но вероятно това не е целта на учителката ви)
Второ отричаш всичко и го защитаваш до край - дадени ли са ли ви всички факти по "казуса" - т.е кога са го претърсвали (светло, тъмно), има ли поемни лица, когато са намерили наркотиците в него, къде са ги намерили - в него самия, в кола, в раница и тн, направили ли са протокол. Може да са му ги подхвърлили, може да ги е намерил и да е имал намерение още утре да ги предаде на полицията, но преди това е имал малшанса да бъде заловен с тях в себе си (ако са били в него изобщо). После атакуваш свидетелите - тяхната надеждност и тн.
Но - даваш много малко информация по задачата, която са ви дали. Не забравяй - твоята основна задача като адвокат е не да докажеш, че той е невинен, а да внесеш съмнения (пробойни) в обвинението на прокуратурата. Целта на обвинението е да докаже по несъмнен начин повдигнатото обвинение - т.е несъмнено да докаже, че е налице престъпно деяние, че именно подсъдимият го е извършил, не само че го е извършил, но го е извършил и виновно и тн. Ако внесеш съмнения може да спечелиш. Все пак се замисли каква е задачата, която са ви поставили и каква е целта на упражнението.
Moral und Gerechtigkeit haben nichts mit Rechtswissenschaft zu tun.
- bludniq_sin
- Потребител
- Мнения: 967
- Регистриран на: 06 Яну 2011, 14:56
Re: Казус в училище
Лесно е да се защитава невинен човек, но тук идва предизвикателството да намериш начин да защитиш виновен, страхотна задача.
- tonislav
- Нов потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 04 Май 2018, 22:45
3 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта