- Дата и час: 24 Яну 2025, 09:48 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Ние сме светът, ние сме децата!
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
Считам, че ако един служител започва определена работа и подписва договор, то той се съгласява и с определеното в договора изначално възнаграждение. Ако след време прецени, че това възнаграждение не му е достатъчно (причините за недоволството и недостига си ги знае само той), то той би следвало да напусне тази работа и да освободи мястото си на човек, когото това възнаграждение ще удовлетворява. Важно е недоволството на служителя да не рефлектира негативно върху трети лица.
Считам също така, че ако едно лице иска да му бъде увеличена заплатата, то това лице най-напред трябва да се обърне към себе си и да прецени дали неговата квалификация и принос към работата също се се увеличили.
Считам също така, че ако едно лице иска да му бъде увеличена заплатата, то това лице най-напред трябва да се обърне към себе си и да прецени дали неговата квалификация и принос към работата също се се увеличили.
- katerinakuch
- Активен потребител
- Мнения: 1162
- Регистриран на: 28 Юни 2007, 12:27
УЧИЛИЩЕТО Е МОСТЪТ, ПРЕЗ КОЙТО, ПОКОЛЕНИЕ СЛЕД ПОКОЛЕНИЕ, МИНАВА ЦЯЛ ЕДИН НАРОД
http://inscribe.free.bg/cgi-php/phpbb3/index.php
-
karanedeff - Активен потребител
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 30 Ное 2002, 17:20
katerinakuch написа:karanedeff написа:УЧИЛИЩЕТО Е МОСТЪТ, ПРЕЗ КОЙТО, ПОКОЛЕНИЕ СЛЕД ПОКОЛЕНИЕ, МИНАВА ЦЯЛ ЕДИН НАРОД
Именно, Уважаеми karanedeff. Затова в името на поколението и народа би следвало всеки един преподавател да се отдаде изцяло и само на професията си. Избирайки професията, която ще упражнява, то той е и наясно и с възнаграждението, което ще получава. Един човек, за да иска увеличение на възнаграждението, е необходимо от своя страна да увеличи своите индивидуални особености на престацията, която предоставя.
- katerinakuch
- Активен потребител
- Мнения: 1162
- Регистриран на: 28 Юни 2007, 12:27
http://news.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=1109637
Кой сега от кого копира?
(забележете заглавието на статията)
Кой сега от кого копира?
(забележете заглавието на статията)
Последна промяна kalahan на 13 Окт 2007, 20:30, променена общо 2 пъти
"Страхливците умират много пъти преди смъртта си; смелият вкусва смъртта само веднъж"
(Шекспир-"Юлий Цезар")
(Шекспир-"Юлий Цезар")
- kalahan
- Потребител
- Мнения: 412
- Регистриран на: 13 Сеп 2007, 23:00
- Местоположение: София
katerinakuch написа:Един човек, за да иска увеличение на възнаграждението, е необходимо от своя страна да увеличи своите индивидуални особености на престацията, която предоставя.
Само че в България един учител колкото и добре да работи, пак ще получава колкото този учител, който не си гледа работата.
"Страхливците умират много пъти преди смъртта си; смелият вкусва смъртта само веднъж"
(Шекспир-"Юлий Цезар")
(Шекспир-"Юлий Цезар")
- kalahan
- Потребител
- Мнения: 412
- Регистриран на: 13 Сеп 2007, 23:00
- Местоположение: София
"Never argue with an idiot, the others may not see the difference"
"Страхливците умират много пъти преди смъртта си; смелият вкусва смъртта само веднъж"
(Шекспир-"Юлий Цезар")
(Шекспир-"Юлий Цезар")
- kalahan
- Потребител
- Мнения: 412
- Регистриран на: 13 Сеп 2007, 23:00
- Местоположение: София
Колега ,
Не мислите ли, че мнението на мнозинството НЕ винаги е най точното и най-правилното ?!
Да Ви припомня ли, кята пример , трагичните резултати , след вода на мнозинството и през 1995(?) ( Жан Виденов) и през 2001 ( Симеон Сакскобургготски ) !...
Исторически ФАКТИ ...
Лошото е, че българинът помни по две минути и не си прави необходимите изводи , на базата на историческите факти ...
Така че Вашиге анкети също не могат да претендират за нищо " валидно" !...
Не мислите ли, че мнението на мнозинството НЕ винаги е най точното и най-правилното ?!
Да Ви припомня ли, кята пример , трагичните резултати , след вода на мнозинството и през 1995(?) ( Жан Виденов) и през 2001 ( Симеон Сакскобургготски ) !...
Исторически ФАКТИ ...
Лошото е, че българинът помни по две минути и не си прави необходимите изводи , на базата на историческите факти ...
Така че Вашиге анкети също не могат да претендират за нищо " валидно" !...
- terry_ezra
- Младши потребител
- Мнения: 43
- Регистриран на: 06 Сеп 2005, 18:34
Нека се включа и аз, ако позволите.
Подкрепям напълно стачката. Мисля, че е в ход пълна информационно затъмнение на реалните проблеми, прикриване на неистини с полуистини и т.н. И много от нещата се забулват в някаква страшна мъгла. А най-страшно е когато част от нещата не са ни ясни.
Затова по някой от въпросите, прекопирам едно от мненията на преподавател /пловдивчанин/, опитващ се да разкрие заблудите, хвърляни около стачката.
Та - преписвам дословно :
1. Няма средства за повишаване на заплатите.
Пари има, защото: ● 25 % увеличение на заплатите на учителите от 1 октомври 2007 г. означава допълнителен разход от 37 млн. лева. Към тази дата бюджетният излишък е 3 млрд. лева или 80 пъти (!!!) повече. ● До края на годината излишъкът ще бъде още по-голям и със сигурност ще надхвърли 7 % от БВП, или 3.5 млрд. лева. Тъй-като дефицитът по текущата сметка тази година ще се влоши, по Закона за държавния бюджет за 2007 г. ще трябва да се реализира излишък от 2 % от БВП, или от 1 млрд. лева. Това означава, че в края на годината хазната ще има над 2.5 млрд. лева повече от планирания излишък. ● За 2008 г. исканията на учителите (след приспадане на увеличените вноски и данъци от по-високите заплати) ще натоварят държавните разходи с около 300 млн. лева над разходите, които биха били направени при отхвърляне на техните искания. Това е по-малко дори само от загубите от контрабандата на горива и от безмитните магазини на границите. На 1 септември правителството одобри нови безмитни бензиностанции, вместо да закрие съществуващите и да спре мащабната контрабанда.
2.По-високите заплати ще увеличат търсенето и от там и инфлацията.
● Не е вярно, защото рекордната инфлация в страната ни се дължи на скока на цените при: храните; тока; отоплението; водата. ● Потреблението и съответно търсенето на която и да е от тези стоки не може да се увеличи, независимо от доходите на потребителя. Цените на тези стоки бяха повишени не поради голямо търсене, а заради повишените акцизи и административните завишавания на цените на енергийните продукти.
3.Удовлетворението на исканията на учителите ще срути Борда.
● Не е вярно, защото стабилността на Борда се гарантира не от фискалния резерв и бюджетните излишъци на правителството, а от валутния резерв на БНБ. ● Заплатите на учителите не са свързани с печатането на нови пари, а и правителството няма право да печати пари, дори и да иска, поради правилата на Валутния борд, които изрично забраняват това. Правителството има излишъци от над 3 млрд. лева и няма нужда да бъдат печатани пари без покритие.
4.Завишените заплати на учителите ще увеличат дефицита по текущата сметка.
● Не е вярно, защото дефицитът по текущата сметка се дължи на вноса на инвестиционни стоки включително за луксозното строителство, обзавеждането на хотели и луксозното потребление. Потреблението на учителите не попада в тази категория. Но дори и част от увеличените им доходи да отидат за вносни стоки, тази сума ще е около един процент от сумата на очаквания дефицит по текущата сметка.
5.Относно излишните учители
● От 2000 г. насам централният апарат на държавата се е раздувал непрекъснато и се е увеличил с над 40 хиляди души. Броят на служителите в централните ведомства нараства с около 7000 души годишно. Броят на учителите за този период е намалял.
6.Относно ниското качество на преподаването.
● Коя бюджетна сфера дава по-добър продукт от образованието: Държавно управление? Административни услуги? Полиция? Съдопроизводство?
7.Ако дадем на учителите, всички ще поискат увеличение.
● Не е вярно. Това е въпрос на стратегия и политически приоритети. ● Правителството се готви да закупи излишни корвети за 2 млрд. лева. Вероятните комисиони от подобни сделки са между 10 и 30 %. ● Държавното финансиране за излишната АЕЦ “Белене” е 4 млрд. лева. Комисионите също са колосални.
Подкрепям напълно стачката. Мисля, че е в ход пълна информационно затъмнение на реалните проблеми, прикриване на неистини с полуистини и т.н. И много от нещата се забулват в някаква страшна мъгла. А най-страшно е когато част от нещата не са ни ясни.
Затова по някой от въпросите, прекопирам едно от мненията на преподавател /пловдивчанин/, опитващ се да разкрие заблудите, хвърляни около стачката.
Та - преписвам дословно :
1. Няма средства за повишаване на заплатите.
Пари има, защото: ● 25 % увеличение на заплатите на учителите от 1 октомври 2007 г. означава допълнителен разход от 37 млн. лева. Към тази дата бюджетният излишък е 3 млрд. лева или 80 пъти (!!!) повече. ● До края на годината излишъкът ще бъде още по-голям и със сигурност ще надхвърли 7 % от БВП, или 3.5 млрд. лева. Тъй-като дефицитът по текущата сметка тази година ще се влоши, по Закона за държавния бюджет за 2007 г. ще трябва да се реализира излишък от 2 % от БВП, или от 1 млрд. лева. Това означава, че в края на годината хазната ще има над 2.5 млрд. лева повече от планирания излишък. ● За 2008 г. исканията на учителите (след приспадане на увеличените вноски и данъци от по-високите заплати) ще натоварят държавните разходи с около 300 млн. лева над разходите, които биха били направени при отхвърляне на техните искания. Това е по-малко дори само от загубите от контрабандата на горива и от безмитните магазини на границите. На 1 септември правителството одобри нови безмитни бензиностанции, вместо да закрие съществуващите и да спре мащабната контрабанда.
2.По-високите заплати ще увеличат търсенето и от там и инфлацията.
● Не е вярно, защото рекордната инфлация в страната ни се дължи на скока на цените при: храните; тока; отоплението; водата. ● Потреблението и съответно търсенето на която и да е от тези стоки не може да се увеличи, независимо от доходите на потребителя. Цените на тези стоки бяха повишени не поради голямо търсене, а заради повишените акцизи и административните завишавания на цените на енергийните продукти.
3.Удовлетворението на исканията на учителите ще срути Борда.
● Не е вярно, защото стабилността на Борда се гарантира не от фискалния резерв и бюджетните излишъци на правителството, а от валутния резерв на БНБ. ● Заплатите на учителите не са свързани с печатането на нови пари, а и правителството няма право да печати пари, дори и да иска, поради правилата на Валутния борд, които изрично забраняват това. Правителството има излишъци от над 3 млрд. лева и няма нужда да бъдат печатани пари без покритие.
4.Завишените заплати на учителите ще увеличат дефицита по текущата сметка.
● Не е вярно, защото дефицитът по текущата сметка се дължи на вноса на инвестиционни стоки включително за луксозното строителство, обзавеждането на хотели и луксозното потребление. Потреблението на учителите не попада в тази категория. Но дори и част от увеличените им доходи да отидат за вносни стоки, тази сума ще е около един процент от сумата на очаквания дефицит по текущата сметка.
5.Относно излишните учители
● От 2000 г. насам централният апарат на държавата се е раздувал непрекъснато и се е увеличил с над 40 хиляди души. Броят на служителите в централните ведомства нараства с около 7000 души годишно. Броят на учителите за този период е намалял.
6.Относно ниското качество на преподаването.
● Коя бюджетна сфера дава по-добър продукт от образованието: Държавно управление? Административни услуги? Полиция? Съдопроизводство?
7.Ако дадем на учителите, всички ще поискат увеличение.
● Не е вярно. Това е въпрос на стратегия и политически приоритети. ● Правителството се готви да закупи излишни корвети за 2 млрд. лева. Вероятните комисиони от подобни сделки са между 10 и 30 %. ● Държавното финансиране за излишната АЕЦ “Белене” е 4 млрд. лева. Комисионите също са колосални.
- kolman
- Потребител
- Мнения: 348
- Регистриран на: 07 Апр 2007, 22:38
karanedeff написа:Инфо от частен и достоверен източник - в братска Русия мин. заплата на един учител е 250 евро
на съдия 1600 евро
Какво чакаш заминавай, това си е 100%. Успех!
- iwanow
- Потребител
- Мнения: 114
- Регистриран на: 17 Юни 2007, 10:08
kalahan написа:katerinakuch написа:Един човек, за да иска увеличение на възнаграждението, е необходимо от своя страна да увеличи своите индивидуални особености на престацията, която предоставя.
Само че в България един учител колкото и добре да работи, пак ще получава колкото този учител, който не си гледа работата.
Ето защо възнаграждението, което получава един преподавател или иска да получава, следва да бъде съобразено с неговите професионални и квалификационни особености.
- katerinakuch
- Активен потребител
- Мнения: 1162
- Регистриран на: 28 Юни 2007, 12:27
Радини вълнения в XXI век - Какво има да ни каже Иван Вазов за системата на образованието?
От какво зависи качественото образование
От какво зависи качественото образование
http://inscribe.free.bg/cgi-php/phpbb3/index.php
-
karanedeff - Активен потребител
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 30 Ное 2002, 17:20
"Не питай какво може страната ти да направи за теб, а какво ти можеш да направиш за нея" - Джон Кенеди
- kasy
- Младши потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 26 Юли 2006, 12:06
- prnedev
- Активен потребител
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
- Местоположение: София/Велико Търново
kasy написа:"Не питай какво може страната ти да направи за теб, а какво ти можеш да направиш за нея" - Джон Кенеди
Убеден съм, че няма съсловие в България, което да е направило и да прави толкова много за своята държава, ОСВЕН УЧИТЕЛСКОТО!
Но трябва ли, Уважаеми колеги, да напомням за азбучната правна корелация "права - задължения"?!
За да си учител дрябва да си в голяма степен идеалист и имемно поради това голяма част от участтиците в този форум не могат да разберат, как така работят за 300 лв. средно, а не напуснат. Възрожденският дух все още не е напуснал утителстото съсловие, но всяко търпение си има граници.
И пак казвам - не свеждайте проблема само да заплатите. Цялата образователна система трябва да се ремонтира.
- ivankavrakov
- Потребител
- Мнения: 284
- Регистриран на: 26 Сеп 2007, 08:10
- Местоположение: някъде в България
[quote="prnedev"]"Направи нещо добро за Отечеството - емигрирай" - белградски графит
из книгата "Язък за боята"
Това е глупаво! Може да се роди само в сръбка кратуна!
из книгата "Язък за боята"
Това е глупаво! Може да се роди само в сръбка кратуна!
- ivankavrakov
- Потребител
- Мнения: 284
- Регистриран на: 26 Сеп 2007, 08:10
- Местоположение: някъде в България
Не мога да повярвам, че уж умни и интелигентни хора, юристи, могат да таят в себе си токлова злаба и нетолерантност. Ама това е то - прост народ - слаба държава, а този народ си заслужава малоумните управници. Ами нека тогава да си дадем децата да ги обучават миньорите и шофьорите щом техния труд е по-значим от този на учителите. Аз лично подкрепям изцяло учителите и смятам, че едно уважаващо себе си общество не може да остави хората, които изграждат бъдещето му да мизерстват с 300 лева заплата, а именно затова хората се консолидират в общество, а не живеят в джунглите всеки за себе си. Според логиката на някой хора по-добре въобще да няма учители, защото те са ни виновни за всичко, само дето един учител колкото и да е кадърен не може да възпита едно дете, което вкъщи слуша само чалга, псувни и злобни комплексарщини от неуспелите си родители.
И накрая - какъв добавен продукт, например, дава на обществото един адвокат, който само се чуди как да свали още една кожа от гърба на клиента си!? И изобщо тази дискусия е безмислена, жалко само за нашата "мила родина".
И накрая - какъв добавен продукт, например, дава на обществото един адвокат, който само се чуди как да свали още една кожа от гърба на клиента си!? И изобщо тази дискусия е безмислена, жалко само за нашата "мила родина".
- Josif_Dzhugashvili
- Младши потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 26 Сеп 2007, 16:04
Още една страхотна статия:
Проблемите на образованието - тест за интелигентност и характер
Гледната точка на учителите може да се изведе от етимологията на думата образование - формиране на образ. Тоест в образованието се формира образ у обучавания. Както скулпторът извайва образа от скалата, така и преподавателят извайва творческа личност от вродените дарби.
Проблемите на образованието - тест за интелигентност и характер
Гледната точка на учителите може да се изведе от етимологията на думата образование - формиране на образ. Тоест в образованието се формира образ у обучавания. Както скулпторът извайва образа от скалата, така и преподавателят извайва творческа личност от вродените дарби.
- prnedev
- Активен потребител
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
- Местоположение: София/Велико Търново
Поредната "разгневена" родителка!
Г-жо,
Радвам се, че децата Ви все пак ходят на училище; Така като гледам няма да получат кой знае какво възпитание вкъщи!
"на какво основание"? Прочетете си мнението още веднъж, че направо е гнусно сериозни хора да говорят така безотговорно!
Г-жо,
Радвам се, че децата Ви все пак ходят на училище; Така като гледам няма да получат кой знае какво възпитание вкъщи!
"на какво основание"? Прочетете си мнението още веднъж, че направо е гнусно сериозни хора да говорят така безотговорно!
moyra написа:Категорично ПРОТИВ. Като майка на двама ученика, вече почти абитуриенти, не виждам на какво основание учителите искат такова увеличение на заплатите си. Нали заплащането трябва да съответства на качеството на работата. Не виждам с какво заплатата от еди си колко лева ще промени професионалните качества на учителите.
Гадното в случая е, че всичко е за сметка на децата.
- julia_says
- Младши потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 02 Апр 2006, 15:25
- Местоположение: София
prnedev написа:Още една страхотна статия:
Проблемите на образованието - тест за интелигентност и характер
Гледната точка на учителите може да се изведе от етимологията на думата образование - формиране на образ. Тоест в образованието се формира образ у обучавания. Както скулпторът извайва образа от скалата, така и преподавателят извайва творческа личност от вродените дарби.
Хахаха, тази статия е писана от бившия декан на философския факултет в СУ, известен сред своте студенти с някои неща...
"Страхливците умират много пъти преди смъртта си; смелият вкусва смъртта само веднъж"
(Шекспир-"Юлий Цезар")
(Шекспир-"Юлий Цезар")
- kalahan
- Потребител
- Мнения: 412
- Регистриран на: 13 Сеп 2007, 23:00
- Местоположение: София
- prnedev
- Активен потребител
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
- Местоположение: София/Велико Търново
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 44 госта