Здравейте!
Моля да ми помогнете, като ми дадете компетентен съвет! На 13.06.2006 г. отивайки на работа с лекия си автомобил, бях спрян от КАТ за проверка. Съставиха ми акт за това, че не съм ползвал обезопасилен колан (чл. 102, ал. 1 от ЗДвП). На 29.06.2006 г. беше издадено наказателното постановление, което обжалвах в срок, образувано е дело, но все още не е даден ход.
Проблемът е следния: В съдържанието на наказателното постановлене, след частта, в която се описва нарушението, се казва :
"На основание чл. 23, ал. 1, т. 11 от Закона за МВР и Заповед No 17-I/ 2002 г. ...тук следват разпоредбите от ЗАНН...." налагам : и т.н. ...
Акцентирам върху "На основание чл. 23, ал. 1, т. 11 от Закона за МВР " - Разпоредбата е от отменения ЗМВР (в сила е нов, от 01.05.2006 г.) (И ЯВНО СА ПОЗВАЛИ СТАР ФАЙЛ,ВЪРХУ КОЙТО СА ПИСАЛИ НАКАЗАТЕЛНОТО ПОСТАНОВЛЕНИЕ). Следва ли, че след като са посочили несъществуваща вече разпоредба от ЗМВР(отм.), това основание ли е за отмяна на наказателното постановление? Моля ви ако "ДА, моля да ми кажете защо.
ПРЕДВАРИТЕЛНО БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ, КОИТО ЩЕ СЕ ОТЗОВАТ.
- Дата и час: 30 Дек 2024, 23:45 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
КАТ - Наказателно постановление
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
6 мнения
• Страница 1 от 1
За всяко административно нарушение се прилага нормативния акт, който е бил в сила по време на извършването му.
- maria_mm
- Младши потребител
- Мнения: 25
- Регистриран на: 19 Сеп 2003, 15:16
Може ли да пейстнете старата разпоредба, да видим от какъв порядък е (материален или процесуален). Това, което казва maria_mm е по принцип вярно.
- kontrol
- Активен потребител
- Мнения: 1109
- Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49
Присъединявам се изцяло към казаното от колегата maria и само в допълнение бих Ви препоръчал да погледнете чл.3 от ЗАНН !!!
- hamlet
- Младши потребител
- Мнения: 28
- Регистриран на: 24 Сеп 2006, 11:55
Присъединявам се изцяло към казаното от колегата maria и само в допълнение бих Ви препоръчал да погледнете чл.3 от ЗАНН !!!
- hamlet
- Младши потребител
- Мнения: 28
- Регистриран на: 24 Сеп 2006, 11:55
Моето мнение, както отбелязах, е малко по-различно.
Що се отнася до юридическия факт и неговата правна квалификация като административно нарушение или не, който е е от материален порядък, ще се прилага законът, който е бил в сила, по време не осъществяването му. (чл. 3 ЗАНН, с изключение чл. 3, ал. 2 ЗАНН)
Също така ще се прилага законът, който е бил в сила по време на осъществяването му и досежно юридическите факти от процесуален характер. Производството обаче не е завършило и към момента на издаване на юридическия акт трябва да се приложи действащото към момента право.
ЗМВР (нов) няма ПЗР за висящите производства и не виждам основания те да се завършват по стария ред.
В такъв случай, ако по новия закон съответният орган няма право да издава съответния акт, той ще бъде нижощен.
Обаче в плоскостта на питането става дума за записаното основание.
Изискването за посочване на акта се отнася до АУАН-а. Задължителният реквизит е посочването на точното основание за налага не адм-наказанието, изразяващо се в нарушени правни норми.
Според мен основанието за компетентността на органа не е сред задължителните реквизити на формата.
В този смисъл, ако органът е имал право да наложи наказанието, но не е посочил или е посочил грешна разпоредба за своята компетентност, това няма да доведе до порок в акта.
-------------------
Друг е въпросът какво точно от изброените в т. 11 се визира в случая.
-------------------
Прочее, както е известно, обратната сила бива:
1. според предходната уреденост на фактите
А) проста и Б) ревизионна
2. според осъществеността на поведението
а) заварени/ висящи случаи и Б) същинско ретроактивно действие.
Що се отнася до юридическия факт и неговата правна квалификация като административно нарушение или не, който е е от материален порядък, ще се прилага законът, който е бил в сила, по време не осъществяването му. (чл. 3 ЗАНН, с изключение чл. 3, ал. 2 ЗАНН)
Също така ще се прилага законът, който е бил в сила по време на осъществяването му и досежно юридическите факти от процесуален характер. Производството обаче не е завършило и към момента на издаване на юридическия акт трябва да се приложи действащото към момента право.
ЗМВР (нов) няма ПЗР за висящите производства и не виждам основания те да се завършват по стария ред.
В такъв случай, ако по новия закон съответният орган няма право да издава съответния акт, той ще бъде нижощен.
Обаче в плоскостта на питането става дума за записаното основание.
Чл. 57. (1) Наказателното постановление трябва да съдържа:
1. собственото, бащиното и фамилното име и длъжността на лицето, което го е издало;
2. датата на издаването и номерата на постановлението;
3. датата на акта, въз основа на който се издава и името, длъжността и место служенето на актосъставителя;
4. (изм., ДВ, бр. 59 от 1992 г.) собственото, бащиното и фамилното име на нарушителя,точния му адрес и единен граждански номер;
5. описание на нарушението, датата и мястото, където е извършено обстоятелствата, при които е извършено, както и на доказателствата, които го потвърждават;
6. законните разпоредби, които са били нарушени виновно;
7. вида и размера на наказанието;
8. вещите, които се отнемат в полза на държавата;
9. размера на обезщетението и на кого следва да се заплати;
10. дали наказателното постановление подлежи на обжалване, в какъв срок и пред кой съд.
(2) Наказателното постановление се подписва от длъжностното лице, което го е издало.
Изискването за посочване на акта се отнася до АУАН-а. Задължителният реквизит е посочването на точното основание за налага не адм-наказанието, изразяващо се в нарушени правни норми.
Според мен основанието за компетентността на органа не е сред задължителните реквизити на формата.
В този смисъл, ако органът е имал право да наложи наказанието, но не е посочил или е посочил грешна разпоредба за своята компетентност, това няма да доведе до порок в акта.
-------------------
Друг е въпросът какво точно от изброените в т. 11 се визира в случая.
-------------------
Прочее, както е известно, обратната сила бива:
1. според предходната уреденост на фактите
А) проста и Б) ревизионна
2. според осъществеността на поведението
а) заварени/ висящи случаи и Б) същинско ретроактивно действие.
- kontrol
- Активен потребител
- Мнения: 1109
- Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49
6 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта