навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Новите E-SUV купета ID.5 и ID.5 GTX на Volkswagen

2022-05-19 0

Новите E-SUV купета ID.5 и ID.5 GTX на Volkswagen

E-SUV купета с иновативна MEB архитектура и премиум качество. 

ID.5 е първото изцяло електрическо SUV купе на Volkswagen. Модел с премиум стандарти. Най-новото поколение софтуер в ID.5 намалява времето за зареждане, повишава комфорта и подобрява работата на автомобила. Това прави зареждането е електричество дори по-удобно от зареждането с гориво. ID. софтуерът 3.1 също впечатлява с подобрен, интуитивен гласов контрол и интелигентен начин за планиране на маршрути за електрически автомобили (Electric Vehicle Route Planner). ID.5 вече е шестият напълно електрически модел, който ще бъде пуснат на базата на модулната платформа за електрическото задвижване (MEB) и е актуалният флагман в тази моделна гама.

Изключително просторното SUV купе съчетава премиум стандарти с устойчивост и елегантност с най-добрите възможни резултати: първото електрическо SUV купе от Volkswagen осигурява неутрална въглеродна мобилност и спортно представяне за взискателните клиенти. Пакетът на ID.5 представлява следващото поколение на SUV купе и предоставя на пътниците изключително много пространство в комбинация с динамична линия на покрива.

За да се спести място, задвижващите системи са монтирани на задната ос или на двете оси (ID.5 GTX), докато в късата предна част са разположени радиатора и детайлите от климатичната система. Дългото междуосие от 2,77 метра дава основата за Open Space – интериор, който е толкова голям, колкото всеки интериор в конвенционален SUV от следващия по-висок клас. С обща дължина от 4,60 метра, ID.5 предлага безпрецедентна икономия на пространство, за да даде на пътниците много място и простор и да осигури приятна климатизация. Дори и със спортната форма на купе на ID.5, пространството за глава за пътниците отзад е само с 12 милиметра по-малко от ID.4.

Спортен, елегантен дизайн, максимална ефективност, мощни задвижващи системи.

Мускулестият, органичен дизайн на купе на ID.5 е уникален в сегмента и също така отразява екологичните цели на бранда Volkswagen. Подобрена още при ID.4, изключителната аеродинамика на ID.5 постига коефициент на съпротивление от 0,26 и повече, като позволява на енергията (77 кВтч като стандарт), съхранявана в литиево-йонната батерия, да бъде максимално използвана. Прогнозираният пробег до 520 км според WLTP и капацитетът за бързо зареждане до 135 кВт подчертават възможността на ID.5 за шофиране на дълги разстояния. Големите колела и отделните детайли пък подчертават спортната елегантност на ID.5.

Флагман със задвижване на всички колела - ID.5 GTX.

Докато ID.5 Pro със 128 кВт (174 к.с) и ID.5 Pro Performance със 150 кВт (204 к.с.) са оборудвани със задвижваща система монтирана в отзад, флагманът със задвижване на всички колела има електрически двигател на всяка ос . Общата мощност на ID.5 GTX е 220 кВт (299 к.с.). Той ускорява от 0-100 км/ч за 6,3 секунди и достига максимална скорост от 180 км/ч.

Системата за задвижване на всички колела с два двигателя е проектирана за да предостави максимално сцепление и изключително стабилно поведение при шофиране, особено при опасни метеорологични условия. Подобно на другите модели ID.5, задвижващата система на ID.5 GTX също се захранва от 77 кВтч литиево-йонна батерия (нетно съдържание на батерията). Флагманът със задвижване на всички колела е особено спортен и е оборудван с изключителни дизайнерски елементи, запазени само за GTX. Максималното тегло на прикачен товар, който D.5 GTX може да тегли е 1400 килограма, което е с 200 килограма повече от версиите на модела със задно предаване.

Най-ново поколение софтуер 3.1 и Plug & Charge.

С ID. софтуер 3.1, бъдещите актуализации ще могат да се случват по въздуха. Друго интелигентно решение, което прави още по-удобно зареждането на автомобила, докато сте навън e, че с най-новия ID. софтуер, продуктовата линия ще предлага и функция Plug & Charge в бъдеще. ID.5 автоматично извършва проверка за удостоверяване на съвместими с Plug & Charge зарядни станции и споделя всички необходими данни със станцията за зареждане. Функцията работи по следния начин: след като сертификатът е инсталиран в автомобила чрез We Connect ID. приложението, криптирана и сигурна комуникация в съответствие със стандарта ISO-15118 се стартира между ID.5 и станцията за зареждане веднага след като кабелът за зареждане е включен. След удостоверяване, зареждането започва автоматично. Карта за таксуване вече не е необходима за извършване на плащане. След това таксуването се извършва чрез Plug & Charge съвместимата актуална тарифа за зареждане от We Charge. Plug & Charge вече се поддържа в много от големите инфраструктури за зареждане като Ionity, Aral, BP, Enel, EON, както и Iberdrola и Eviny. Очакват се да бъдат включени и други големи доставчици.

По-кратко време за зареждане.

Най-новото поколение ID. софтуер предлага и редица предимства по време на зареждане. Когато е свързан към DC зарядна станция със съответната мощност, ID.5 със 77 кВтч батерия вече може да се зарежда с до максимален капацитет от 135 кВт – подобрение спрямо предишния максимум от 125 кВт – при зареждане от 5 до 80 процента SOC (състояние на зареждане), спестявайки до девет минути време за зареждане в сравнение с предишните времена. Това означава, че ID.5 се зарежда за 29 минути, а ID.5 GTX за 36 минути за следващите 390 км или съответно за 320 км.

