начало

Нойзи сам се отказа от колата си Нойзи сам се отказа от колата си

ЗАЛОВИХА ПРЕДСЕДАТЕЛКАТА НА АДМ СЪД ВЪВ ВАРНА С ПОДКУП!СРАМ

Виртуална приемна - кажете това, което мислите, за това, което искате!
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Мнениеот kalahan2008 » 19 Юли 2008, 15:24

Melly написа:За сега, изнесеното в пресата ми намирисва на "кьор-фишек", което би могло да се окаже петно за обществото ни като цяло.

Обществото ни отдавна е "опетнено". Едно петно повече или по-малко...все тая.
А че случаят накрая ще бъде представен като "кьор-фишек" - то е пределно ясно на всички. А ако съдийката бъде осъдена с ЕФЕКТИВНА присъда, то това пак нищо не значи - просто "лов на вещици" с цел да се имитира желание за реформи пред ЕС и САЩ. И за назидание.
Адвокат: (INFJ)
https://www.16personalities.com/infj-personality
kalahan2008
Активен потребител
 
Мнения: 4243
Регистриран на: 12 Фев 2008, 10:53

Мнениеот donna » 19 Юли 2008, 15:31

С две думи напуснете страната и идете някъде където нещата са що годе по-нормални :lol:
Каквото и да стане защо точно тия ,които следваше да датат някво обяснение или коментар мълчат :wink:
donna
Старши потребител
 
Мнения: 5350
Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
Местоположение: Свищов

Мнениеот kalahan2008 » 19 Юли 2008, 15:43

Сериозно се съмнявам, че в "белите страни" няма корупция :wink: Само че тук всичко се прави аматьорски - и това е най-тъпото - като ще правят мизерии, нека го правят така, че "лявата ръка да не знае що прави дясната". А то - всички се юрнали да парадират кой с палат, кой с кола, кой с връзки, кой с незнамси какво... Тук във форума един чешит парадира, че имал Мерцедес :wink:
Селска работа.
Адвокат: (INFJ)
https://www.16personalities.com/infj-personality
kalahan2008
Активен потребител
 
Мнения: 4243
Регистриран на: 12 Фев 2008, 10:53

Мнениеот donna » 19 Юли 2008, 16:02

kalahan2008 написа:Сериозно се съмнявам, че в "белите страни" няма корупция :wink: Само че тук всичко се прави аматьорски - и това е най-тъпото - като ще правят мизерии, нека го правят така, че "лявата ръка да не знае що прави дясната". А то - всички се юрнали да парадират кой с палат, кой с кола, кой с връзки, кой с незнамси какво... Тук във форума един чешит парадира, че имал Мерцедес :wink:
Селска работа.


Никой не е казал ,че в белите страни няма корупция ...,но предполагам ,че е на друго ниво :lol: А самолет ,ако имам ще ли е селска работа ,та бил той и селскостопански :lol: :lol: :lol: LZ
Аз страна няма да взема ,но ще продължа да питам що няма изявление по случая :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
donna
Старши потребител
 
Мнения: 5350
Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
Местоположение: Свищов

Мнениеот kalahan2008 » 19 Юли 2008, 16:22

Селско е да се парадира, а не да имаш :wink:
Адвокат: (INFJ)
https://www.16personalities.com/infj-personality
kalahan2008
Активен потребител
 
Мнения: 4243
Регистриран на: 12 Фев 2008, 10:53

Мнениеот donna » 19 Юли 2008, 16:26

kalahan2008 написа:Селско е да се парадира, а не да имаш :wink:


Хайде да закрием и изтрием темата ,защото вярно или не това е удар върху цялата съдебна система , а в тази система има свестни хора и аз познавам доста.

:wink: А аз самолет нямам ама ми се иска.
donna
Старши потребител
 
Мнения: 5350
Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
Местоположение: Свищов

Мнениеот kalahan2008 » 19 Юли 2008, 17:13

donna написа:Хайде да закрием и изтрием темата ,защото вярно или не това е удар върху цялата съдебна система , а в тази система има свестни хора и аз познавам доста.

Не съм съгласен - досега не съм видял генерализации, отнасящи се за цялата съдебна система, а за конкретна личност. Дали е виновна или не - това мен лично не ме касае - въпросът е принципен - че има корупция и че в много случаи остава неразкрита, недоказана, несанкцинирана и най-важното-ПРЕМЪЛЧАВАНА.
Всеки знае, че във всяко стадо има "бели" и "черни" овце, а че било удар върху съдебната система...и какво от това? Реномето на съдебната система с всеки изминал ден спада все повече, и критиките от запад стават все по-силни - и една дискусия в някакъв интернет форум с нищо не допринася за спада на имиджа й.
Аз лично не съм привърженик на щраусовото поведение.
п.п. И аз нямам самолет, нямам и мерцедес, но и да имах, нямаше да се хваля наляво и надясно, че съм имал. А, и още нещо - вкъщи нямам 100 000 лева кеш :wink:
Адвокат: (INFJ)
https://www.16personalities.com/infj-personality
kalahan2008
Активен потребител
 
Мнения: 4243
Регистриран на: 12 Фев 2008, 10:53

Мнениеот bebitor » 19 Юли 2008, 18:17

Темата трябва да се закрие и изтрие. Не сме ние хората, които разполагат с доказателства за вината на някого. Пък бил той и председател на АС. По-скоро показваме на света как умеем да завиждаме, злорадстваме и осъждаме някого само по изнесеното в медиите. Изцяло се присъединявам към написаното от kpavlova и др. сходни позиции.
Rara avis in terris
Аватар
bebitor
Активен потребител
 
Мнения: 1851
Регистриран на: 28 Мар 2007, 18:36
Местоположение: Пловдив, Русе

Мнениеот INVESTIGATOR_OSLS » 19 Юли 2008, 20:21

Колеги и гости, не смятате ли, че това което пишем /пишете/ е напълно излишно? За делата в моя кабинет си отговарям аз и толкова. Като излязат оттам - вече са на друга инстанция. Важното е докато са при мен да са добре - и те са!!! Проблема за корупцията е свързан с кадровия подбор. За мен е лесно - като дългогодишно ченге за мен не е проблем да проявявам "милиционерската си темерутщина" която не ми е чужда и да омачкам суратя на всеки дръзнал да ми предложи рушвет. В тази работа трябва да се кара точно и праволинейно и да не се манифестира "рушветчийско" поведение. Защото за да се предложи рушвет от заинтересования ти трябва да демонстрираш "зелена улица" за да го получиш. Иначе става трудно, практически невъзможно. Да не е луд някой да ти предлага рушвет когато демонстрираш праволинейно и твърдо поведение. Казваш му да го духа и толкова. Било то адвокат, колега магистрат, служител на МВР, външен гражданин или който да било. Такова поведение обаче е неприемливо за огромната част от служителите на МВР и правосъдието. Защо е така??? Така е защото ще останеш индивидуалност, ще имаш добро име, ще бъдеш "на шест", но всички ще те мразят. Нито ще те викат да пият с теб, нито на купони с тях ще ходиш. Ще бъдеш чужд сред свои и свой сред чужди. Това е риска на това поведение. Няма средно положение просто. ПРИМЕРИ: Съдии и прокурори са ми казвали в очите - Дошъл съм тук да правя пари. Как да се вярва на такива мекерета??? По моето адвокатско време един съдия милваше пред мене в кабинета си едно дело и говореше "За триста хиляди става въпрос тука, а знаеш ли колко от тях са за мене....." Това ставаше пред очите ми. И тоя фекален отпадък правораздава в момента и решава съдбите на хората...!!! Сладникаво - еротичните приказки са едно, истината е съвсем друга. Всеки сам избира пътя си, както и това как ще върви по него. Прав е члена на Висшия Съдебен съвет Пламен Стоилов от нашата квота на следователите, когато на едно събрание при нас каза следното - "...Служителите които изнасят тежестта на борбата с престъпността и които реално работят /визираше полицаи, дознатели, следователи и други служби/ са крайно онеправдани, а на съдийския тежкар и тарикат не можеш да го питаш колко е часът, за да не му се "изкриви" вътрешното убеждение. Да такива са съдиите ни за съжаление - рушветчии, тежкари, продажници, пияници и кофти копелета....съжелявам, че точно аз трябва да го напиша, но обичам истината!!! А тя е точно такава за огромно съжеление!!!
INVESTIGATOR_OSLS
Младши потребител
 
Мнения: 65
Регистриран на: 11 Ное 2007, 22:20

Мнениеот system » 19 Юли 2008, 21:14

До г-н INVESTIGATOR_OSLS:
На колко сте години, господин следовател ?
system
Активен потребител
 
Мнения: 1873
Регистриран на: 22 Ное 2007, 10:34

Мнениеот kalahan2008 » 19 Юли 2008, 22:01

Европейската комисия написа:СЪОБЩЕНИЕ НА КОМИСИЯТА
Доклад на Европейската комисия до Европейския парламент и Европейския съвет за управлението на фондовете на ЕС в България

1. ВЪВЕДЕНИЕ

България получи важна финансова и техническа помощ от Европейския съюз в предприсъединителния период и има право на непрекъсната финансова помощ в големи размери в рамките на настоящата финансова перспектива за периода 2007 – 2013 г. (6.852 млрд. евро само от структурните фондове). Предприсъединителната помощ – програмата ФАР, САПАРД (земеделие) и ИСПА (инфраструктура) – и временната финансова помощ, предвидена в Договора за присъединяване – Преходният инструмент и паричните потоци, както и инструментът Шенген – се създаде с цел да подпомогне България да консолидира социално-икономическата реформа и да се подготви за усвояването на по-големи суми от структурните фондове. Тези програми са на различни етапи на изпълнение, но не всички средства са възложени чрез договори и все още има неизплатени значителни суми.
Структурните фондове и други програми (като инструментът Шенген), които попадат в сегашните финансови перспективи, са в ранен етап на изпълнение и са направени само авансови плащания.
Въпреки че конкретните модели на изпълнение при тези различни програми варират, съществуват общи стандарти на управление и финансов контрол, които задължително трябва да се спазват. Например, трябва да се съблюдават стриктни процедури за поръчки (напр. при търг, оценка и възлагане на договор) и да се упражнява строг финансов контрол. Европейският съюз отпуска финансиране само ако може да се докаже и сертифицира разумно финансово управление.
България среща трудности с много от тези програми и трябва да демонстрира, че съществуват структури за разумно финансово управление, които функционират ефективно. Капацитетът на администрацията е слаб. Освен това се появиха и сериозни твърдения за нередности, както и подозрения за измама и конфликт на интереси при възлагането на договори. Разследванията на Европейската служба за борба с измамите (ОЛАФ), свързани с управлението на еврофондовете от българските власти, доведоха до временно спиране на предприсъединителните фондове и замразяването на плащания по различни други финансови инструменти през втората половина на 2007 г. и първата половина на 2008 г.
Като съзнава своята отговорност по силата на Договора за ЕО за изпълнение на бюджета и като отчита конкретно необходимостта от разумно финансово управление на еврофондовете и от защита на разходите в рамките на бюджета на ЕС, Европейската комисия смята за необходимо да уведоми Европейския парламент и Съвета, т.е. бюджетния орган, за ситуацията в България, за стъпките на Комисията и за оздравителните действия, които се извършват или се очакват от българските власти. В този доклад се разглежда ситуацията с основните финансиращи програми, прави се преглед на взетите досега мерки и се очертават следващи стъпки.
Ситуацията е сериозна. Отчитайки размерите на проблема, българското правителство наскоро предприе редица коригиращи действия. Започна работа по необходимите процедурни и законодателни промени, които да решат въпроса с конфликта на интереси. Извършиха се и някои ключови назначения на високи управленски постове – като назначаването на вицепремиер, отговорен за координирането на еврофондовете и същевременно оглавяващ българския Съвет за координация в борбата с правонарушения, засягащи финансовите интереси на Европейските общности. Назначен е и нов директор на одитния орган. Всички тези стъпки са в правилна посока. Те обаче трябва да бъдат последвани от достоверни, структурни коригиращи действия и фундаментална реформа.

2. СЪСТОЯНИЕ НА ПРИЛАГАНЕТО НА РАЗЛИЧНИТЕ ФИНАНСОВИ ИНСТРУМЕНТИ
2.1. Финансовите инструменти, засегнати от нередности или недостатъци
2.1.1. Фар/ Преходен инструмент
Програма ФАР и Преходният инструмент са финансови инструменти, които целят оказването на подкрепа на България за осъществяване на реформите и подготовка за усвояване на много по-големи суми в рамките на структурните фондове. Общият размер, предвиден и остатъчен за усвояване в рамките на ФАР и Преходния инструмент, е около 780 милиона евро. Крайният срок за договаряне на средствата по ФАР е ноември 2008 г., а за средствата по Преходния инструмент – декември 2009. Изпълнението на финансираните проектни и съответните плащания по тях ще продължи до 2011.
Европейската комисия наблюдава управлението на тези програми чрез децентрализирана система за изпълнението им, която осигурява децентрализирано управление чрез акредитирани изпълнителни агенции. Такива агенции в България бяха акредитирани през юни 2007.
Проблеми
Действията по мониторинг и одит показват наличието на сериозни слабости в системите за управление и контрол и насочват към редица нередности, подозрения за измами и конфликти на интереси между програмната администрация и изпълнителите на проектите. В резултат на това са преустановени плащанията към две от Изпълнителните агенции, по-точно Централното звено за договаряне и финансиране и Изпълнителната агенция към Министерството на регионалното развитие и благоустройство. Размерът на плащанията, засегнати от временното преустановяване на предоставянето на финансовата подкрепа, възлиза на около 610 милиона евро, в т. ч. и 250 милиона евро, които още не са възложени чрез договори.
Следващи стъпки
Въпреки многократните настоявания на ЕК за въвеждане на мерки за подобряване на управлението и системите за контрол, съпътствани с реалистична времева рамка, българските власти не съумяха да дадат гаранции за сигурно финансово управление и отстраняване на нередностите. Те не съумяха да представят или изяснят задоволително ситуацията, довела до наличието на нередности и не предприеха въвеждането на всички необходими мерки за тяхното отстраняване. Тъй като двете изпълнителни агенции, споменати по-горе, не съумяха да демонстрират ефективно финансово управление и разходване на предоставените средства за постигане на заявените предварително резултати, ЕК ще оттегли решението, с което се въвежда децентрализираното управление на финансовата помощ от ЕК за тези две агенции. Пряко следствие на това ще бъде фактът, че двете агенции няма да могат да договарят средства, докато не гарантират наличието на системи за управление и контрол и тяхното ефективно функциониране. По отношение на средства, изразходени до този момент или предстоящи за разходване по сключени договори от тези агенции, ЕК ще прегледа внимателно допустимостта на всички разходи, за които са разрешавани плащания от средствата на ЕК и ако се натъкне на нередности – или няма да признае за допустими плащания, направени със средства на ЕК, или ще изиска тяхното възстановяване.
2.1.2. САПАРД
България може да усвоява средства по програма САПАРД в размер на 445 милиона евро, от които досега са изплатени 235 милиона евро.
Проблеми
Има три вида проблеми, идентифицирани в рамките на програма САПАРД.
Първите са свързани с проблеми около изразходването на средства по проекти на обща стойност 26 млн. евро, които са обект на разследване от ОЛАФ заради трудности в изпълнението, причинени от измами и вероятно корупция. Изглежда, че властите в България са стартирали процедури по отстраняването им.
Втората група проблеми са свързани с разследвания на дейността на бившия изпълнителен директор на Агенция САПАРД по една от мерките по програмата с общ бюджет от 10 милиона евро. Изпълнителният директор бе освободен от поста си през 2007 след данни за закононарушения в управлението на Държавен фонд „Земеделие”. Българските власти твърдяха, че данните не са свързани с управлението на парите по програма САПАРД. Въпреки това българската Главна прокуратура разследва случая и наскоро обвини бившия изпълнителен директор в „незаконно одобрение на проекти” по мярка "инвестиции в пазарите за стоки на едро", което доведе до стартирането на наказателни процедури срещу него.
Третата група проблеми е свързана с резултатите от наскоро извършен одит от служби на ЕК върху общата сума от 105 милиона евро, която все още предстои да бъде заплатена от програма САПАРД на бенефициентите (която сума представлява 63% от остатъчната обща сума за усвояване по програмата). Одитът се натъкна на сериозни недостатъци и пропуски по системата за контрол на помощта за инвестиции по три от мерките по програмата.
Следващи стъпки
ЕК информира Националния координатор на помощта (НКП) за резултатите от одита по трите инвестиционни мерки и изиска въвеждането на план за действие, който – заедно с времева рамка за неговото изпълнение – да бъдат предадени на ЕК до 31.07.2008.
В допълнение към това ЕК посочи, че отменя всички предстоящи плащания за всички допълни разходи, които биха възникнали по тези три инвестиционни мерки от страна на НКП към ЕК докато България не коригира системата си за контрол в съответствие с изискванията на ЕК. НКП следва до септември 2008 да информира ЕК за това какви са необходимите подобрения на системата. ЕК ще прецени дали да поднови плащанията, при положение, че получи нужната информация от българските власти, че са изпълнени коригиращите мерки и тази информация бъде потвърдена от независим одитиращ орган. Плащания от НКП към крайните бенефициенти по трите въпросни мерки ще се поднови единствено при изпълнение на същите условия.
2.1.3. ИСПА – Кохезионен Фонд
На фона на трудностите с навременното прилагане на транс-европейските мрежи и инвестициите в екологична инфраструктура, изпитвани от много държави-членки, България се откроява с изключителна бавност. До днешна дата само 18% (156 милиона евро от наличните 879 милиона) са били сертифицирани за тези проекти, които бяха започнати по предприсъединителния инструмент ИСПА, но се приключват съгласно правилата на Кохезионния фонд. През декември 2007 г. Комисията поиска националните власти да представят план за действие с цел ускоряване на изпълнението на проектите, смятани за проблемни. Този план за действие бе прегледан както от отговорните министри, така и от службите на Комисията и бяха идентифицирани конкретните причини за забавянето и необходимите подобрения. Тези подобрения трябва да бъдат предприети незабавно, за да се осигури осъществяването на всички проекти преди крайния срок за сертифициране на разходите (края на 2010г.)
Проблеми
През януари 2008 г. в българската преса бяха поместени обвинения срещу изпълнителния директор на Национален фонд пътна инфраструктура (НФПИ) за конфликт на интереси, свързани с подписването на договори между НФПИ и строителна фирма под ръководството на негов роднина. В допълнение двама служители на НФПИ, отговорни за прилагането на фондовете на ЕС, бяха арестувани и обвинени във вземане на подкупи. На 24 януари Комисията изпрати писмо до Министерството на финансите с искане за прекратяване на плащанията по трите проекта на НФПИ, финансирани от Фонда за сближаване (преди ИСПА), както и с настояване НФПИ да не подписва нови договори по програми от финансовата рамка за 2007-2013г., преди случаят да бъде надлежно проучен и да бъдат взети необходимите коригиращи мерки. В последствие изпълнителният директор беше сменен.
Финансирането на пътния сектор (144 милиона евро за текущи проекти по Кохезионния фонд, преди ИСПА) беше спряно и се подготвя официално преустановяване. Замразяването на подписването на нови договори в пътния сектор (по програмите за периода 2007 – 2013 г.) остава.
Първите одиторски доклади, предадени от Министерството на финансите до Комисията след извършените разследвания, не успяха да успокоят Комисията, че НФПИ ще може правилно да управлява проекти по Кохезионния фонд. Комисията препоръча да се извърши независим одит, който после да послужи за основа на конкретен и подробен план за действие за подобряването на системите за контрол и управление на НФПИ. На 18.06.2008 г. Комисията получи одиторския доклад, подготвен от международна одиторска компания по поръчка на българските власти, заедно с подробен план за действие, базиран на „предварителните” разкрития на тази одиторска фирма.
Следващи стъпки
Наскоро назначеният заместник министър-председател за фондовете на ЕС осъзнава проблемите и работи за подобряване на общата система за координация и управление на структурните фондове в България.
С цел опростяване и засилване на системата за управление, българските власти наскоро намалиха броя на управляващите органи за проектите, финансирани от екс-ИСПА. Тази промяна ще постави НФПИ под по-строга инспекция и контрол от страна на Министерството на транспорта.
Едно от основните заключения на доклада на външния одитор е, че са необходими по-нататъшни разследвания, по специално по няколко възможни конфликти на интереси. Българските власти в момента са в процес на организиране на въпросните разследвания. Паралелно с това се взеха първоначални мерки за по-общ преглед на организационната структура на НФПИ. Това трябва да се възприеме като важни първи стъпки в споменатия подробен план за действие.
Навременното и ефективно прилагане на плана за действие ще представлява важен елемент в оценката за съответствие на ОП „Регионално развитие” и ОП „Транспорт”, по които НФПИ е бенефициент. Крайните срокове за завършване на тази оценка са между септември и ноември 2008 г. Сертифицирането на разходи по тези оперативни програми ще зависи от положителното мнение относно оценката за съответствие, което ще бъде направено от Органа по оценяване на съответствието.
Прилагането на плана за действие на НФПИ ще бъде разгледан от Комисията по-късно тази година. На базата на този преглед Комисията ще реши дали системите за контрол и наблюдение и административният капацитет на Фонда са били достатъчно подобрени; и следователно дали могат да бъдат подновени подписването на договори и финансирането.
2.2. Финансови инструменти в първоначална фаза
Няколко програми са едва в начална фаза на осъществяване. Това означава, че на този етап са направени само авансови плащания, и че Комисията е в процес на установяване дали са достатъчно ефективни системите за контрол и управление, приложени за осигуряване на доброто финансово управление на споменатите фондове в България.
2.2.1. Европейски фонд за рибарството
През декември 2007 г. Европейската комисия одобри ОП за българския рибарски сектор за периода 2007 - 2013 г. Общите допустими разходи по програмата възлизат на 107 милиона евро, с финансиране от Европейския фонд за рибарството в размер на 80 милиона евро. Програмата обхваща цялата територия на България, която е определена като регион, попадащ в Цел „Сближаване”.
Засега е било направено само авансово плащане и оценката на съответствието се очаква през декември 2008 г. Ефективният старт на програмата е предвиден за септември 2008 г. с първата покана за представяне на предложения. Националната агенция по рибарство и аквакултури (НАРА) е отговорна за изпълнението на оперативната програма. В момента тя укрепва своя административен капацитет в работата с оперативната програма и общата политика по риболова. Имаше опасения за лошо управление и нередности в НАРА по отношение на създаването на вътрешни процедури и установяването на обективни критерии за подбора на проекти по Оперативната програма по Европейския фонд за рибарството.
Следващи стъпки
Както е и с другите програми по структурните фондове, възстановяването на разходи по проекти зависи от това дали е задоволителна оценката на съответствието. Освен това регламентите, определящи ЕФР, предвиждат редица възможности за временно спиране, прекратяване или финансово коригиране на суми по оперативната програма, в случай на нередности или системни пропуски в системата за управление и контрол. Прилага се интегриран подход към одита на програмата за рибарство, както и на структурните и земеделските програми.
2.2.2. Европейски социален фонд
Европейският социален фонд съфинансира две оперативни програми в България - Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и Оперативна програма „Административен капацитет”. Те възлизат на € 1,185 милиарда евро. Двете оперативни програми бяха приети през октомври 2007 г. и първите грантови схеми и операции бяха пуснати през 2008 г. В съответствие с Финансовия регламент (Регламент 1083/2006), досега са били извършени само автоматични авансови плащания (в размер на 59 милиона евро). Оценка на съответствието на системите за управление и контрол на разходите по Европейския социален фонд ще бъде извършена от Комисията през втората половина на 2008 г., въз основа на подадената от страна на българските власти информация.
Следващи стъпки
Оценката на съответствието трябва да предостави гаранции, че системите, създадени от България, са в тон със съответния основен Финансов регламент и че могат да гарантират добро финансово управление и ефикасно прилагане на Социалния фонд. Докато тази оценка не бъде приета от Комисията, към българските власти не може да бъде извършено възстановяване на разходи по проекти. Очаква се българските власти да представят своите документи за оценка през лятото или началото на есента на тази година.
2.2.3. Инструмент за улесняване на бюджетните паричните потоци и за подпомагане изпълнението на Шенгенското споразумение
България е бенефициент по Инструмента за улесняване на бюджетните парични потоци и за подпомагане на изпълнението на Шенгенското споразумение, с общ принос на Общността от 239,5 млн. евро. В съответствие с чл. 32 от Акта за присъединяване, който предвижда най-малко 50% от общата сума да бъдат използвани за дейности по външните граници на Съюза и прилагането на достиженията на правото от Шенген, на България са отпуснати 161 милиона евро (67%) за подпомагане изпълнението на Шенгенското споразумение.
Следващи стъпки
Българските власти трябва да гарантират надеждното управление и контрол на Шенгенското споразумение, особено по отношение на договорните процедури и обществените поръчки и практики. Изобщо не е ясно дали Централното звено за финансиране и договаряне, цитирано по-горе в т. 2.1.1., което изпитва трудности, свързани с финансирането на ФАР, ще бъде в състояние да предостави необходимите гаранции. ЦЗФД трябва да наложи гаранции на процедурите, за да се гарантира, че всеки потенциален или реален конфликт на интереси при оценяването на офертите е избегнат. В случай на сериозни недостатъци в системите за управление и контрол, значителни финансови корекции и / или възстановявания могат да бъдат направени по време на приключване на сметките.
2.2.4. Фондове по линия на Общата Програма "Солидарност и управление на Миграционните потоци"
България участва и в Общата програма и има комбиниран принос от 1 млн. евро (за два от тези фондове) за 2007 г. и 1,8 млн. евро (за три от четирите фондове) за 2008 г.
Следващи стъпки
Българските власти, отговарящи за управлението на финансовите средства в рамките на Общата програма "Солидарност и управление на миграционните потоци", трябва да подобрят своя административен капацитет за подготовка на програми и прилагане на системи за контрол. Абсорбционният капацитет трябва да бъде подобрен както на ниво възложители, така и на ниво бенефициенти.
2.3. Сътрудничество с ОЛАФ
ОЛАФ е провела разследване на случаи, свързани с финансиране по ФАР и САПАРД. Опитът на ОЛАФ посочва някои фундаментални слабости в българския административен и съдебен капацитет.
Налице е липсата на ангажираност да се действа решително, бързо и в сътрудничество с други държавни органи, когато измамата е идентифицирана. Така например българският орган, ангажиран с плащанията по САПАРД – Държавен фонд „Земеделие” не е „проактивен” в справянето с предполагаеми нередности, конфликт на интереси или измами, включващи такова финансиране от страна на Общността. Налице са сериозни недостатъци в нивото на сътрудничеството и координацията между различните органи, ангажирани с тези въпроси. В случая със САПАРД, Върховната касационна прокуратура изглежда не е в състояние да предаде доказателство на Държавен фонд „Земеделие”, така че той да може да започне процедурите за финансово възстановяване. От друга страна, когато ДФ „Земеделие” започва възстановяване на такива процедури, въпросът преминава към съответното звено в МФ. Тогава ДФ „Земеделие” изглежда няма по-нататъшна роля в тази област и процесът спира. Това на практика означава, че няма фокусна точка, която да поема отговорността и в крайна сметка нищо не възпира прилагането на лоши практики.
Българските съдебни власти показват склонност към раздробяване на случая на по-малки компоненти, което изключва ефективно разследване и съдебен резултат. Има и случаи на съдебни дела, които са били започнати, но впоследствие прекратени без обосновка, като по този начин се възпрепятства по-нататъшно разследване от ОЛАФ.
В допълнение ОЛАФ се изправя пред случаи на нарушаване на конфиденциалността, неправилно предаване и дори изтичане на поверителна информация. Налице е силно подозрение за участие на организираната престъпност. Наскоро назначеният заместник-министър председател е запознат със ситуацията и обещава коригиращи действия. Поет бе ангажимент да се подготви и приеме закон, който да улеснява работата на ОЛАФ и я подпомага, когато осъществява контрол по силата на Директива на ЕС 2185/96.
Накрая, ОЛАФ работи в тясно сътрудничество с българските власти, за да гарантира, че уроците от злоупотребите със САПАРД са добре научени и ще бъдат взети под внимание при съдебно разглеждане на настоящите и бъдещи случаи.

3. ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Европейските фондове, определени за България, са практически израз на солидарността на Съюза с гражданите на България. Предназначението на тези фондове е да подпомогнат по-слаборазвитите райони на страната като катализират необходимите инвестиции в транспорта, телекомуникациите и енергийната инфраструктура и като насърчават конкурентоспособността, социалното включване и подобряват цялата българската икономика и стабилност.
Резултатното използване на тези средства изисква ефективно и надеждно управление и налага структурите за финансов контрол да бъдат на своето място, за да спомагат за доброто осъществяване на целия проектен цикъл – от фазата на оценяване на изпълнимостта на проектна идея и проектната формулировка, през конкурсната процедура и сключването на договор, до последващия контрол за изпълнение и оценка.
България не е способна да се възползва в пълна степен от тези ползи заради критичната слабост на своя административен и съдебен капацитет – както на местно, така и на регионално и национално ниво. Българската публична администрация страда от голямо текучество на служители, неатрактивни заплати, които създават възможности за корупция; а така също страда и от остарели, централизирани процедури. Повод за сериозна тревога са практическата липса на воля при правоприлагането за отстраняване на нередностите и злоупотребите чрез незабавни оздравителни или други защитни мерки; както и липсата de facto на независимост на националните одитни органи и изпълнителните агенции. Липсата на отчетност и прозрачност в процедурите за обществени поръчки с еврофондовете е тежък проблем.

Корупцията по високите етажи на властта и организираната престъпност допълнително усилва общата слабост по отношение на административния и съдебен капацитет. Както е подчертавано във всички доклади за сътрудничество и проверка на ЕК, включително и в този (придружаващ настоящия), липсата на категорична решителност и резултати в борбата срещу корупцията и организираната престъпност е тревожна. Това удря директно по административния капацитет на България и съответно по нейната способност да осигури надеждно управление и ефикасно усвояване на европейски средства. България не само трябва да подобри значително своя административен капацитет, но и също решително да предотврати възможностите за корупция по високите етажи на властта и ефективно да се пребори с организираната престъпност.
Необходими са решителни действия, тъй като наближава крайният срок за сключването на договори по някои от фоновете, след което тези фондове вече ще бъдат загубени за страната.

България е необходимо да:
• Подобри административния капацитет в управлението на еврофондовете, гарантирайки стабилност, обучение и необходима техническа експертиза на служителите. Назначаването на ръководни постове трябва да изключва потенциални конфликти на интереси.
• Елиминира съществуващите или потенциални мрежи от конфликти на интереси в общото управление на евросредствата;
• Подобри наблюдението и прозрачността на процедурите за обществени поръчки на централно, регионално и местно ниво в стриктно съзвучие с прилаганите европейски правила;
• Осигури защитата на финансирането с еврофондове и оздравителните мерки да бъдат прилагани без забавяне, където е необходимо, директно от отговорните агенции или наблюдаващи органи в случаите, когато бъдат открити нередности или злоупотреби;
• Докладва на ЕК без забавяне за нередности или злоупотреби – без значение дали са потвърдени или има само подозрения. Трябва да бъдат установени ясни дефиниции за нередности и злоупотреби и да бъдат съставени инструкции за процедурите, по които те се докладват;
• Предприеме бързи защитни, коригиращи и дисциплиниращи мерки, където е необходимо, и съответно да информира ЕК;
• Надгради върху първоначалните стъпки, предприети за подобряване на координацията между министерствата, между различните заинтересовани страни, както и между централните, регионалните и местните власти.
В последно време са предприети някои стъпки на национално ниво, за да се отговори на тези критични слабости в управлението на програмите и финансовия контрол. Тези ходове са положителни, в правилната посока и трябва да бъдат продължени. ЕК е готова да предостави съвет, помощ и подкрепа на България за да преодолее тези проблеми. ЕК призовава останалите държави-членки също да помогнат на България, като продължат да предоставят независима висококачествена експертиза.
България обаче сама трябва да поеме ангажимента да прочисти администрацията си и да направи така, че щедрата подкрепа, която получава от ЕС, действително да достига до нейните граждани, а не тези средства да бъдат източвани от корумпирани чиновници, свързани с организирана престъпност.

http://www.europe.bg/htmls/page.php?id= ... tegory=223
Адвокат: (INFJ)
https://www.16personalities.com/infj-personality
kalahan2008
Активен потребител
 
Мнения: 4243
Регистриран на: 12 Фев 2008, 10:53

Мнениеот INVESTIGATOR_OSLS » 19 Юли 2008, 22:13

на 45 - не си крия годините....:)))))
INVESTIGATOR_OSLS
Младши потребител
 
Мнения: 65
Регистриран на: 11 Ное 2007, 22:20

Мнениеот system » 19 Юли 2008, 22:15

INVESTIGATOR_OSLS написа:на 45 - не си крия годините....:)))))

А колко време сте бил следовател, работил ли сте друго и колко време ? Бил ли сте някога съдия или прокурор ?
system
Активен потребител
 
Мнения: 1873
Регистриран на: 22 Ное 2007, 10:34

Мнениеот sarbijanac » 19 Юли 2008, 22:20

system написа:А колко време сте бил следовател, работил ли сте друго и колко време ? Бил ли сте някога съдия или прокурор ?




Правният портал е за такива като нас - обикновенни,простосмъртни юристи и направо се чудя на какво се дължат посещенията на богопомазаните магистрати ? :roll: :roll: :roll: :roll:
sarbijanac
Активен потребител
 
Мнения: 1359
Регистриран на: 29 Ное 2006, 17:47
Местоположение: Нови пазар

Мнениеот INVESTIGATOR_OSLS » 19 Юли 2008, 22:31

Не не съм бил съдия нито прокурор. При преназначаванията на следователи аз не бях от "поканените". Но дори и да бях щях да откажа. Бях адвокат за пет години но понеже не стана от мен адвокат се върнах обратно в следствието - тук където ми е мястото. Като адвокат не ми вървеше СИСТЕМ - за адвокатите бях ченге, за ченгетата - адвокат, за всички боклуци - просто девятка. Съжелявах хорицата по коридорите на съда - вървят милите и гледат...и чакат правосъдие...милите. А пияните тежкари хванали бога за рога - не ги броят за живи. ...... им СИСТЕМ - не ме интересува професията ти. Заради това ще се изказвам кофти - защото го видях това в първо лице - ДОСЛОВНО!!!
INVESTIGATOR_OSLS
Младши потребител
 
Мнения: 65
Регистриран на: 11 Ное 2007, 22:20

Мнениеот system » 19 Юли 2008, 23:21

Господин следовател, учудвам се. Не очаквах подобни остри изказвания и обобщаващи заключения от човек на тази възраст и (предполагам) с достоен за завиждане житейски опит.
system
Активен потребител
 
Мнения: 1873
Регистриран на: 22 Ное 2007, 10:34

Мнениеот INVESTIGATOR_OSLS » 19 Юли 2008, 23:35

СИСТЕМ, не съм влязъл във форума да правя "словестно фелацио" на никого!!! Сладникавите приказки са си сладникави, нищо против тях, те донякъде успокояват и дезориентират неюридическата клиентела на форума. Но хората имат право да знаят истината, такава каквато е...аз не съм следовател член на някакво търговско дружество - а такъв какъвто изисква закона. Без значение дали това се харесва на тоя, оня, или не знам кой си....товва съм видял, това казвам. Ако решим да размиваме нещата, да се правим на луди, да гледаме нещата от "обратната страна на медала", да се хилим на хората в очите а после да ги псуваме защото "взехме на балъците парите"....сори. Не съм такъв тип. Не обичам боклуци и те не ме обичат - какво да се прави, не може всички да сме еднакви....:)))
INVESTIGATOR_OSLS
Младши потребител
 
Мнения: 65
Регистриран на: 11 Ное 2007, 22:20

Мнениеот kalahan2008 » 20 Юли 2008, 01:04

system написа: Не очаквах подобни остри изказвания и обобщаващи заключения от човек на тази възраст и (предполагам) с достоен за завиждане житейски опит.

system, да разбирам ли, per argumentum a contrario, че според Вас възрастта определя склонноста към генерализации и остри изказвания?
Не мога да се съглася с такова виждане - това е чисто индивидуално и зависи от много фактори, вкл. и от конкретната ситуация.
Адвокат: (INFJ)
https://www.16personalities.com/infj-personality
kalahan2008
Активен потребител
 
Мнения: 4243
Регистриран на: 12 Фев 2008, 10:53

Мнениеот riyva_evro » 20 Юли 2008, 08:58

Аз след всичко прочетено стигнах до извода, че в съдебната система няма организирана престъпност. Там има просто една организирана корупция. Аз зная двама - единия сега дознател, другия адвокат и бивш дознател. Първо работеха в съседни кабинети в един град, още тогава нещо ме съмняваше почтеността и коректността им към професията. После единия стана адвокат. Този дето остана дознател се премести в съседен град и новия адвокат отиде да работи там и всеки ден можеше човек да го види как "защитава" разни извършители. После дознателя се премести в друг град и адвоката пак с него. Тази песничка си я пеят вече 10-11 години. Дано тези паразити да са единствените, което май ме съмнява. И още нещо - винаги ме е било гнус от колеги адвокати, които се натискат за служебна защита. Мерси от такива подаяния.
riyva_evro
Потребител
 
Мнения: 152
Регистриран на: 09 Юли 2008, 19:37

Мнениеот gudio » 20 Юли 2008, 09:04

riyva_evro написа:Аз след всичко прочетено стигнах до извода, че в съдебната система няма организирана престъпност. Там има просто една организирана корупция. Аз зная двама - единия сега дознател, другия адвокат и бивш дознател. Първо работеха в съседни кабинети в един град, още тогава нещо ме съмняваше почтеността и коректността им към професията. После единия стана адвокат. Този дето остана дознател се премести в съседен град и новия адвокат отиде да работи там и всеки ден можеше човек да го види как "защитава" разни извършители. После дознателя се премести в друг град и адвоката пак с него. Тази песничка си я пеят вече 10-11 години. Дано тези паразити да са единствените, което май ме съмнява. И още нещо - винаги ме е било гнус от колеги адвокати, които се натискат за служебна защита. Мерси от такива подаяния.

:roll: Може пък да са гей-двойка, бре, защо така ги подозирате в корупция хорицата ?
Χαῖρε, Ανδρέςκω, ὁ Κύριος μετὰ σοῦ !
http://www.youtube.com/watch?v=hJMUewVpB5Y
Аватар
gudio
Активен потребител
 
Мнения: 3128
Регистриран на: 01 Мар 2006, 19:39

ПредишнаСледваща

Назад към Общи дискусии


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта


cron