- Дата и час: 03 Фев 2025, 18:51 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Когато правото среща физиката
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Когато правото среща физиката
Виждам, че повечето интересни юридически теми са изчерпани и доста по-голям интерес предизвикват теми като "жени срещу мъже", "егоисти срещи алтруисти", "простаци срещу ...обратното на простаци " и т.н.
Не очаквам да предизвикам голям интерес сред юристите с тази тема, освен може би в лицето на palimsest и pokerman, които, както се оказа, са фенове като мен на физиката
Та исках само да кажа, че сме на прага на най-великия физичен експеримент, провеждан досега в човешката история - утре сутринта (10.09.2008г.), в 10ч. българско време, ще бъде проведен в новооткрития гигантски ускорител на елементарни частици на CERN (Европейската организация за ядрени изследвания), построен под Швейцария, Италия и Франция. В експеримента ще бъдат генерирани енергии, близки до тези малко след Големия взрив, ще се бъде направен опит да се направи т.нар. "Велико обединение" (обединение на 3 от 4-те известни досега в природата сили - електромагнитното, силното и слабото взаимодействие - без гравитационното) и т.н.
За малко повече информация:
http://www.narodnodelo.bg/news.php/iss.270/cid.10
http://vselenata.net/2007/07/blog-post_14.html
http://news.netinfo.bg/?tid=40&oid=1231607
http://hereticalideas.com/blog/?p=4568
На живо експериментът може да бъде наблюдаван на този сайт:
http://webcast.cern.ch/index.html
Между другото, въпросът има и правни измерения, защото Европейският съд по правата на човека миналата седмица отхвърли иска на редица учени срещу гигантския експеримент, които искаха да го спрат поради опасността от дестабилизиране на електромагнитното поле на планетата и от създаване на черни дупки, което (според тях) ще доведе до края на света.
Не очаквам да предизвикам голям интерес сред юристите с тази тема, освен може би в лицето на palimsest и pokerman, които, както се оказа, са фенове като мен на физиката
Та исках само да кажа, че сме на прага на най-великия физичен експеримент, провеждан досега в човешката история - утре сутринта (10.09.2008г.), в 10ч. българско време, ще бъде проведен в новооткрития гигантски ускорител на елементарни частици на CERN (Европейската организация за ядрени изследвания), построен под Швейцария, Италия и Франция. В експеримента ще бъдат генерирани енергии, близки до тези малко след Големия взрив, ще се бъде направен опит да се направи т.нар. "Велико обединение" (обединение на 3 от 4-те известни досега в природата сили - електромагнитното, силното и слабото взаимодействие - без гравитационното) и т.н.
За малко повече информация:
http://www.narodnodelo.bg/news.php/iss.270/cid.10
http://vselenata.net/2007/07/blog-post_14.html
http://news.netinfo.bg/?tid=40&oid=1231607
http://hereticalideas.com/blog/?p=4568
На живо експериментът може да бъде наблюдаван на този сайт:
http://webcast.cern.ch/index.html
Между другото, въпросът има и правни измерения, защото Европейският съд по правата на човека миналата седмица отхвърли иска на редица учени срещу гигантския експеримент, които искаха да го спрат поради опасността от дестабилизиране на електромагнитното поле на планетата и от създаване на черни дупки, което (според тях) ще доведе до края на света.
Адвокат: (INFJ)
https://www.16personalities.com/infj-personality
https://www.16personalities.com/infj-personality
- kalahan2008
- Активен потребител
- Мнения: 4243
- Регистриран на: 12 Фев 2008, 10:53
Интересно Впечатлен съм, не очаквах толкова скро да стане това, но ме изненадват. Ако се окаже успешен експеримента един такъв ускорител може да захранва с енергия цялата планета с години, ако не и с десетилетия. Тогава няма да има нужда от АЕЦ, ВЕЦ, ТЕЦ ...
Сега се сещам и за Токамак. Отворих чичо гугъл и видях че вече има построени такива и се готви още един- ИТЕР. Браво, браво напредват технологиите. Като малък бях чел за токамак от тия списания " Космос" Хората ( руснаците) са го били измислили, само не са знаели как да задържат плазмата, ама явно днес вече са го измислили
Сега се сещам и за Токамак. Отворих чичо гугъл и видях че вече има построени такива и се готви още един- ИТЕР. Браво, браво напредват технологиите. Като малък бях чел за токамак от тия списания " Космос" Хората ( руснаците) са го били измислили, само не са знаели как да задържат плазмата, ама явно днес вече са го измислили
„Ако народът не може да бъде целокупен, лесно ще стане изцяло купен! “
- pokerman
- Потребител
- Мнения: 635
- Регистриран на: 23 Юни 2006, 00:40
Като прочетох линковете и разбрах че съм се объркал. Целта на ускорителя е съвсем друга
„Ако народът не може да бъде целокупен, лесно ще стане изцяло купен! “
- pokerman
- Потребител
- Мнения: 635
- Регистриран на: 23 Юни 2006, 00:40
Докато очи гледат и мозъкът работи ,
нека да изпълняваме нашия обществен дълг ,
колкото и както можем в служба на ближния ,
като не правим въпрос ще се признае ли това или не.
Това не е важно !
Важното е спокойната съвест за изпълнен дълг.
Никифор Попфилипов,1930
Преди хиляди години първобитният човек открил как да запали огън. Сигурно са го изгорили на кладата, с която е одарил светлина на своите братя. Обявили го за злодей, сключил сделка с демон, от който човечеството изпитвало смъртен страх. Но оттогава хората имали огън, с който се топлели, приготвяли си храна и осветявали пещерите си. Той им оставил дар, чиято стойност те не били в състояние да оценят. Той разсеял мрака на земята. Векове по-късно първобитният човек открил колелото. Вероятно е бил разпънат на същото онова колело, което подарил на братята си. Обявили го за престъпник, позволил си да навлезе в забранена територия. Но оттогава хората можели да преминават всеки хоризонт. Оставил им дар, който те не оценявали, но той им отворил пътищата на света.
Този човек, непокорният, откривателят, е в началото на всяка легенда, разказваща за ранната история на човечеството. Прометей бил окован на скала и разкъсван от хищни птици, защото откраднал огъня от боговете. Адам бил обречен на мъки, защото опитал плода от дървото на познанието. Легендите са много. Някъде в дълбините на паметта си човечеството съхранява спомена, че славата му се заражда от самотния човек, платил за своята смелост.
През вековете винаги е имало хора, които тръгвали първи по нови пътища, въоръжени единствено със своето въображение. Те имали различни цели, но си приличали по едно: правели първата стъпка по нов път, разчитали само на въображението си и предизвиквали омраза. Великите творци – мислители, художници, учени, изобретатели – се изправяли самотни срещу своите съвременници. Всяка велика нова мисъл е срещала съпротива. Всяко ново велико изобретение е било заклеймявано. Първият двигател бил смятан за безумие. Самолетът бил обявен за невъзможен. Механичният тъкачен стан бил обявен за зло. Анестезията била обявена за грях. Но хората с въображение продължавали напред. Борели се, страдали и плащали. Но побеждавали.
Никой творец не е вдъхновяван от желание да служи на своите братя, защото братята му отхвърлят дара, поднесен им от него, и този дар унищожава мудната рутина на техния живот. Единственият му мотив е неговата истина. Собствената му истина и собствените му усилия да я постигне по свой начин. Симфонията, книгата, двигателят, философията, самолетът или сградата – това е целта му, това е неговият живот. А не онези, които слушат, четат, летят, използват или обитават неговото творение. Творението, а не неговите потребители. Творението, а не ползите, които другите извличат от него. Творението, което е израз на неговата истина. За него тази истина стои над всички неща и против всички хора.
Той черпи въображението, силата и смелостта си от своя дух. Но духът на човека, това е самият той. Целостта му, неговата съвест. Способността да мисли и да чувства, да преценява и да действа са функции на егото.
Творците не са самоотвержени. Това е тайната на тяхната сила – че задоволява егото, мотивира се от егото, поражда се от егото. То е първоизточник, извор на енергия, жизнена сила, движещ порив. Творецът не служи на нищо и на никого. Той живее за себе си.
И само ако живее за себе си, той е в състояние да постигне онова, което прославя човечеството. Такава е същността на големите постижения.
Човекът може да оцелее само чрез разума си. Той се явява на бял свят невъоръжен. Разумът е единственото му оръжие. Животните си осигуряват храна със сила. Човекът няма нокти, бивни, рога, няма груба мускулна сила. Той трябва да засее храната си или да си я набави с лов. За да засее, има нужда от мисловен процес. За да ловува, има нужда от оръжия, а за да изкове оръжията – от мисловен процес. От най-всекидневните неща до най-висшата религиозна абстракция, от колелото до небостъргача, всичко, което сме ние, всичко, което притежаваме, произтича от едно единствено качество на човека – функцията на мислещия разум.
Но разумът е присъщ на индивида. Няма такова нещо като колективен ум. Няма такова нещо като колективна мисъл. Съгласието, постигната от група хора, е само компромис или средно аритметично от много индивидуални мисли. То е вторично следствие. Първостепенното действие – мисловният процес – се извършва от отделния човек. Можем да разделим храната между много хора. Но не можем да я смелим с колективен стомах. Никой не може да използва дробовете си, за да диша вместо друг човек. Никой не може да използва мозъка си, за да мисли вместо друг човек. Всички функции на тялото и духа са лични. Те не могат да бъдат споделяни или прехвърляни на друг.
Ние наследяваме продуктите от мисленето на други хора. Наследили сме колелото. Правим каруца. Каруцата се превръща в автомобил. Автомобилът става самолет. Но през целия този процес онова, което получаваме от другите, е само краен продукт от тяхното мислене. Движещата сила е способността да се твори. Тя поема този продукт като суровина, използва го и поражда следващата стъпка. Способността да се твори не може да се преотстъпва или отнема, да се споделя или дава назаем. Тя принадлежи на отделни, индивидуални хора. Сътвореното от нея принадлежи на твореца. Хората се учат един от друг. Но ученето е само размяна на суровина. Никой не може да даде на друг способността да мисли. А тази способност е единствено ни средство за оцеляване.
Човек не получава на земята нищо наготово. Всичко, от което се нуждае, трябва да бъде произведено. И тук човек се изправя пред същностната алтернатива: той може да оцелее по един от двата начина – или чрез самостоятелна дейност на своя разум, или като паразит, захранван от умовете на другите. Творецът е създател. Паразитът е крадец. Творецът се изправя сам срещу природата. Паразитът се изправя срещу природата чрез посредник.
Творецът се стреми да властва над природата. Паразитът се стреми да властва над хората.
Творецът живее заради своята работа. Той няма нужда от други хора. Неговата първостепенна цел е вътре в самия него. Паразитът живее живот втора употреба. Той има нужда от другите. Другите се превръщат в негов първостепенен мотив.
Творецът има нужда на първо място от независимост. Мислещият разум не може да работи под никаква форма на принуда. Той не може да бъде обуздаван, жертван или подчиняван на каквито и да е съображения. Той изисква пълна независимост на действието и мотива. За твореца всички отношения с хора са второстепенни.
Посредственият човек има нужда на първо място да си осигури връзки с хората, които да го хранят. За него отношенията с хората имат първостепенно значение. Той твърди, че човекът съществува, за да служи на другите. Той проповядва алтруизъм.
Алтруизмът е доктрина, която изисква човек да живее за другите и да поставя другите над себе си.
Никой не може да живее за другите. Човек не може да споделя нито духа, нито тялото си. Но посредственият човек използва алтруизма като оръжие за експлоатация и преобръща фундамента на нравствените принципи. На хората са натрапвани всевъзможни правила за унищожаване на твореца. Натрапва им се, че зависимостта е добродетел.
Човекът, който се опитва да живее за другите, е зависим. Той е паразит поради своя мотив и превръща в паразити онези, на които служи. Това взаимоотношение не поражда нищо друго освен взаимна поквара. То е невъзможно по същността си. Най-близкото до него състояние в реалността – човекът, който живее, за да служи на другите, е робът. И след като физическото робство е отблъскващо, мигар подчинението на духа не е още по-отблъскващо? Завладеният роб има остатък от чест. Той има заслугата, че е оказвал съпротива и че смята положението си за унизително. Но човекът, който се заробва доброволно в името на любовта, е най-низката от всички твари. Той принизява човешкото достойнство и представата за любовта. Но точно това е същността на алтруизма.
На хората се натрапва, че най-висшата добродетел е не да създават, а да дават. Но човек не може да даде нещо, което не е създадено. Сътворяването предхожда разпределянето – иначе няма да има нищо за разпределяне. Необходимостта от твореца предхожда нуждата от облагодетелствания човек. Но на нас ни се натрапва, че трябва да се възхищаваме от посредствения човек, раздаващ блага, които не е произвел, и да го поставяме над човека, който е създал благата. Възхваляваме проявите на благотворителност. И свиваме рамене, когато някой е създал нещо.
На хората се натрапва, че първата им грижа е да облекчат страданието на другите. Но страданието е болест. Ако човек се натъкне на него, той се опитва да даде лек и помощ. Ако го въздигнем в най-висша проява на добродетел, ще превърнем страданието в най-важната част от живота. Тогава човек ще иска другите да страдат, за да бъде добродетелен. Такава е същността на алтруизма. Творецът не се интересува от болестта, а от живота. И все пак постиженията на творците премахват болест след болест, и в тялото, и в духа на човека, и лекуват страданията много повече, отколкото може да си представи алтруистът.
На хората се натрапва, че е добродетелно да се съгласяват с другите. Но творецът е човек, който не се съгласява. На хората се натрапва, че е добродетелно да плуват по течението. Но творецът е човек, който плува срещу течението. На хората се натрапва, че е добродетелно да са заедно. Но творецът е човек, който действа сам.
На хората се натрапва, че егото е синоним на зло, а себеотрицанието е идеал за добродетел. Но творецът е егоист в абсолютния смисъл, а самоотверженият човек не мисли, не чувства, не преценява и не действа. Това са функции на егото.
Тук преобръщането на фундамента е най-убийствено. Въпросът се изопачава и човек остава без алтернатива и без свобода. Предлагат му се две понятия като полюси на доброто и злото: алтруизъм и егоизъм. Смята се, че егоизмът е да жертваш другите заради себе си. А алтруизмът – да жертваш себе си заради другите. Това обвързва неумолимо човека с другите хора и не му оставя нищо, освен да си избере болка: или собствената си болка, която понася заради другите, или болката, която налага на другите заради себе си. И щом към всичко това се добави, че човекът трябва да изпита радост в саможертвата, капанът се затваря. Човекът е заставен да приеме мазохизма за свой идеал, под заплахата, че садизмът е единствената му алтернатива. Това е най-голямата измама, натрапена на човечеството.
Това е средството, чрез което зависимостта и страданието са увековечени като основни принципи на живота.
Изборът не е между саможертва или господство. Изборът е между независимост и зависимост. Между принципите на твореца и принципите на посредствения човек. Това е основният въпрос. Той почива върху алтернативата на живота и смъртта. Принципите на твореца се опират върху нуждите на мислещия разум, позволяващ на човека да оцелява. Принципите на посредствения човек се градят върху нуждите на разум, неспособен да оцелява. Всичко, произтичащо от независимото его на човека, е добро. Всичко, което произлиза от зависимостта на човека от други хора, е зло.
Егоистът в абсолютния смисъл не е човек, който жертва другите. Той е човек, който стои над необходимостта да използва другите по какъвто и да е начин. Той не функционира чрез тях. Не е обвързан с тях за важни неща. Не зависи от тях нито в избора на цел и мотив, нито в мисленето си, нито в желанията си, нито в източника на своята енергия. Той не съществува заради друг човек и не иска никой друг човек да съществува заради него. Това е единствената възможна форма на братство и взаимно уважение между хората.
Има различни степени на способност, но основният принцип е един и същ: степента на независимост, инициатива и лична привързаност към работата определя таланта на човека и неговата стойност. Независимостта е единствената мяра за добродетел и стойност. Важното е какъв е човекът и как се развива, а не какво е направил или не е направил за другите. Няма заместител на личното достойнство. Няма друг стандарт за лично достойнство освен независимостта.
В нормалните отношения никой не се жертва заради друг. Архитектът има нужда от клиенти, но не нагажда работата си към техните желания. Те имат нужда от него, но не си строят къща, само за да му я поръчат. Хората правят размяна на труда си по свободно, взаимно съгласие и във взаимна изгода, когато личните им интереси съвпадат и двете страни желаят размяната. Ако не желаят, не са длъжни да сключват сделка. Търсят други възможности. Това е единствената възможна форма на отношения между равни. Останалото са отношения между роб и господар, между жертва и екзекутор.
Не може да се върши работа колективно, по решение на мнозинството. Творческата работа може да бъде ръководена само от индивидуална мисъл. Архитектът има нужда от много хора, за да издигне сградата. Но той не ги кара да гласуват за неговия проект. Те работят заедно по силата на свободно съгласие и всеки е свободен, когато изпълнява функцията си. Архитектът използва стомана, стъкло и бетон, произведени от други хора. Но материалите са само стомана, стъкло и бетон, докато той се докосне до тях. Онова, което той съгради с тях, е негов индивидуален продукт и индивидуална собственост. Това е единствената схема на равноправно сътрудничество между хора.
Право номер едно в света е правото на егото. Първото задължение на човека е задължението към самия себе си. Негов нравствен закон е никога да не поставя първостепенната си цел в зависимост от други хора. Негово морално задължение е да прави онова, което желае, стига желанието му да не зависи главно от други хора. Това включва целия обхват на творческите способности, мисленето и работата. Но то не се отнася за сферата, в която действат гангстерът, алтруистът и диктаторът.
Човек мисли и работи сам. Човек не може да граби, експлоатира или да управлява сам. Грабежът, експлоатацията и властта предполагат жертви. Изискват зависимост. Те са поле за изява на посредствените хора.
Онези, които властват над хора, не са егоисти. Те не създават нищо. Съществуват изцяло чрез други хора. Тяхната цел са поданиците им, целта им е да заробват. Зависими са като просяка, социалния работник и бандита. Формата на зависимост е без значение.
Но на хората се натрапва, че посредствените личности – тирани, императори, диктатори – са типични егоисти. Целта на тази измама е да се унищожи егото, да бъдат унищожени творците. Или да бъдат поробени. Което е същото.
От самото начало на историята двамата противници се изправили един срещу друг: творецът и посредственият човек. Щом първобитният творец изобретил колелото, първобитният посредствен човек реагирал, като изобретил алтруизма...
нека да изпълняваме нашия обществен дълг ,
колкото и както можем в служба на ближния ,
като не правим въпрос ще се признае ли това или не.
Това не е важно !
Важното е спокойната съвест за изпълнен дълг.
Никифор Попфилипов,1930
Преди хиляди години първобитният човек открил как да запали огън. Сигурно са го изгорили на кладата, с която е одарил светлина на своите братя. Обявили го за злодей, сключил сделка с демон, от който човечеството изпитвало смъртен страх. Но оттогава хората имали огън, с който се топлели, приготвяли си храна и осветявали пещерите си. Той им оставил дар, чиято стойност те не били в състояние да оценят. Той разсеял мрака на земята. Векове по-късно първобитният човек открил колелото. Вероятно е бил разпънат на същото онова колело, което подарил на братята си. Обявили го за престъпник, позволил си да навлезе в забранена територия. Но оттогава хората можели да преминават всеки хоризонт. Оставил им дар, който те не оценявали, но той им отворил пътищата на света.
Този човек, непокорният, откривателят, е в началото на всяка легенда, разказваща за ранната история на човечеството. Прометей бил окован на скала и разкъсван от хищни птици, защото откраднал огъня от боговете. Адам бил обречен на мъки, защото опитал плода от дървото на познанието. Легендите са много. Някъде в дълбините на паметта си човечеството съхранява спомена, че славата му се заражда от самотния човек, платил за своята смелост.
През вековете винаги е имало хора, които тръгвали първи по нови пътища, въоръжени единствено със своето въображение. Те имали различни цели, но си приличали по едно: правели първата стъпка по нов път, разчитали само на въображението си и предизвиквали омраза. Великите творци – мислители, художници, учени, изобретатели – се изправяли самотни срещу своите съвременници. Всяка велика нова мисъл е срещала съпротива. Всяко ново велико изобретение е било заклеймявано. Първият двигател бил смятан за безумие. Самолетът бил обявен за невъзможен. Механичният тъкачен стан бил обявен за зло. Анестезията била обявена за грях. Но хората с въображение продължавали напред. Борели се, страдали и плащали. Но побеждавали.
Никой творец не е вдъхновяван от желание да служи на своите братя, защото братята му отхвърлят дара, поднесен им от него, и този дар унищожава мудната рутина на техния живот. Единственият му мотив е неговата истина. Собствената му истина и собствените му усилия да я постигне по свой начин. Симфонията, книгата, двигателят, философията, самолетът или сградата – това е целта му, това е неговият живот. А не онези, които слушат, четат, летят, използват или обитават неговото творение. Творението, а не неговите потребители. Творението, а не ползите, които другите извличат от него. Творението, което е израз на неговата истина. За него тази истина стои над всички неща и против всички хора.
Той черпи въображението, силата и смелостта си от своя дух. Но духът на човека, това е самият той. Целостта му, неговата съвест. Способността да мисли и да чувства, да преценява и да действа са функции на егото.
Творците не са самоотвержени. Това е тайната на тяхната сила – че задоволява егото, мотивира се от егото, поражда се от егото. То е първоизточник, извор на енергия, жизнена сила, движещ порив. Творецът не служи на нищо и на никого. Той живее за себе си.
И само ако живее за себе си, той е в състояние да постигне онова, което прославя човечеството. Такава е същността на големите постижения.
Човекът може да оцелее само чрез разума си. Той се явява на бял свят невъоръжен. Разумът е единственото му оръжие. Животните си осигуряват храна със сила. Човекът няма нокти, бивни, рога, няма груба мускулна сила. Той трябва да засее храната си или да си я набави с лов. За да засее, има нужда от мисловен процес. За да ловува, има нужда от оръжия, а за да изкове оръжията – от мисловен процес. От най-всекидневните неща до най-висшата религиозна абстракция, от колелото до небостъргача, всичко, което сме ние, всичко, което притежаваме, произтича от едно единствено качество на човека – функцията на мислещия разум.
Но разумът е присъщ на индивида. Няма такова нещо като колективен ум. Няма такова нещо като колективна мисъл. Съгласието, постигната от група хора, е само компромис или средно аритметично от много индивидуални мисли. То е вторично следствие. Първостепенното действие – мисловният процес – се извършва от отделния човек. Можем да разделим храната между много хора. Но не можем да я смелим с колективен стомах. Никой не може да използва дробовете си, за да диша вместо друг човек. Никой не може да използва мозъка си, за да мисли вместо друг човек. Всички функции на тялото и духа са лични. Те не могат да бъдат споделяни или прехвърляни на друг.
Ние наследяваме продуктите от мисленето на други хора. Наследили сме колелото. Правим каруца. Каруцата се превръща в автомобил. Автомобилът става самолет. Но през целия този процес онова, което получаваме от другите, е само краен продукт от тяхното мислене. Движещата сила е способността да се твори. Тя поема този продукт като суровина, използва го и поражда следващата стъпка. Способността да се твори не може да се преотстъпва или отнема, да се споделя или дава назаем. Тя принадлежи на отделни, индивидуални хора. Сътвореното от нея принадлежи на твореца. Хората се учат един от друг. Но ученето е само размяна на суровина. Никой не може да даде на друг способността да мисли. А тази способност е единствено ни средство за оцеляване.
Човек не получава на земята нищо наготово. Всичко, от което се нуждае, трябва да бъде произведено. И тук човек се изправя пред същностната алтернатива: той може да оцелее по един от двата начина – или чрез самостоятелна дейност на своя разум, или като паразит, захранван от умовете на другите. Творецът е създател. Паразитът е крадец. Творецът се изправя сам срещу природата. Паразитът се изправя срещу природата чрез посредник.
Творецът се стреми да властва над природата. Паразитът се стреми да властва над хората.
Творецът живее заради своята работа. Той няма нужда от други хора. Неговата първостепенна цел е вътре в самия него. Паразитът живее живот втора употреба. Той има нужда от другите. Другите се превръщат в негов първостепенен мотив.
Творецът има нужда на първо място от независимост. Мислещият разум не може да работи под никаква форма на принуда. Той не може да бъде обуздаван, жертван или подчиняван на каквито и да е съображения. Той изисква пълна независимост на действието и мотива. За твореца всички отношения с хора са второстепенни.
Посредственият човек има нужда на първо място да си осигури връзки с хората, които да го хранят. За него отношенията с хората имат първостепенно значение. Той твърди, че човекът съществува, за да служи на другите. Той проповядва алтруизъм.
Алтруизмът е доктрина, която изисква човек да живее за другите и да поставя другите над себе си.
Никой не може да живее за другите. Човек не може да споделя нито духа, нито тялото си. Но посредственият човек използва алтруизма като оръжие за експлоатация и преобръща фундамента на нравствените принципи. На хората са натрапвани всевъзможни правила за унищожаване на твореца. Натрапва им се, че зависимостта е добродетел.
Човекът, който се опитва да живее за другите, е зависим. Той е паразит поради своя мотив и превръща в паразити онези, на които служи. Това взаимоотношение не поражда нищо друго освен взаимна поквара. То е невъзможно по същността си. Най-близкото до него състояние в реалността – човекът, който живее, за да служи на другите, е робът. И след като физическото робство е отблъскващо, мигар подчинението на духа не е още по-отблъскващо? Завладеният роб има остатък от чест. Той има заслугата, че е оказвал съпротива и че смята положението си за унизително. Но човекът, който се заробва доброволно в името на любовта, е най-низката от всички твари. Той принизява човешкото достойнство и представата за любовта. Но точно това е същността на алтруизма.
На хората се натрапва, че най-висшата добродетел е не да създават, а да дават. Но човек не може да даде нещо, което не е създадено. Сътворяването предхожда разпределянето – иначе няма да има нищо за разпределяне. Необходимостта от твореца предхожда нуждата от облагодетелствания човек. Но на нас ни се натрапва, че трябва да се възхищаваме от посредствения човек, раздаващ блага, които не е произвел, и да го поставяме над човека, който е създал благата. Възхваляваме проявите на благотворителност. И свиваме рамене, когато някой е създал нещо.
На хората се натрапва, че първата им грижа е да облекчат страданието на другите. Но страданието е болест. Ако човек се натъкне на него, той се опитва да даде лек и помощ. Ако го въздигнем в най-висша проява на добродетел, ще превърнем страданието в най-важната част от живота. Тогава човек ще иска другите да страдат, за да бъде добродетелен. Такава е същността на алтруизма. Творецът не се интересува от болестта, а от живота. И все пак постиженията на творците премахват болест след болест, и в тялото, и в духа на човека, и лекуват страданията много повече, отколкото може да си представи алтруистът.
На хората се натрапва, че е добродетелно да се съгласяват с другите. Но творецът е човек, който не се съгласява. На хората се натрапва, че е добродетелно да плуват по течението. Но творецът е човек, който плува срещу течението. На хората се натрапва, че е добродетелно да са заедно. Но творецът е човек, който действа сам.
На хората се натрапва, че егото е синоним на зло, а себеотрицанието е идеал за добродетел. Но творецът е егоист в абсолютния смисъл, а самоотверженият човек не мисли, не чувства, не преценява и не действа. Това са функции на егото.
Тук преобръщането на фундамента е най-убийствено. Въпросът се изопачава и човек остава без алтернатива и без свобода. Предлагат му се две понятия като полюси на доброто и злото: алтруизъм и егоизъм. Смята се, че егоизмът е да жертваш другите заради себе си. А алтруизмът – да жертваш себе си заради другите. Това обвързва неумолимо човека с другите хора и не му оставя нищо, освен да си избере болка: или собствената си болка, която понася заради другите, или болката, която налага на другите заради себе си. И щом към всичко това се добави, че човекът трябва да изпита радост в саможертвата, капанът се затваря. Човекът е заставен да приеме мазохизма за свой идеал, под заплахата, че садизмът е единствената му алтернатива. Това е най-голямата измама, натрапена на човечеството.
Това е средството, чрез което зависимостта и страданието са увековечени като основни принципи на живота.
Изборът не е между саможертва или господство. Изборът е между независимост и зависимост. Между принципите на твореца и принципите на посредствения човек. Това е основният въпрос. Той почива върху алтернативата на живота и смъртта. Принципите на твореца се опират върху нуждите на мислещия разум, позволяващ на човека да оцелява. Принципите на посредствения човек се градят върху нуждите на разум, неспособен да оцелява. Всичко, произтичащо от независимото его на човека, е добро. Всичко, което произлиза от зависимостта на човека от други хора, е зло.
Егоистът в абсолютния смисъл не е човек, който жертва другите. Той е човек, който стои над необходимостта да използва другите по какъвто и да е начин. Той не функционира чрез тях. Не е обвързан с тях за важни неща. Не зависи от тях нито в избора на цел и мотив, нито в мисленето си, нито в желанията си, нито в източника на своята енергия. Той не съществува заради друг човек и не иска никой друг човек да съществува заради него. Това е единствената възможна форма на братство и взаимно уважение между хората.
Има различни степени на способност, но основният принцип е един и същ: степента на независимост, инициатива и лична привързаност към работата определя таланта на човека и неговата стойност. Независимостта е единствената мяра за добродетел и стойност. Важното е какъв е човекът и как се развива, а не какво е направил или не е направил за другите. Няма заместител на личното достойнство. Няма друг стандарт за лично достойнство освен независимостта.
В нормалните отношения никой не се жертва заради друг. Архитектът има нужда от клиенти, но не нагажда работата си към техните желания. Те имат нужда от него, но не си строят къща, само за да му я поръчат. Хората правят размяна на труда си по свободно, взаимно съгласие и във взаимна изгода, когато личните им интереси съвпадат и двете страни желаят размяната. Ако не желаят, не са длъжни да сключват сделка. Търсят други възможности. Това е единствената възможна форма на отношения между равни. Останалото са отношения между роб и господар, между жертва и екзекутор.
Не може да се върши работа колективно, по решение на мнозинството. Творческата работа може да бъде ръководена само от индивидуална мисъл. Архитектът има нужда от много хора, за да издигне сградата. Но той не ги кара да гласуват за неговия проект. Те работят заедно по силата на свободно съгласие и всеки е свободен, когато изпълнява функцията си. Архитектът използва стомана, стъкло и бетон, произведени от други хора. Но материалите са само стомана, стъкло и бетон, докато той се докосне до тях. Онова, което той съгради с тях, е негов индивидуален продукт и индивидуална собственост. Това е единствената схема на равноправно сътрудничество между хора.
Право номер едно в света е правото на егото. Първото задължение на човека е задължението към самия себе си. Негов нравствен закон е никога да не поставя първостепенната си цел в зависимост от други хора. Негово морално задължение е да прави онова, което желае, стига желанието му да не зависи главно от други хора. Това включва целия обхват на творческите способности, мисленето и работата. Но то не се отнася за сферата, в която действат гангстерът, алтруистът и диктаторът.
Човек мисли и работи сам. Човек не може да граби, експлоатира или да управлява сам. Грабежът, експлоатацията и властта предполагат жертви. Изискват зависимост. Те са поле за изява на посредствените хора.
Онези, които властват над хора, не са егоисти. Те не създават нищо. Съществуват изцяло чрез други хора. Тяхната цел са поданиците им, целта им е да заробват. Зависими са като просяка, социалния работник и бандита. Формата на зависимост е без значение.
Но на хората се натрапва, че посредствените личности – тирани, императори, диктатори – са типични егоисти. Целта на тази измама е да се унищожи егото, да бъдат унищожени творците. Или да бъдат поробени. Което е същото.
От самото начало на историята двамата противници се изправили един срещу друг: творецът и посредственият човек. Щом първобитният творец изобретил колелото, първобитният посредствен човек реагирал, като изобретил алтруизма...
-
palimsest - Активен потребител
- Мнения: 1729
- Регистриран на: 23 Авг 2007, 18:52
- Местоположение: Някъде там....
а ако се окаже неуспешен? никои не знае изхода от него!!! -ако знаеха, нямаше да го правят.pokerman написа:Интересно Впечатлен съм, не очаквах толкова скро да стане това, но ме изненадват. Ако се окаже успешен експеримента един такъв ускорител може да захранва с енергия цялата планета с години, ако не и с десетилетия. Тогава няма да има нужда от АЕЦ, ВЕЦ, ТЕЦ ...
Сега се сещам и за Токамак. Отворих чичо гугъл и видях че вече има построени такива и се готви още един- ИТЕР. Браво, браво напредват технологиите. Като малък бях чел за токамак от тия списания " Космос" Хората ( руснаците) са го били измислили, само не са знаели как да задържат плазмата, ама явно днес вече са го измислили
и въобше, най-тъпи се оказват "учените глави"
http://www.youtube.com/watch?v=CZo12LIWqYw
-
satir - Активен потребител
- Мнения: 1983
- Регистриран на: 15 Мар 2007, 16:56
- Местоположение: те тукa те...
Черни дупки се получават, когато избухне звезда гигант или свръх гигант и под въздействието на огромната маса се получва гравитационен колапс, който свива пространството и го превръща в черна дупка. Значи от експеримента за да се получи черна дупка трябва частиците да се ускорят толкова много за да могат под въздействие на ускоението да придобият огромна маса така че при сблъскването си да се получи гравитационен колапс. И друг е въпроса колко голяма би била тази черно дупка. Едва ли толкова голяма , че да ни погълне веднага
„Ако народът не може да бъде целокупен, лесно ще стане изцяло купен! “
- pokerman
- Потребител
- Мнения: 635
- Регистриран на: 23 Юни 2006, 00:40
проблема с черните дупки не е в размера а в наличието им ок де, не веднага... след 17,5 min. отдъхнах си, а как се бех притеснил.....pokerman написа:Черни дупки се получават, когато избухне звезда гигант или свръх гигант и под въздействието на огромната маса се получва гравитационен колапс, който свива пространството и го превръща в черна дупка. Значи от експеримента за да се получи черна дупка трябва частиците да се ускорят толкова много за да могат под въздействие на ускоението да придобият огромна маса така че при сблъскването си да се получи гравитационен колапс. И друг е въпроса колко голяма би била тази черно дупка. Едва ли толкова голяма , че да ни погълне веднага :)
http://www.youtube.com/watch?v=CZo12LIWqYw
-
satir - Активен потребител
- Мнения: 1983
- Регистриран на: 15 Мар 2007, 16:56
- Местоположение: те тукa те...
Да не забравяме че черните дупки съществуват само на теория и са доказани по математически път. Друг е въпросът дали наистина ги има и дали това може да стане на земята. Но това са само догатки. Така че споко Пък ако си направим черна дупка ще можем да отидем на другия край на Вселената
„Ако народът не може да бъде целокупен, лесно ще стане изцяло купен! “
- pokerman
- Потребител
- Мнения: 635
- Регистриран на: 23 Юни 2006, 00:40
satir написа:проблема с черните дупки не е в размера а в наличието им ок де, не веднага... след 17,5 min. отдъхнах си, а как се бех притеснил.....pokerman написа:Черни дупки се получават, когато избухне звезда гигант или свръх гигант и под въздействието на огромната маса се получва гравитационен колапс, който свива пространството и го превръща в черна дупка. Значи от експеримента за да се получи черна дупка трябва частиците да се ускорят толкова много за да могат под въздействие на ускоението да придобият огромна маса така че при сблъскването си да се получи гравитационен колапс. И друг е въпроса колко голяма би била тази черно дупка. Едва ли толкова голяма , че да ни погълне веднага :)
Не бързай да си отдъхваш, експериментът от който се плашите още не е проведен. Днес само са правили предварителни тестове на апаратурата, а опасният опит тепърва ще го правят.
И между другото покерман-"Черната дупка е струпване на огромна маса в малък обем с толкова силно гравитационно поле, че втора космическа скорост е по-голяма от тази на светлината", тоест въпросът е в плътността, а не в размера, не е задължително да имаме звезда гигант, както пишеш, "достатъчно" е да се получи свръхплътност и при по-малък обем материя. Дали е възможно е въпрос на догатки, разбира се
- Lion11
- Младши потребител
- Мнения: 90
- Регистриран на: 27 Юни 2007, 13:11
Знам. И затова казах, че дори и да се получи черна дупка, тя ще бъде малка Нали не мислите, че ускорените миниатюрни частици при сбъсъка си ще образуват дупка колкото Франция, Европа или дори Земята. Ето тук си мисля вече , че размерът е важен
„Ако народът не може да бъде целокупен, лесно ще стане изцяло купен! “
- pokerman
- Потребител
- Мнения: 635
- Регистриран на: 23 Юни 2006, 00:40
И миниатюрна да бъде , те предричат че в подобен случай би изчезнала сама , което ми е много интересно как ще стане.Ами ако не изчезне сама , те предполагам нямат и идея как да реагират в подобна ситуация.
Някъде пишеше ,че имало миниатюрна възможност на отваряне на портал към друго измерение.Може да наблюдаваме инвазия на изчадия подобни на тези в Doom
Ехх фантастика фантастика , нека си останеш само фантастика !
Някъде пишеше ,че имало миниатюрна възможност на отваряне на портал към друго измерение.Може да наблюдаваме инвазия на изчадия подобни на тези в Doom
Ехх фантастика фантастика , нека си останеш само фантастика !
- Logan
- Потребител
- Мнения: 146
- Регистриран на: 20 Мар 2007, 17:52
- Местоположение: Търговище
Без паника, оказа се, че първият експеримент ще го проведат чак след месец Апокалипсисът се отлага
http://www.youtube.com/watch?v=SndbB8hA0UQ
http://www.youtube.com/watch?v=SndbB8hA0UQ
Адвокат: (INFJ)
https://www.16personalities.com/infj-personality
https://www.16personalities.com/infj-personality
- kalahan2008
- Активен потребител
- Мнения: 4243
- Регистриран на: 12 Фев 2008, 10:53
a на оня другия край... има ли мацки Щото ако нема не ми се ходи....
http://www.youtube.com/watch?v=CZo12LIWqYw
-
satir - Активен потребител
- Мнения: 1983
- Регистриран на: 15 Мар 2007, 16:56
- Местоположение: те тукa те...
"покере,ако знаеш колко си далече от истината за черните дупки..."
Не виждате ли, че се шегувам
А иначе каква е истината за черните дупки? От сблъсък на две частици ще се образува черна дупка колкото Земята ли ? И ще ни глътне веднага, така ли?
Не виждате ли, че се шегувам
А иначе каква е истината за черните дупки? От сблъсък на две частици ще се образува черна дупка колкото Земята ли ? И ще ни глътне веднага, така ли?
„Ако народът не може да бъде целокупен, лесно ще стане изцяло купен! “
- pokerman
- Потребител
- Мнения: 635
- Регистриран на: 23 Юни 2006, 00:40
Ветре, какво точно ви притеснява- това за размера или че не съществуват наистина, а са само математически изчислени?
ОК има черни дупки Доволен ли сте ?
ОК има черни дупки Доволен ли сте ?
„Ако народът не може да бъде целокупен, лесно ще стане изцяло купен! “
- pokerman
- Потребител
- Мнения: 635
- Регистриран на: 23 Юни 2006, 00:40
нищо не ме притеснява,лаф да става , знам че има черни дупки
иначе ако някой го интересуват черните дупки има си гугъл-за мен
наи-ценното нещо в нета/след торентите разбира се/
иначе ако някой го интересуват черните дупки има си гугъл-за мен
наи-ценното нещо в нета/след торентите разбира се/
- vetre
- Потребител
- Мнения: 388
- Регистриран на: 24 Юли 2008, 20:11
- Местоположение: скапана държава
Физиците имат традиция: веднъж на 50 милиона години те се събират заедно и строят адронен колайдер.
..... Без коментар....
..... Без коментар....
Не си въобразявай!
- vili_spasova
- Потребител
- Мнения: 978
- Регистриран на: 05 Дек 2007, 16:16
- Местоположение: София
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта