Здравейте,
Поръчах си 3 продуктa в рамките на 2 седмици от AliExpress. В България пристигат в куриерска фирма ExpressOne. За първия продукт получавам тракинг информация, че е в България и след 2 седмици получавам имейл от ExpressOne (тогава за първи път чух за тяхното съществуване), че ще ми бъде доставен на следващия ден в 11ч, което не се случва. След няколко дни получавам пак имейл, че мога да си получа продукта от техен пункт за получаване на пратки в Младост, София. Отговарям им на имейла, че съм посочил адрес за получаване и очаквам доставката на него. Отговор не получавам. В сайта им намерих раздел рекламации и им писах, отговориха ми че ще ми доставят пратката на адрес по товарителница. След това получих имейл, че мога да си взема пратката до 16.04, което е в рамките на следващите десетина дни. Пак им отговорих на имейла, но отговор не получих. И така няколко пъти им писах рекламации, а те ми отговаряха, че мога да си получа пратката в Младост.
През това време ми доставиха другите 2 пратки на посочения от мен адрес. Връзката по телефон с тях е невъзможна. Изпратих имейл през основният им сайт, доколкото разбирам е фирма от Унгария, отговориха ми да се обърна към клона им в България. Към 20.04 им изпратих отново рекламация, този път ми отговориха, че пратката е приета. Съответно отговорът от моя страна на техният имейл не да де резултат. Наложи се пак да пиша рекламация, като поисках да видя снимка на моят подпис, изпратиха ми подписа върху някакъв, ще го нарека електронен документ, на който пише моето име, номер на пратка и т.н. и "пратката е доставена на 16.04" - странно съвпадение. Писах им още една рекламация, като исках да видя подписите от 3те доставки, но вече 3ти ден нямам отговор и не очаквам.
В крайна сметка получих само 2 пратки от 3. Мога ли да предявя някакви претенции или да заведа дело за открадната пратка или както би могло да се формулира? Сумата е малка, но въпросът е принципен. Исках да си поръчам няколко по-скъпи продукта, но не мисля да го правя, при положение, че доставката може да не бъде осъществена.
- Дата и час: 27 Дек 2024, 19:15 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Недоставена пратка от куриер
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
13 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Недоставена пратка от куриер
Надявах се, че този формум се посещава от адвокати. Изглежда съм имал грешна представа.
- dnt00
- Нов потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 25 Апр 2024, 21:09
Re: Недоставена пратка от куриер
Не са безплатни адвокатите и затова се - "страхуват" да не изглеждат - "евтини".
На един мой клиент - следното, поръчва си 4 броя "джанти", добре - но - самият "куриер" ги - открадва - и напуска работата, нито МВР, нито нищо, няма ги джантите - осъдих фирмата-спедитор, те се мятаха мятаха и накрая платиха и за адвокат
Обаче аз не гарантирам - че тук ще е така - онова беше по-достъпно - тук не знам къде да ги съдя - ако са в Унгария - то е нелепо.
Застраховка нещо, което да предизвика поне - минимален интерес. Има и една институция - Комисия защита потребителите - но са меко-казано - "неефективни", оправяйте се, така казват.
Съдебната процедура е най-скъпото нещо, това е "тежка артилерия", ако има "хляб" в случая - можете да намерите - фирма - която да Ви плати нещо сега и - тя да се оправя - гледах такива неща - но не са сериозни според мен.
От "трън-та на глог", не Ви съветвам да се занимавате с "мутренски" изпълнения, да Ви четат данните по документи.
На един мой клиент - следното, поръчва си 4 броя "джанти", добре - но - самият "куриер" ги - открадва - и напуска работата, нито МВР, нито нищо, няма ги джантите - осъдих фирмата-спедитор, те се мятаха мятаха и накрая платиха и за адвокат
Обаче аз не гарантирам - че тук ще е така - онова беше по-достъпно - тук не знам къде да ги съдя - ако са в Унгария - то е нелепо.
