начало

ВСС прекрати процедурата за избор на главен прокурор ВСС прекрати процедурата за избор на главен прокурор

Кредитен регистър

Виртуална приемна - кажете това, което мислите, за това, което искате!
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Кредитен регистър

Мнениеот vlados » 13 Яну 2008, 15:00

Като часно лице имам ли право да напрявя справка в централния кредитен регистър за информацята публикувана за мен?
vlados
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 13 Яну 2008, 14:58

Мнениеот stroitel » 13 Яну 2008, 20:03

Имате право.
С молба до БНБ.Както и кой е подал тази информация.
Отговора е писмен и можете да го получите или по пощата или лично.
Можете да искате и коригиране и актуализиране на информацията - ако е неточна.
stroitel
Потребител
 
Мнения: 191
Регистриран на: 09 Ное 2007, 17:54
Местоположение: София

Мнениеот vlados » 13 Яну 2008, 22:51

В БНБ ли?

П.П.: Един савет, някой сериозно трябва да ти погледне сайта.
vlados
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 13 Яну 2008, 14:58

Мнениеот stroitel » 14 Яну 2008, 22:13

Наредба № 22 от 16 юли 1998 г. за централен кредитен регистър на банките
...
Чл. 16. (Нов, ДВ, бр. 84 от 2006 г. - в сила от 01.12.2006 г.)
(1) (Доп., ДВ, бр. 22 от 2007 г. - в сила от 14.06.2007 г.) Всяко лице има право да провери каква информация се съдържа за него в кредитния регистър, включително кои банки и техни дъщерни финансови институции са подали съответната информация в системата на регистъра. Това право се реализира чрез получаване на извлечение от регистъра след заплащане на такса, определена от БНБ.
(2) При смърт на физическото лице правото му по ал. 1 се упражнява от неговите наследници след представяне на удостоверение за това им качество.
Чл. 17. (Нов, ДВ, бр. 84 от 2006 г. - в сила от 01.12.2006 г.)
(1) (Изм., ДВ, бр. 22 от 2007 г. - в сила от 14.06.2007 г.) Правото по чл. 16, ал. 1 се осъществява с писмено заявление до Българската народна банка, като заявителят прилага документите по ал. 4. Ако заявлението не се подава лично, към него се прилагат нотариално заверени копия на тези документи. В заявлението се посочва по какъв начин заявителят желае да му бъде предоставена информацията.
(2) Когато се иска информация за физическо лице, заявлението по ал. 1 се отправя лично от него или от изрично упълномощено от него лице чрез нотариално заверено пълномощно.
(3) Когато се иска информация за юридическо лице, заявлението по ал. 1 се отправя от лицата, които имат право да го представляват според актуалното му удостоверение за вписване в търговския регистър.
(4) За идентификация лицата по ал. 2 и 3 представят:
1. за физическо лице - лична карта;
2. за юридическо лице - актуално удостоверение за вписване в търговския регистър с данни за представляващите го лица и лична карта на представляващите.
2. (доп., ДВ, бр. 22 от 2007 г. - в сила от 14.06.2007 г.) за юридическо лице - оригинал или нотариално заверен препис от актуално удостоверение за вписване в търговския регистър с данни за представляващите го лица и лична карта на представляващите.
(5) Българската народна банка завежда в регистър заявленията по ал. 1.

Чл. 18. (Нов, ДВ, бр. 84 от 2006 г. - в сила от 01.12.2006 г.)
(1) След удостоверяване заплащането на дължимата такса информацията по чл. 16, ал. 1 се предоставя в писмена форма по пощата с обратна разписка или лично срещу подпис на:
1. физическото лице, което иска информация за себе си от кредитния регистър;
2. представляващите юридическото лице, за което те искат информация от кредитния регистър.
(2) Българската народна банка предоставя исканата информация в срок до 7 работни дни след постъпване на заявлението, ако заявителят има право да получи тази информация и е представил всички необходими документи. В противен случай заявителят се уведомява за отказа в същия срок, като се посочват причините за отказа.

Чл. 19. (Нов, ДВ, бр. 84 от 2006 г. - в сила от 01.12.2006 г.)
(1) (Доп., ДВ, бр. 22 от 2007 г. - в сила от 14.06.2007 г.) Ако лице смята, че съдържащата се за него информация в кредитния регистър е неточна, то има право да иска коригирането или актуализирането на тази информация от банката или дъщерната на банка финансова институция - негов кредитор, която я е подала в кредитния регистър.
(2) (Доп., ДВ, бр. 22 от 2007 г. - в сила от 14.06.2007 г.) Правото по ал. 1 се осъществява чрез подаване на писмено искане до съответната банка или дъщерната й финансова институция с копие до Българската народна банка, в което се посочват данни за твърдяната неточност или неактуалност.
(3) (Доп., ДВ, бр. 22 от 2007 г. - в сила от 14.06.2007 г.) В срок до 7 работни дни от получаване на искането банката или дъщерната й финансова институция е длъжна да го разгледа и да се произнесе по него. Разглеждането на искането е безплатно за неговия подател.
(4) (Доп., ДВ, бр. 22 от 2007 г. - в сила от 14.06.2007 г.) Ако искането е основателно, в срока по ал. 3 банката или дъщерната й финансова институция отправя разпореждане до централния кредитен регистър да се извърши корекция. Копие от разпореждането банката или дъщерната й финансова институция изпраща до лицето, подало искането.

http://www.econ.bg/law/enactments/article120449.html

Благодаря за съвета,предполагам го гледат сериозно.
И МЪЛЧАТ, а казват :

Един савет, някой сериозно трябва да ти погледне сайта.
stroitel
Потребител
 
Мнения: 191
Регистриран на: 09 Ное 2007, 17:54
Местоположение: София

Мнениеот vlados » 15 Яну 2008, 10:10

Благодаря. Тези дни научих наредбата наизуст почти :)
Само, че това не го разбрах:
stroitel написа:Благодаря за съвета,предполагам го гледат сериозно.
И МЪЛЧАТ, а казват :
Един савет, някой сериозно трябва да ти погледне сайта.
vlados
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 13 Яну 2008, 14:58

Мнениеот stroitel » 15 Яну 2008, 17:18

Мисълта ми е:
Не е проблем да откриеш недостатъци;
Не е - и да кажеш какво е Оптималното.

Проблема е - да го създадеш.

В този смисъл - съвета за гледането - нищо не е. :)
stroitel
Потребител
 
Мнения: 191
Регистриран на: 09 Ное 2007, 17:54
Местоположение: София

Мнениеот vlados » 15 Яну 2008, 22:43

Няма проблем да ти кажа какво му е, няма проблем и да ти го направим. Но всичко все пак си има цена :)
Ако си готов да платиш пиши ми на лично съобщение или на мейла и ще го обсъдим
vlados
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 13 Яну 2008, 14:58


Назад към Общи дискусии


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 58 госта


cron