Оптимизиран експлоатационен живот на високоволтови батерии.

Моделът предлага и нов режим за грижа за батерията, който гарантира максимална защита на батерията. Това ограничава горното ниво на заряд (SOC) до 80 процента. Водачът може да отмени този режим по всяко време, например преди дълги пътувания и да зареди напълно батерията, за да има на разположение пълния пробег. Ако е необходимо, водачът може да използва и пълния пробег с програмиран час на тръгване (зареждане с таймер).

Интелигентен планер на маршрути за електрически автомобили.

Менюто за зареждане, което се появява на 12-инчовия сензорен дисплей, също е още по-информативно и има по-ясна структура с най-новото поколение софтуер 3.1. Функцията за изчисляване на маршрута в навигационната система извършва интелигентно планиране на маршрута с множество спирки за дълги пътувания, така че автомобилът да достигне дестинацията възможно най-бързо. Функцията използва данни за трафика и маршрута, както и желаното SOC (състояние на зареждане) в дестинацията и оставащия обхват (в км/мили) за тази цел. Спиранията за зареждане се оценяват динамично въз основа на капацитета на зарядната станция. В резултат на това функцията за планиране на маршрута може да предложи две кратки зареждания с висока мощност вместо дълго спиране за зареждане с ниска мощност.

Прогресивни, напълно свързани в мрежа асистиращи системи.

В рамките на системата, опционалният Travel Assist с групови данни активно поддържа автомобила в средата на лентата. Той се адаптира към стила на шофиране и също така може да държи автомобила по-наляво или надясно в лентата, вместо точно в центъра. Нещо повече, той е в състояние да поддържа зададено разстояние от превозното средство отпред, и също така да поддържа зададена максимална скорост. Системата включва превантивен круиз контрол и функция за подпомагане в завой. Тук скоростта на автомобила може да се адаптира към валидните ограничения на скоростта и вида на пътя (завои, кръгови кръстовища и др.).

Ново за Volkswagen.

С два радара отзад, както и ултразвукова технология, Travel Assist с групови данни е в състояние да следи трафика около превозното средство и също така, при поискване, активно подпомага водача при смяна на лентите на магистралата при скорости над 90 км/ч. Когато е активиран, процесът на смяна на лентата може да бъде започнат и изпълнен чрез докосване на мигача. За да бъде завършена операцията, сензорите не трябва да са засекли никакви предмети около автомобила и капацитивният волан трябва да може да разпознава ръцете на водача. Автомобилът автоматично се насочва в желаната лента. Водачът е в състояние да се намеси по всяко време и да поеме шофирането при маневрата.

Ако са налични анонимни групови данни от други автомобили на Volkswagen, новата функция Travel Assist също може да осигури асистенция по пътищата само с единична маркировка на лентата. В този случай автомобилът използва само една открита маркировка на пътната лента, за да се задържи в нея, например по селски пътища без централна маркировка. Възможностите на Travel Assist се увеличават още повече чрез груповите данни, подобрявайки комфорта и нивото на асистенция за клиента.

Изключително прецизните анонимни данни се генерират от няколкостотин хиляди превозни средства на Volkswagen Group. Автопаркът също така събира картографски материал със специфични характеристики от района около автомобилите (например линии на маркировка и пътни знаци) и автоматично предава тази информация в облака. Оттук данните се персонализират и изпращат на участващите на пътя модели на Volkswagen. Базата данни нараства непрекъснато благодарение на големия брой участващи превозни средства. С използването на групови данни и системи за подпомагане на водача от последно поколение, Volkswagen прави следващата стъпка към автономното шофиране.

Персонализирано паркиране.

Паркирането вече е още по-лесно благодарение на Park Assist Plus с функция за памет: В допълнение към поемането на пълно насочване на автомобила, включително управление, ускоряване, спиране и смяна на предавките при паркиране и шофиране от успоредни места за паркиране (в границите на системата), опционалният Park Assist Plus с функция за памет е в състояние автоматично да възпроизвежда индивидуални, предварително обучени маневри, повишавайки допълнително удобството и лекотата на използване за водача. Функцията за памет запомня "процедурите" за паркиране при скорости под 40 км/ч и на разстояния до 50 метра – например при паркиране под навес или в гараж. Всичко, което водачът трябва да направи, е да паркира веднъж "ръчно" своя ID.5 и да запази "процедурата" за паркиране. След това автомобилът може самостоятелно да повтори заучената маневра за паркиране. В този случай всичко, което водачът трябва да прави, е да съблюдава маневрата.

Крайъгълен камък в кампанията за електрическа мобилност. Заедно с ID.4, ID.5 стартира в най-големия пазарен сегмент в света – компактния E-SUV и класа на купетата. Като такива, двете моделни серии бележат стратегически крайъгълен камък в кампанията за електрическа мобилност на Volkswagen. Групата се стреми да стане глобален пазарен лидер в електрическата мобилност най-късно до 2025 г. До 2050 г. автомобилите и самата компания ще станат въглеродно неутрални. През следващите пет години компанията ще инвестира около 46 милиарда евро в електрическата мобилност и хибридизацията на своята флота.

за 49%  против 51%  1219 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 
rss
Посети форума