Застраховка нещо, което да предизвика поне - минимален интерес. Има и една институция - Комисия защита потребителите - но са меко-казано - "неефективни", оправяйте се, така казват.
Съдебната процедура е най-скъпото нещо, това е "тежка артилерия", ако има "хляб" в случая - можете да намерите - фирма - която да Ви плати нещо сега и - тя да се оправя - гледах такива неща - но не са сериозни според мен.
От "трън-та на глог", не Ви съветвам да се занимавате с "мутренски" изпълнения, да Ви четат данните по документи.
- ivan_lawyer
- Старши потребител
- Мнения: 5369
- Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46
Re: Недоставена пратка от куриер
Благодаря за отговора!
Сумата е малка и няма особен смисъл да плащам за адвокат, дори и за консултация. Нямам представа дали би могло да бъде заведено дело или има определена стойност, над която може това да се случи.
Въпросът е принципен за мен. Много хора не искат да се занимават с дребни и нищожни загуби, дори понякога и за по-големи и съответно, когато няма регулация от страна на държавата или по-скоро има регулаторни органи, но те не си вършат работата, тогава компаниите и държавните служители правят каквото искат, защото знаят, че няма да им бъде потърсена отговорност.
Аз много се дразня на некоректно и несериозно отношение и много рядко не се защитавам. В случая исках да получа от тук кратка информация, може или не може да се заведе дело и има ли праг на финансовата загуба, за да се случи това.
Изглежда, че ще трябва да се намеря добър адвокат обхващаш различни направления, за разрешаване на бъдещи казуси. Разбирам от време на време за различни случаи, разрешени в съда.
Желая успех на всички с преборването на несправедливостта!
Сумата е малка и няма особен смисъл да плащам за адвокат, дори и за консултация. Нямам представа дали би могло да бъде заведено дело или има определена стойност, над която може това да се случи.
Въпросът е принципен за мен. Много хора не искат да се занимават с дребни и нищожни загуби, дори понякога и за по-големи и съответно, когато няма регулация от страна на държавата или по-скоро има регулаторни органи, но те не си вършат работата, тогава компаниите и държавните служители правят каквото искат, защото знаят, че няма да им бъде потърсена отговорност.
Аз много се дразня на некоректно и несериозно отношение и много рядко не се защитавам. В случая исках да получа от тук кратка информация, може или не може да се заведе дело и има ли праг на финансовата загуба, за да се случи това.
Изглежда, че ще трябва да се намеря добър адвокат обхващаш различни направления, за разрешаване на бъдещи казуси. Разбирам от време на време за различни случаи, разрешени в съда.
Желая успех на всички с преборването на несправедливостта!
- dnt00
- Нов потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 25 Апр 2024, 21:09
Re: Недоставена пратка от куриер
Всеки човек трябва да си има познат адвокат, да може да му дава съвети понякога.
Успех, ако стане.
Таксите пред съда са 80 лева и тъй.
Успех, ако стане.
Таксите пред съда са 80 лева и тъй.
- ivan_lawyer
- Старши потребител
- Мнения: 5369
- Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46
Re: Недоставена пратка от куриер
По спомени. Веднъж изпращах нещо и питах каква е отговорността за недоставена пратка, оказа се, че е нещо от порядъка на стотина лева или друга малка сума. Дори за застраховани имаха съвсем нисък таван.
- ivanov_p
- Активен потребител
- Мнения: 4537
- Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53
Re: Недоставена пратка от куриер
2014 година трябваше да купя и изпратя в друга държава лаптоп, който струваше 650-700 лева.
Единия вариант беше, да го купя ва вое име и са го изпратя хо куриер. Застрахователната сума беше около 400 лева - по-малко от цената.
Избрах друг вариант. Оформихме покупкота като "доставка до адрес в другата държава", като съответно си платих за доставка. Но допълнителната сума беше по-ниска от тарифната на куриерите, а застрахователната - 100%. Защото лаптопа беше собственост на търговеца до момента на получаване.
Единия вариант беше, да го купя ва вое име и са го изпратя хо куриер. Застрахователната сума беше около 400 лева - по-малко от цената.
Избрах друг вариант. Оформихме покупкота като "доставка до адрес в другата държава", като съответно си платих за доставка. Но допълнителната сума беше по-ниска от тарифната на куриерите, а застрахователната - 100%. Защото лаптопа беше собственост на търговеца до момента на получаване.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2414
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
Re: Недоставена пратка от куриер
Здравейте! Следя този форум от известно време, чета интересни неща, и ето, че дойде моментът и аз да се включа в дискусиите. Темата ми е "присърце" - като дългогодишен пощаджия и куриер ще ви споделя някои тайни "от кухнята".
Работих три години във въпросната пощенска и куриерска служба "М&Бм Експрес", която впоследствие стана "Express One". Имаше един период от време, когато в офисите се трупаха цели камари пратки на Ali Express поради простата причина, че НЯМАШЕ ХОРА, които да ги доставят по адресите. И защо няма куриери? Защото заплатите са ниски. Хубава, приятна е пощаджийската и куриерската работа, но подбита и нископлатена. Стара слабост на куриерските фирми е да привличат нови клиенти, които да изпращат пратки и кореспонденция, но без да мислят по въпроса имат ли достатъчно куриери, които да поемат този обем работа... Но да се върна към "МиБМ Експрес" - освен с пратките на Ali Express същото се получаваше и с някои препоръчани писма срещу подпис за определени "нерентабилни" райони, например крайни квартали и вилни зони. Един колега от офиса се обаждаше на получателите по телефона: "Нямаме човек за вашия квартал, елате в офиса в Овча купел да си получите писмото!"... И както казах - поради недостатъчния брой куриери се налага един куриер "да се разчекне" за да си покрие района на обслужване. Това, че сте получили SMS "Очаквайте днес еди-каква си доставка" означава само, че пратката е зачислена на съответния куриер. А друг е въпросът дали в рамките на работния ден този куриер ще успее "да огрее и на вашата улица". Отделен е въпросът и за допусканите грешки в логистичните центрове и грешното разпределяне на пратки... Така че приятелски съвет от мен - избягвайте да си поръчвате през Интернет разни дрънкулки и парцалки и да чакате куриерите да ви ги донесат на крака. Много по-сигурно е да се надигнете от диваните и да си ги изберете лично от магазините. И на мене като куриер ми се е случвало получател да откаже да приеме пратка, защото изпращачът я е объркал. И е прав човекът - няма да плаща за нещо, което няма да му свърши никаква работа...
Работих три години във въпросната пощенска и куриерска служба "М&Бм Експрес", която впоследствие стана "Express One". Имаше един период от време, когато в офисите се трупаха цели камари пратки на Ali Express поради простата причина, че НЯМАШЕ ХОРА, които да ги доставят по адресите. И защо няма куриери? Защото заплатите са ниски. Хубава, приятна е пощаджийската и куриерската работа, но подбита и нископлатена. Стара слабост на куриерските фирми е да привличат нови клиенти, които да изпращат пратки и кореспонденция, но без да мислят по въпроса имат ли достатъчно куриери, които да поемат този обем работа... Но да се върна към "МиБМ Експрес" - освен с пратките на Ali Express същото се получаваше и с някои препоръчани писма срещу подпис за определени "нерентабилни" райони, например крайни квартали и вилни зони. Един колега от офиса се обаждаше на получателите по телефона: "Нямаме човек за вашия квартал, елате в офиса в Овча купел да си получите писмото!"... И както казах - поради недостатъчния брой куриери се налага един куриер "да се разчекне" за да си покрие района на обслужване. Това, че сте получили SMS "Очаквайте днес еди-каква си доставка" означава само, че пратката е зачислена на съответния куриер. А друг е въпросът дали в рамките на работния ден този куриер ще успее "да огрее и на вашата улица". Отделен е въпросът и за допусканите грешки в логистичните центрове и грешното разпределяне на пратки... Така че приятелски съвет от мен - избягвайте да си поръчвате през Интернет разни дрънкулки и парцалки и да чакате куриерите да ви ги донесат на крака. Много по-сигурно е да се надигнете от диваните и да си ги изберете лично от магазините. И на мене като куриер ми се е случвало получател да откаже да приеме пратка, защото изпращачът я е объркал. И е прав човекът - няма да плаща за нещо, което няма да му свърши никаква работа...
- bate_riti
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 18 Май 2024, 16:02
Re: Недоставена пратка от куриер
Последното мнение ме подсеща за по-лош вариант - Български пощи!
Получавал съм пратки както през тях, така и през M&BM Express. И докато M&BM Express поне правеха опит за доставка, последван от телефонно обаждане - то Български пощи просто ми оставят едно „хвърчащо листче“ - уведомление, някъде около пощенските кутии, с текст „Заповядайте в клон № да си получите пратката“. И става дума за „малък пакет“ или писмо - не за нещо обемно.
Когато поръчвам през Еконт или Спиди - винаги е до офис и с наложен платеж. Чисто и сигурно.
Получавал съм пратки както през тях, така и през M&BM Express. И докато M&BM Express поне правеха опит за доставка, последван от телефонно обаждане - то Български пощи просто ми оставят едно „хвърчащо листче“ - уведомление, някъде около пощенските кутии, с текст „Заповядайте в клон № да си получите пратката“. И става дума за „малък пакет“ или писмо - не за нещо обемно.
Когато поръчвам през Еконт или Спиди - винаги е до офис и с наложен платеж. Чисто и сигурно.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2414
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
Re: Недоставена пратка от куриер
bate_riti написа:Така че приятелски съвет от мен - избягвайте да си поръчвате през Интернет разни дрънкулки и парцалки и да чакате куриерите да ви ги донесат на крака. Много по-сигурно е да се надигнете от диваните и да си ги изберете лично от магазините. И на мене като куриер ми се е случвало получател да откаже да приеме пратка, защото изпращачът я е объркал. И е прав човекът - няма да плаща за нещо, което няма да му свърши никаква работа...
Каквото и да купувам, до Китай не мисля да ходя.
Единствените куриери, с които съм имал проблеми са M&BM Express и Express One. С M&BM Express случаят беше за грубо държане на куриера, който не ми позволи да си прочета ключовия текс на договор с Виваком.
- dnt00
- Нов потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 25 Апр 2024, 21:09
Re: Недоставена пратка от куриер
dnt00 написа:С M&BM Express случаят беше за грубо държане на куриера, който не ми позволи да си прочета ключовия текст на договор с Виваком.
Имах точно същия случай - дистанционно заявен договор с Виваком, който ми беше донесен на хартия за подписване.
Но фирмата беше друга и куриера каза - „Прочетете си договора спокойно, няма да ви притеснявам!“
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2414
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
Re: Недоставена пратка от куриер
И ние в МиБМ Експрес по едно време носехме такива договори за подписване. И някои хора се чудеха защо не идва служител на Виваком, ами някакъв куриер от куриерска фирма. И ние обясняваме, че сме само едни посредници, като за неуредени въпроси по договорите ние нищо не можем да направим. И хората отказваха да подпишат нещо, което ние не можем да им гарантираме. И трябва да си уредят нещата на място в офис на Виваком...
- bate_riti
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 18 Май 2024, 16:02
Re: Недоставена пратка от куриер
bate_riti написа:И ние в МиБМ Експрес по едно време носехме такива договори за подписване. И някои хора се чудеха защо не идва служител на Виваком, ами някакъв куриер от куриерска фирма. И ние обясняваме, че сме само едни посредници, като за неуредени въпроси по договорите ние нищо не можем да направим. И хората отказваха да подпишат нещо, което ние не можем да им гарантираме. И трябва да си уредят нещата на място в офис на Виваком...
Дали в офис или на поляната - все тая.
За да има попълнен договор - значи преди това е имало разговор. Вписани са конкретниге параметри. Ако са размислили - връщат го неподхисан.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2414
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
13 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта